ASL?? Wie o wie weet hier meer van?

Dat klinkt als een gigantisch broodje aap. Bron graag.

Geen broodje aap verhaal. Bron is de kls en tampie heeft het prima uitgelegd, de studenten vanaf 2010 komen niet meer op de bufferlijst van de KLM en hun sollicitatie zal dan ook niet in behandeling worden genomen tenzij inderdaad de economie zich zo heeft aangetrokken dat de lijst al bijna leeg is, wat ik niet zie gebeuren.

Helaas betekent dit in principe dat direct solliciteren bij de KLM er dan weer niet in zit, of heb ik het mis?
De mensen die op de bufferlijst staan en een typerating krijgen blijven op de bufferlijst en kunnen gewoon direct solliciteren na afronding van de opleiding
 
Airworkers,

Ik ben van mening dat de KLS hiervoor een dikke pluim verdient. I.p.v. B*llshit/Peop te verkopen word er gewoon duidelijk gecommuniceerd.

PRIMA, nu weet je tenminste waar je als leerling aan toe bent. Heel wat beter dan verhalen van scholen die pretenderen zo'n beetje alle toekomstige vliegers aan LH te gaan leveren terwijl het complete nonsens zijn.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik zou graag nog wel even een onderbouwing horen over de stelling dat KLM meer omzet maakt dan RYR en daarom een 'grote' luchtvaartmaatschappij is.
 
kort dan want eigenlijk was ik al helemaal klaar daarmee, komt]en alleen maar misverstanden en gezeik van. Omzet KLM-Airfrance over boekjaar 2008/2009 was 24 miljard en van ryanair 2,9miljard. Zo, hier heb je dan je cijfers, omzet is ongeveer 8 keer zo veel als van Ryanair dus, dan lijkt het mij dat je een groter bedrijf bent.
 
:haha:

Droom lekker verder vriend. En succes met je carriere bij een "grote" luchtvaartmaatschappij :grijns:
 
Poe hee, wat een arrogant ventje ben jij Ties. Hoop voor je dat ze bij de KLM er geen praktijken op nahouden bij Air France. Bij AF wordt er bij HR tegenwoordig ook veel persoonlijke informatie (voor zover het kan) gehaald via openbare fora (aeronet, PPrune). ALs de KLM dat wel doet, hoop ik dat je hele lieve ouders hebt :biertje:

89 ? Ah, ben je dus 20 jaar. Ja jongen, heb je dus een hoop te leren :grijns: . Geen HBO, of WO, dus jij komt makkelijk bij een "grote" maatschappij terecht. En niet janken he als je bij Luxair, Ryanair, Easyjet wordt aangenomen (wat allemaal topbedrijven zijn m.i) :biertje:
 
ik neem aan dat je me nu voornamelijk arrogant vindt vanwege die laatste post tegen ram00n. Nou als ik voor selectiefout wordt uitgemaakt, dan kan hij zo'n antwoord verwachten. Ik heb eerder al aangegeven dat ik echt niet arrogant ben en dat ik heel goed weet dat ik nog een lange weg te gaan heb. Maar als je uitspreekt dat je KLM een beter bedrijf vindt dan Ryan air dan ben je arrogant in jouw ogen. Verder kan jij er ook wat van. Je hebt allemaal grote praatjes omdat jij toevallig wel al vliegt en ouder bent en ik nog maar 'een studentje' ben. Je benadrukt wel erg vaak hoe oud ik ben en dat ik nog veel moet leren. Ik heb nooit gezegd dat ik makkelijk ergens terecht kom. Ik heb de indruk dat jij mij arrogant vindt vanwege het feit dat ik op de KLS zit, ik graag voor de KLM wil vliegen en dat uit durf te spreken. Ik heb respect voor alle vliegers, ook die van ryan air, easyjet of wat anders, maar mijn doel is niet om daar te vliegen. Naudjuh kon dat wel inzien, jij kennelijk niet en daarom noem je mij arrogant, dat vind ik jammer.

ps. ik heb erg lieve ouders.
 
Je moet hem gelijk geven, Julien. Puur vanwege leeftijd (of vliegschool) iemand's argumenten proberen onderuit te schoffelen is vrij...ehmm.. arrogant? Gevalletje projectie? Z'n argumenten zijn valide, probeer die dan te bekritiseren.
 
In die brief staat ook dat de Bridgecourse vervangen wordt door een 737NG Typerating. Ik vind het wel een goed initiatief van de KLS, zo zetten ze ab initio's sterker op de arbeidsmarkt dan wanneer ze enkel een Bridgecourse hebben gedaan. Helaas betekent dit in principe dat direct solliciteren bij de KLM er dan weer niet in zit, of heb ik het mis?

Gedeeltelijk waar. Er wordt namelijk al op korte termijn (of nu al?) geen BC maar TQ gegeven. De bufferlijst van de KLM wordt aangevuld met studenten t/m klas 9-3 en de plek op die lijst behoud je alleen bij een positieve COVA. De klassen vanaf 2010 komen er niet meer op.

EDIT: staat elders ook
 
Last edited:
Op een dergelijke manier jezelf profileren en overal een weerwoord op geven zoals onze nieuwe Ties doet kan aan de andere kant ook als... arrogant worden gezien.
Verder is op de man spelen ook niet echt een teken van volwassen of professioneel gedrag... dus laten we inderdaad hopen dat Ties uit 1989 niet wordt nagetrokken door de KLM op airwork.
 
Op een dergelijke manier jezelf profileren en overal een weerwoord op geven zoals onze nieuwe Ties doet kan aan de andere kant ook als... arrogant worden gezien.
Verder is op de man spelen ook niet echt een teken van volwassen of professioneel gedrag... dus laten we inderdaad hopen dat Ties uit 1989 niet wordt nagetrokken door de KLM op airwork.

Wat voor dergelijke manier? Tot nu toe zijn degene die direct op de man spelen (in plaats van de argumenten) Ram00n, Onassis en Julien. In plaats van met tegenargumenten te komen proberen ze hem naar beneden te praten door te referen naar zijn leeftijd of school wat natuurlijk nergens op slaat. Jij en ik zouden ons ook verdedigen en ik vind dat Ties dat op een nettere manier doet dan menig ervaren airworker. Ga uit van wat hij zegt, niet van je eigen vooroordelen.

Sorry voor de topic kaping wederom....
On topic: Ze hebben lekkere vlaai in Limburg :)
 
Wat voor dergelijke manier? Tot nu toe zijn degene die direct op de man spelen (in plaats van de argumenten) Ram00n, Onassis en Julien. In plaats van met tegenargumenten te komen proberen ze hem naar beneden te praten door te referen naar zijn leeftijd of school wat natuurlijk nergens op slaat. Jij en ik zouden ons ook verdedigen en ik vind dat Ties dat op een nettere manier doet dan menig ervaren airworker.

Sorry voor de topic kaping wederom....
On topic: Ze hebben lekkere vlaai in Limburg :)

Ik bedoelde de sneer naar ram00n toe en de reactie op Julien die niet van heel hoog niveau waren, niet de KLS argumenten van daarvoor.
en... natuurlijk is de airwork-gelijkheidspiramide er niet voor niets ;) (<-- !!)
Maar goed, genoeg topic drift! Uitgaan in Maastricht is ook leuk trouwens!
 
Tsja, Ram00n zegt dat hij niet door de vliegopleiding selectie komt en direct daarna dat je wel gek moet zijn om nu aan een vliegopleiding te beginnen. Dan scheelt het inderdaad dat je niet door de selectie heen bent, toch? Anders zou Ram00n wel gek zijn... dus eigenlijk meer een anti-sneer (compliment dat ie niet gek is)? Als ik hem had ingekopt had het waarschijnlijk leuk overgekomen.

Enniewee, we hadden een paar maanden geleden een lezing op de vliegclub van iemand van ASL over zuigermotoren. Goeie vent, zeer boeiende lezing vooral over leanen, shock cooling etc., dingen die dieper in gaan de standaard theorie en ook praktisch gericht waren. Had ik niet gedacht dat ik daar nog zoveel over kon leren. Dus als hij staat voor de gedrevenheid en kennis bij ASL, dan zou ik wat dat betreft er wel een goed gevoel bij hebben. Helaas is dat niet het enigste wat telt voor een opleiding richting verkeersvlieger. Dus ik hoop dat ze een kans krijgen om een goede naam te krijgen ook vwb connecties, danwel dat de algemene airline markt niet meer al te bekrompen vliegscholen selecteert (wat de trend op zich wel lijkt te zijn, al kan ik me een voorselectie ook wel weer voorstellen soms). Maar dat foute 747 plaatje moet wel van de site af, die er voor de rest netjes uitziet trouwens.
 
Back
Top