Ik heb tijdens de veranderingen ook mijn examens gedaan op de computers bij de CAA-UK. Het lijkt er op dat ze vooral erg vooruitstrevend waren destijds in Engeland en andere landen in EASA land nog wat achterbleven qua nieuwe vragen en de manier waarop ze toetsen. De 'Europese database' leek vooral gebombardeerd met nieuwe vragen in Engeland maar bijvoorbeeld in Nederland bij het CBR was het vooral nog vragenbank.
wat ik wel zeker weet is dat er bij veel vakken nieuwe vragen waren. Het ene vak meer dan andere, maar in alle 14 vakken had ik minimaal 5 nieuwe vragen. Daarbij waren bijvoorbeeld Principles of flight, Performance en Human performance and limitations de vakken waarbij 90% van het examen nieuwe vragen waren.
nieuwe vragen betekent niet nieuwe stof. Van die 90% nieuwe vragen is een groot deel te beantwoorden, zelfs als je de vragenbank voornamelijk gebruikt om te studeren. Zolang je maar niet zo snel mogelijk door ATPL online gaat om de vragen te gaan herkennen.
wat je wel ziet is dat er door de nieuwe vragen een veel grotere spreiding in scores komt binnen de klas. 3 jaar geleden toen alles puur vragenbank was werden er eigenlijk bijna alleen maar hele hoge gemiddeldes gescoort. 95%+ en zonder fails. Ik zie om mij heen dat die scores nogsteeds gehaald worden, maar niet veel meer. Er ligt een grote spreiding tussen 80% en 100%. Sommige halen alles in één keer maar het is zeker geen schande om twee of drie fails te hebben (vooral op de eerder genoemde vakken).
oftewel, het is lastiger geworden, maar met een combinatie van vragenbank en studeren uit boeken zal je het gewoon goed moeten kunnen doorstaan. Terugkomend op je vraag, zo zie ik de vragenbanken:
ATPL online: traag met nieuwe vragen, komen er uiteindelijk wel in
Bristol GS: heel snel met invoeren van nieuwe vragen op basis van feedback uit examens. Deze vragen worden ook aangegeven in het rood en deze vragen zijn veel waarschijnlijker om terug te komen in je examen
Aviation exam: véél vragen, maar veel vragen ook gebaseerd op leerdoelen, niet op basis van feedback uit een examen. Oftewel, zelf bedachte vragen bij AVexam. Opzich goed om verdere inzich te verschaffen in de stof, maar een beetje omslachtig om dat in vragenbank te leren.
Bristol GS was de way to go, weet niet zeker of dat nu nogsteeds zo is. Veel succes met de opleiding!
wat ik wel zeker weet is dat er bij veel vakken nieuwe vragen waren. Het ene vak meer dan andere, maar in alle 14 vakken had ik minimaal 5 nieuwe vragen. Daarbij waren bijvoorbeeld Principles of flight, Performance en Human performance and limitations de vakken waarbij 90% van het examen nieuwe vragen waren.
nieuwe vragen betekent niet nieuwe stof. Van die 90% nieuwe vragen is een groot deel te beantwoorden, zelfs als je de vragenbank voornamelijk gebruikt om te studeren. Zolang je maar niet zo snel mogelijk door ATPL online gaat om de vragen te gaan herkennen.
wat je wel ziet is dat er door de nieuwe vragen een veel grotere spreiding in scores komt binnen de klas. 3 jaar geleden toen alles puur vragenbank was werden er eigenlijk bijna alleen maar hele hoge gemiddeldes gescoort. 95%+ en zonder fails. Ik zie om mij heen dat die scores nogsteeds gehaald worden, maar niet veel meer. Er ligt een grote spreiding tussen 80% en 100%. Sommige halen alles in één keer maar het is zeker geen schande om twee of drie fails te hebben (vooral op de eerder genoemde vakken).
oftewel, het is lastiger geworden, maar met een combinatie van vragenbank en studeren uit boeken zal je het gewoon goed moeten kunnen doorstaan. Terugkomend op je vraag, zo zie ik de vragenbanken:
ATPL online: traag met nieuwe vragen, komen er uiteindelijk wel in
Bristol GS: heel snel met invoeren van nieuwe vragen op basis van feedback uit examens. Deze vragen worden ook aangegeven in het rood en deze vragen zijn veel waarschijnlijker om terug te komen in je examen
Aviation exam: véél vragen, maar veel vragen ook gebaseerd op leerdoelen, niet op basis van feedback uit een examen. Oftewel, zelf bedachte vragen bij AVexam. Opzich goed om verdere inzich te verschaffen in de stof, maar een beetje omslachtig om dat in vragenbank te leren.
Bristol GS was de way to go, weet niet zeker of dat nu nogsteeds zo is. Veel succes met de opleiding!