ASL?? Wie o wie weet hier meer van?

Waarom is Ryanair of easuJet bijvoorbeeld geen topbedrijf?

Heet dan wel geen Ties, maar wil er wel een antwoord op geven...

- Selectie/typerating/uniform/brevet omzetten/flesje water zelf lappen
- Algemene arbeidsvoorwaarden

Dit is gezien vanuit Ab Initio perspectief en hoofdzakelijk van toepassing op RYR. Op het gebied van (gezonde) groei en vlootvernieuwing vind ik ze wel een topbedrijf :biertje:
 
ja ik zal wel een arrogante KLS'er zijn maar ik zal het toch proberen. Vergelijk easyjet en ryanair met KLM, Lufthansa en BA.
1. Groot INTERCONTINENTAAL netwerk
2. doorgroeimogelijkheden
3. arbeidsvoorwaarden
4. omvang van het bedrijf
5. aanzien van het bedrijf
6. omzet van het bedrijf
Even een 6tal punten waarom KLM, Lufthansa en BA de topbedrijven zijn in europa en easyjet en ryanair niet. KLM, Lufthansa en BA zijn niet voor niets de 'leading airliners'...
 
Last edited:
@ Avian, ik begrijp wat je bedoelt maar Ties schreeuwt het zo hard van de toren terwijl hij er volgens mij niet veel van begrijpt.

@ Ties. Omvang, aanzien en omzet? Kom A.U.B. even met getallen van het laatste jaar. Kun je overigens ook even je naam PM-en? Mocht je dan een vliegopleiding ooit gaan doen, dan weten ze bij FR en EZY in elk geval je naam al.
 
Denk dat het woord "topbedrijven" geen goede kwalificatie is tussen flag carriers en de low-cost. Voor ieder wat wils, maar besef goed dat het intercontinentale netwerk van de flag carriers een interessante tak van sport is, alsmede de veel verschillende vliegtuigtypes en het routenetwerk in de vorm van hub-en-spoke systeem. Dat trekt mensen die dus de low-cost tak als 'inferieur' bestempelen en hun voorkeur bij de flag carriers neerleggen.

En voordat we gaan vergelijken: richt je op de passagierskilometers, dus niet de omzet of passasiergsaantallen want dan ben je appels met peren aan het vergelijken.

@Ties, hoe ging je meteo?
 
@Naudjuh
Dus als je iets duidelijk verwoord wat bij sommigen misschien hard aankomt, begrijp je er meteen niks van? Verder doe ik al een opleiding, ik ben bezig met de KLS. Dan lijkt het mij niet nodig om met cijfers te komen aangezien iedereen wel weet dat de KLM/lufthansa/BA groter zijn dan ryan air en easyjet. Mocht je me niet geloven, kan je het zelf nog opzoeken. Maar laten we het eens omdraaien, jij vliegt al? Zo ja, bij welke maatschappij?
 
Hahahahahaha! Wat een idioot
Good luck in the real world buddy
Uit '89 dus de eerste ervaring buiten pappa/mamma is op de campus in Eelde...wow
Je weet je cijfers niet en je draagt bij aan de brallers-naam die de KLS-er met zich meebrengt (helaas voor de meerderheid goeie gasten die daar rondlopen...de minderheid aan rotte appels weet de leut toch altijd te verpesten)

Je vergeet een paar puntjes:
INTERCONTINENTAAL zegt niets over de kwaliteit van het bedrijf
OMZET zegt niets...WINST daarintegen wel
En FIY (en dat kan me geen zier schelen wat je ervan vindt want ik werk er niet meer): Ryanair maakt meer winst dan de blauwe vrienden en is efficienter mbt omzet/winst
En Easy doet het op dat gebied zelfs nog ietsje beter

C ya

Gaat er weer op lijken wie de langste p-nis heeft hier...topic drift dus...on topic svp?
 
het lijkt mij niet nodig mij uit te maken voor idioot...
Brallerig lijkt me ook niet van toepassing, het enige wat ik doe is mijn mening hierover geven op een beschaafde manier, dat jij mij nou meteen voor idioot gaat uitmaken kan ik ook niks aan doen dus wie is hier nou brallerig? En wat maakt het uit dat ik in eelde voor het eerst op mezelf woon bijvoorbeeld? Mag ik daarom geen mening hebben? En vraag iedereen in nederland die piloot wil worden maar eens bij welke maatschappij de meesten dat het liefste zouden doen en een grote meerderheid zal voor de KLM willen vliegen. Het is niet voor niets dat een groot deel van de studenten van stella, nls en dfa eerst selectie hebben gedaan bij de kls..
 
Hey, I dont care:

KLS: Waaaanzinnige kwaliteits opleiding zonder ongelukken
KLM: Het enige bedrijf ter wereld! Zonder het blauwe gevoel tel je niet mee
 
jammer dat je niet meer uit weet te brengen dan dat en niet met een fatsoenlijke mening weet te komen..
 
Dames en Heren.

De topic starter heeft een legitieme vraag gesteld omtrent A.S.L.
Is het nu zo moeilijk daarover "on topic" te blijven?

Elkaar de koppen inslaan omtrent het Jurassic "KLS en de rest etc." debat is als watertrappelen in een draaikolk. Je gaat alleen maar naar beneden.

Get a grip on it please.

White out.
 
Sorry voor deze laatste topicdrift, maar moet toch ff wat kwijt hoor ;)

Ties89,

Mannetjes zoals jij hebben een grote mond, maar zoals Onassis al zei, zorg eerst maar voor wat meer ervaring buiten die blauwe campus in het hoge noorden. Zorg eerst maar dat je ergens wordt aangenomen, en begin dan pas te brabbelen over "top bedrijven."

De manier van praten van Onassis is ook te wijten aan het continue, eeuwige, betweterige gedoe van wannebe's. Ik en Onassis zijn niet de enige, maar op den duur word je daar gewoon moe van, dus moet het maar met harde taal worden gezegd.

Veel succes met je loopbaan maar als ik het zo begrijp, ben jij dus zo type die lekker gaat werken op de grond in de hoop op een vliegbaantje bij moeders KLM. Sorry buddy, maar zo kom je er niet.

En verder deel ik de mening van Onassis voor 100% Je kan beter naar dat soort mensen luisteren ipv naar je eigen gebrabbel.
 
het spijt me mister white maar als ik persoonlijk word aangevallen wil ik daar toch graag op reageren. Laten we vooropstellen dat ik absoluut geen grote mond heb en heel goed weet dat ik pas student ben en nog nergens ben aangenomen dus dat ik nog een hoop moet doen en bereiken. Dat betekent echter niet dat ik geen verstand van de luchtvaart heb en dat ik daar geen mening over zou mogen hebben. Verder wil ik graag bij de KLM vliegen ja en ik zou niet weten waarom ik dan zo'n mannetje ben die op de grond gaat werken en er niet komt. Ik weet zeker dat bijna iedereen in nederland die piloot wil worden het liefste voor de KLM wil vliegen. Is dat vreemd? Nee dat is niet vreemd, aangezien de KLM nou eenmaal de grootste Nederlandse luchtvaartmaatschappij is. Maar als je dat uit durft te spreken dat je daar graag voor wilt vliegen en je zit ook nog eens op de KLS, dan ben je arrogant, heb je een grote bek, kies je voor de makkelijkste weg en zal je nooit wat bereiken. Ik weet niet waar die afgunst voor KLS'ers en de KLM vandaan komt en waarom mijn mening meteen wordt geinterpeteerd als een grote bek en arrogant dat weet ik niet, maar zoals ik aan het begin al schreef ben ik me er heel goed van bewust dat ik eerst nog maar eens de opleding moet voltooien en dan nog moet solliciteren en dan nog eens worden aangenomen. Dus ga mij niet beschuldigen van arrogantie en een grote bek, ik geef alleen mn mening.
 
KLS is ook geen preferred supplier meer van de KLM. Dus of je bij de KLM terecht komt is nog zeker niet Ties.

Natuurlijk mag je je mening geven. Ben blij voor je dat je aangenomen bent bij KLS. Goede Opleiding. Denk ook niet dat het vervelend is daar op te zitten.

Zelf hoef ik niet perse te vliegen voor KLM. Voor Trans of voor Cathay , Dragon. Arke lijkt mij ook leuk.

Maar goed. Ook raad aannemen van Lucien en onassis zou niet vervelend zijn. Het zal je eerder helpen. Want ook jij ben straks klaar met de opleiding in een mindere tijd. Voor Er weer werk is zijn we weer stukje verder.

Succes verder met je opleiding. Doe je best zou ik zeggen. Dit was geen aanval.

Misschien tot ooit naast elkaar in de cockpit.

Nog mensen verder met meningen en ervaringen.

Ook bedankt Boschr voor jou bijdrage.

Groeten.

Back to b
 
JB,

Denk dat jouw vraag (openingspost) neer komt op een discussie die telkens weer opdoemt; "wat is de beste vliegschool". Ook deze keer weer een discussie die hetzelfde uitpakt als de vele andere 'threads' die jou voorgingen.

In de wereld van vliegscholen zijn er drie grote scenario's:

1) Integrated, veel betalen, goede contacten met maatschappijen
2) Modulair, goedkoop, jezelf in de markt prijzen tussen de hordes Ab-Initio's
3) Sponsored, weinig betalen, weinig risico, moeilijk om er te beginnen

Natuurlijk is sponsored een leuke mogelijkheid. Weet niet hoe het in deze tijden gaat, maar in Duitsland zaten opleidingen die een schijntje vroegen van de Nederlandse opleiders, mits je aan je duits wilde werken.

De NLS, KLS en EPST zijn voorbeelden van de dure integrated opleidingen. Als je dan toch de keuze maakt om veel geld neer te leggen, zou ik ervoor kiezen om dan ook één van deze drie grote spelers te kiezen. Als je dan toch voor ASL wilt kiezen, dan wil ik je erop wijzen dat het ook nog goedkoper kan en je dus betaald voor de naam ASL

Jaja, je betaald ook behoorlijk voor de naam NLS, KLS en EPST, maar dat zijn mijn inziens 'bewezen' opleidingen die een stuk kwaliteit met zich meedragen. Ben niet bekend met ASL maar lijkt mij dat ze primair commercieel zijn en willen opleiden aan iedereen die geinteresseerd is. En dat verhaal geldt niet alleen voor ASL, maar ook voor een heleboel andere kleine vliegscholen....

@ Ties, niet zo hard van de bomen schreeuwen. Anders regel ik wel ff armen.... ;)
 
Ik vraag niet om een enorme discussie. Ik vraag om meningen en advies.

Alleen M.b.t. specifiek deze opleiding, want deze kwam ik tegen hier op de site met een link. Vandaar..

groetjes
 
JohnyBravo,

Jammer dat jouw vraag weer moet ontaarden in de bekende discussie, die langzamerhand steeds vinniger (of zo U wilt, zuurder) begint te worden. De discussie over wat de beste vliegschool is zal hier eeuwig voortduren, maar ik denk dat ik wel wat kan vertellen over ASL.

Ik vlieg voor mijn plezier en heb een PPL. Afgelopen zaterdag heb ik bij ASL mijn instrument rating gehaald na ongeveer een jaar, bijna elke zaterdag, lessen. :biertje: Ik heb verder geen enkele zakelijke relatie met ASL en ben dus, denk ik zelf, redelijk objectief.

ASL is een uitstekende vliegschool met , zoals Naudjuh al aangaf, zeer goed onderhouden vliegtuigen en uitstekende instructeurs. Mijns inziens is het echt een prima bedrijf, maar waarom ga je niet eens kijken op een open dag.
Natuurlijk, het kan goedkoper en het kan duurder, maar ik ben het niet eens met Tampie dat je betaalt voor de naam ASL.

Je vliegt er in uitstekend onderhouden vliegtuigen, alles doet het altijd ! Het zijn verder ook mooie kisten die ook optisch goed onderhouden worden en absoluut niet afgeragd worden. Natuurlijk kost dit ook meer geld, maar je krijgt wel waar voor je geld. Je kunt dit dan ook niet zo maar vergelijken met een modulaire opleiding, met veel uren op een C-150. Bovendien komt er, zoals je op de website hebt kunnen lezen, binnenkort een Diamond simulator.

De instructeurs zijn werkelijk uitstekend en buitengewoon gemotiveerd. Zeer goede briefing en debriefing, waar ook echt de tijd voor wordt genomen. Ook dit heb ik wel eens anders gezien. Ook hier kost kwaliteit natuurlijk geld.
Er wordt zeer professioneel theorie les gegeven. Ik heb zelf Orbit gedaan, maar wel eens lezingen van de theorie instructeur bijgewoond. Orbit was ook prima hoor, geen enkele klacht over, maar je kunt dit qua prijs dus niet vergelijken met fulltime klassikale opleiding.

Men is heel flexibel, ik kan je vertellen dat het niet zo heel makkelijk te regelen is, om naast een drukke baan en een gezin in een jaar tijd je ATPL theorie (via Orbit) en je instrument rating te halen. Bij ASL zullen ze dus alles doen om je te helpen, zodat jij kunt doen, wat je wilt doen, op het moment dat je tijd hebt.

Ik vind het jammer dat Tampie, ook al zegt hij het bedrijf niet te kennen, suggereert dat het wel weer over commercieel en alleen winstgericht zal zijn. Natuurlijk zullen ze winst willen maken (dat wil elke vliegschool), maar zeker niet ten koste van alles. Men is niet uit op een “fast buck” en dan over en out. De directeur van ASL ken ik niet anders dan als een zeer aimabele en integere kerel. Ik heb zelf ook geen enkele negatieve ervaring op dit gebied. Wie is er nu makkelijker uit te schudden dan de dokter, die zijn instrument rating wil halen. Maar ik heb gewoon in 56 uur (wettelijk minimum is 50) mijn instrument rating gehaald, niks geen extra uren aansmeren als het niet nodig is. Ook dat heb ik helaas wel anders meegemaakt.

Groet,

Leon.
 
Last edited:
Hi LHU,

Super bedankt voor het delen van jou ervaringen met deze school.
Hier heb ik om gevraagd. Ook als het negatief is mag ook maar jij ben duidelijk zeer te spreken. Vind ik ook leuk en dat is voor anderen ook leuk. Mond op mond advertering is de beste advertering.

Maar jij heb nu je PPL en ben op weg naar je ATPL? En wat ben je daarna van plan precies? Heb je een soort Einddoel? En tussenstappen?

Groeten,

JB
 
Met alle respect naar de reactie van LHU, maar momenteel zijn het zware tijden in de luchtvaart. Wat ook in andere topics wordt aangegeven is dat het momenteel extra belangrijk is om te kijken naar een opleiding met een zo groot mogelijke kans op een baan. In september 2008 zijn de eerste studenten aan de geïntegreerde opleiding begonnen. Dit houdt in dat deze studenten dus nog bezig zijn met de opleiding. Er valt dus nog niks zinnigs te zeggen over de kans op een baan na het voltooien van deze opleiding. De instructeurs op deze school kunnen dus nog zo goed zijn, maar zonder iets te kunnen zeggen over de kans op een baan zou ik niet aan deze opleiding beginnen, zeker niet in deze tijden.

Ik zou zeggen lees dit topic eens door. Maak op basis van de vele adviezen die daar gegeven zijn een voor jouw juiste keuze. Succes :biertje:!
 
Zoals gezegd, ik vlieg voor mijn plezier, ben dan ook bijna 40. Ik ga in ieder geval nog CPL doen, daarna zien we wel, maar zeker geen MCC, ik heb al een baan.

Natuurlijk zijn het moeilijke tijden, maar realiseer je wel dat als je twee jaar geleden (in de goede tijden) begonnen was niemand dit argument zou hebben gebruikt. Maar dan was je wel nu klaar, at the bottem of the shit. Niemand weet wat komen gaat, alleen wat geweest is en dat is niet zo heel relevant in deze.

Ik zal niemand aanraden om een vliegopleiding waar dan ook te volgen, dat moet je helemaal zelf weten. Maar ga gewoon zelf eens kijken bij de verschillende scholen en baseer je vooral niet op het geblaat van mensen die een mening hebben over een school (of airline for that matter) waar ze zelf nooit een voet over de drempel hebben gezet.
 
@ Ties: Ten eerste mijn excuses, ik heb je verkeerd ingeschat mbt een opleiding. Mooi dat je op de KLS zit. Ik denk dat er een beetje een discussie is ontstaan doordat intonatie niet te horen is via een beeldscherm. Wat ik bedoelde te zeggen is dat er ook mensen zijn voor wie Ryanair/easyJet wel een topbedrijf is, wat het duidelijk voor jou niet is. Een van de redenen zijn bijvoorbeeld dat sommige mensen elke avond thuis willen zijn. Ieder zijn ding, voor jou is dat klaarblijkelijk werken bij een major, heel veel succes met het bereiken van je doel. (Niet sarcastisch).

Over mezelf, ik ben net een maand klaar met mijn opleiding en heb dus nog geen baan. Ik heb dus ook zeker niet alle wijsheid in pacht.

@ LHU, proficiat met de IR!
 
Back
Top