ik ben het niet eens met Tampie dat je betaalt voor de naam ASL.
Ik vind het jammer dat Tampie, ook al zegt hij het bedrijf niet te kennen, suggereert dat het wel weer over commercieel en alleen winstgericht zal zijn.
LHU, ELK bedrijf is gericht op een commerciële doelstelling, anders zou het wel een 'vereniging' zijn of andere constructie waarbij je geen winstoogmerk hebt. Ook de NLS, KLS en EPST zijn uit op de centen.
Echter vanwege de achtergrond van de KLS (KLM) zijn ze teruggeschaald naar 60 studenten in 2009. Dus hier geeft men de kansen op een baan de voorkeur boven het aannemen van de gebruikelijke 150 man. Ik kan je vertellen dat het niet makkelijk is voor de KLS in deze tijden nadat dit besluit is genomen, maar men ziet geen meerwaarde in het opleiden van studenten als de markt niet goed is.
EPST heeft ook een goede naam opgezet, en zal ook wel wat klappen kunnen opvangen wanneer het minder gaat. Dat zijn bedrijven die (mijn inziens) het belang van hun studenten voorop stellen, van kleinere bedrijven heb ik dat idee iets minder.
@JB
En dan ASL. Ik geef toe dat ik ze niet ken, maar als ze reeds een naam hebben in de luchtvaartsector, dan had je een keuze kunnen maken. Tja, die eerste studenten zijn nu bezig met het zoeken naar een baan, en dus heb je geen 'geschiedenis' om je keuze op te baseren. Jouw (potentiele) keuze voor de ASL is dan gebaseerd op 'verhalen van anderen'. Dan zou ik mijn 95.000 toch ergens anders gaan inzetten.
IK gun je alle mogelijkheden die de luchtvaartsector je kan bieden, maar een opstartend bedrijf je 95.000 euro geven vind ik wel een riskante factor. Het uitgeven van dit geld aan andere (bekendere) opleiding is ook riskant, maar geeft mijn inziens iets meer zekerheid...