Brookfield en accountantsverklaring

JC

Active member
Hallo,

ik kreeg van Brookfield een mail dat ik een accountantsverklaring moet opsturen waarin staat dat ik self employed ben of een ltd company heb.
Nu kan dit in NL helaas niet. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Alvast bedankt.
 
Hallo,

ik kreeg van Brookfield een mail dat ik een accountantsverklaring moet opsturen waarin staat dat ik self employed ben of een ltd company heb.
Nu kan dit in NL helaas niet. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Alvast bedankt.


Ja, verklaring van je accountant dat je daadwerkelijk belasting gaat afdragen waar dan ook..

GR
 
JC, ik heb dezelfde mail gehad. ZZP kan inderdaad niet, omdat je dan minimaal 3 werkgevers moet kunnen opgeven, maar volgens m'n accountant is een eenmanszaak is wel een optie... (wat het verschil dan ook mag zijn)

Vraag gewoon aan je accountant of hij die verklaring wil tekenen en verzenden dan ben je ervan af..

ps, al klaar met je linetraining? al een basis toegewezen gekregen?
 
Jo!

Heb met t zelfde gezeten.

Gewoon een verklaring door je accountant laten schrijven waaruit blijkt dat je je
belasting afdraagt in NL.

Vermeld daarin het brookfield aviation income anders wordt de verklaring niet geaccepteerd. Je zou anders bijvoorbeeld een klein bedrijfje van 10k omzet per jaar kunnen declareren en het brookfield inkomen wegsluizen.

Gaan ze per direct mee akkoord en probleem opgelost!
Vanwege je totale negatieve inkomen is bruto toch netto; duzz;)

succes ermee

Sjors
 
Ik moest inderdaad ook een verklaring afgeven aan Brookfield. Ik had inderdaad ook uiteindelijk een geregistreerde accountant nodig, die voor mij een brief heeft opgesteld die zegt dat ik mijn inkomen als airline pilot voor Brookfield mijn belasting aangifte zal doen in NL.

Voordat ik dat deed heb ik ook via allerlei andere manieren geprobeerd dit gedaan te krijgen. O.a. met behulp van de belastingdienst zelf. VAR-verklaring, wat aangeeft dat je freelancer(/self employee) bent en een woonplaatsverklaring, wat in Nederland aangeeft dat je belasting móet betalen. Maar daar nam Brookfield geen genoegen mee omdat je moet verklaren, via een officiele instantie, dat je belasting daadwerkelijk zál betalen in Nederland.

Dus, ook volgens Brookfield, is de enige optie een accountant. Misschien kan je er een aan de haak slaan die misschien alleen die brief wilt opstellen en dat je zelf de aangifte doet? Misschien durfen een aantal dat aan... Zou een hoop centjes schelen!

Succes!
 
accountant voor aangifte belasting vaste prijs afspraak

--------------------------------------------------------------------------------

Beste collega's,

Na gesproken te hebben met enkele collega's bleek dat een ieder die niet veel kaas heeft gegeten van belastingaangifte, en het dus bij een accountant wil laten doen, vaak veel geld kwijt is.
Zeker als je net als ik op een Brookfieldcontract werkt, wordt het iets ingewikkelder, en dus is de accountant er meer tijd mee kwijt.

Ik heb een accountant gevonden, waar we met een groep piloten als collectief prijsafspraken hebben kunnen maken. Dit heeft als voordelen, vaste prijs per jaar voor je aangifte, en een accountant die weet waar hij over praat, en het wiel niet opnieuw uit hoeft te vinden.
Ook als je straks over gaat naar een vast contract, en wellicht niet meer in nederland belasting betaald, kunnen ze je adviseren, en meedenken wat de beste en voordeligste oplossing is.

Hoe meer piloten voor deze accountant zullen kiezen, des te beter zullen ze op de hoogte zijn van de mogelijkheden, en ons dus nog beter kunnen helpen!!

prijsafspraken:

Voor het samenstellen van een aangifte inkomstenbelasting voor een alleenstaande zullen wij een bedrag in rekening brengen
van € 300. Voor het samenstellen van een gekoppelde aangifte (partners) zullen wij een bedrag van € 350 in rekening brengen.

Binnen deze prijsafspraak zijn de navolgende werkzaamheden inbegrepen:



Samenstellen aangifte
Dossiervorming
Controleren aanslagen
Kennismakingsgesprek


Extra werkzaamheden zullen - uiteraard in overleg – separaat in rekening worden gebracht.

Denk hierbij vooral aan vragenbrieven van de fiscus, bezwaarprocedures en bijzondere adviesopdrachten.

bij interesse graag mij even een berichtje sturen.


m.v.g. pic26
 
Beste allemaal,

Betalen jullie dan geen belasting in Ierland zoals Brookfield in de FAQ zegt?
 
I wish! Alhoewel, sinds 2 maanden is het belastingklimaat voor BRK er in IRL ook niet beter op geworden.

NL vind dat als je in NL woont (en let op, als je lid bent van een sportclub, hier nog een bankrekening hebt, ze vinden al gauw dat je hier woont!) je hier belastingplichtig bent. Nu zijn er belastingverdragen met Ierland waarin beide landen hier mee accoord gaan.
 
Nee, deze lucky bird woont 50 minuten van NRN (aan de goee kant van de grens ;)), waar ik ook gebased ben....
 
Ha, 50 min. zei je...

und gister dan... ? mijn heerlijke SVQ inpikken, na een week out of base ORK, 6 sect. elke dag...

Ik heb jou STN BHX gedaan.. haha

Gruute!
 
Mea culpa Mea culpa.

Maar ik denk wel dat je er blij mee moet zijn, die diversion was nou ook niet echt toppie zeg maar. 03:45 in bed :blabla:

Iig bedankt!
 
Weet iemand of het volgende nog is opgenomen in de Brookfieldcontracten?

“The pilot confirms his status as self employed/sole trader or engaged to the contractor through a limited company.”

Ik ben net door de selectie bij Ryan, zijn er nog mensen met tips voor het opzetten van een bedrijf? Mensen die zelf een bedrijf hiervoor hebben opgezet?
Klopt het dat je pas een contract krijgt na het volbrengen van alle trainingen?
ALvast bedankt
groetjes

Mickey
 
ey gasten nog een vraagje, een klasgenoot zegt namelijk dat "wij" een nieuw brookfield contact hebben, staat er bij de oudgedienden ook in dat je een iers bedrijf moet starten of staat er niet in dat je een iers bedrijf starten moet?

Ik heb vrijdag namelijk een afspraak met een Nedelandse accountant maar als die geen Iers bedrijf op starten kan heeft het weinig zin om daar naartoe te gaan.
Welke accountant hebben jullie trouwens McNamara of Redstone?

Marc
 
Het opzetten van een LTD etc. is niet noodzakelijk. Het enige wat Brookfield wil van jou is een verklaring waarin staat dat jij ergenst in de wereld belasting betaald. Dit kan doormiddel van en verklaring gemaakt door een accountant.

Als je vragen hebt bel dan gewoon Brookfield. De mensen daar zijn zeer hulpvaardig en kunnen je zo vertellen wat goed of fout is.

Succes.
 
Hey, volgens het contract is het opzetten van een LTD wèl noodzakelijk:

The AESP confirms that it is a limited company registered in Ireland and properly incorporated in accordance with Irish law.
 
Geloof me nu maar. In mijn contract staan ook twee regels over het opzetten van een LTD of registreren als selfemployee. 1 belletje met de heer D.Dooney van Brookfield en je weet precies wat hij van je wil. En dat is dus een verklaring van een accountant zoals meerdere mensen hierboven al zeggen.

Het zou me verbazen als ze het contract weer helemaal hebben omgegooid maar zeg nooit nooit. Krijgen jullie wel betaald tijdens de linetraining?

Ciao
 
with all do respect, maar ik geloof liever een contract van brookfield dan een forum genoot ;)
 
Back
Top