Arkefly

Wat dacht je van alle pensionado's die nog wat moeten bijsparen voor hun alimentatiebetalingen? Of een pensioengat hebben op te vullen?
 
They have hired DEC in the past.

They had some people who flew as Captain previously working as F/O.

It's all about supply and demand.
 
Its all good and nice but - correct me if im wrong - as far as I know they do have a seniority list. I bet their senior f/o's with 2/3000 hours on type would love to see DEC's comming over...

On top of that; are there really 76 rated captains with, lets say 500 hours plus command hours on type, willing to work for 8000 euro's before tax?????? Walmart pays their van drivers more then that.



FD
 
Nou nou FD...
Als je maar 500 uur on type hebt mag je blij zijn met 8000 euri!
welcome to the real world...het lijkt erop dat jij nog in de gulden tijd leeft.
We hebben het hier niet over de klem geloof ik.
Ik heb niets tegen jouw opmerking hoor, maar 500 uur is nou geen ervaren baas.
 
No worries, denk dat we op een lijn zitten. met 500+ bedoel ik 500+ command uren op een 76 als min. eis (dus eerder 2/3000 command en 6/7000 total). En dan vind ik (en jij ook denk ik) voor een westerse 76 operator 8000 before tax per month inderdaad veels te laag. Een 4e jaars f/o bij continental op de 76 vangt 100.000 per jaar. Zal bij de KLM ongeveer het zelefde zijn, en dan hebben we het over f/o's.

FD
 
Geloof dat het ook erg lekker gaat met die Amerikaanse operators....
Arkefly betaald een beginnend baas 767 nog geen €6000 before tax...

Laten we het maar niet hebben over andere maatschappijen als Jetair of Blue pornorama. FD jou salarisbeeld is er helaas eentje uit het verleden...

Gegroet
 
FD, een F/O van 32 jaar met 10 jaar dienstervaring voor KLM en right seat 767 verdient € 6500 per maand.

Ik heb ook geen idee hoe je erbij komt dat €8K voor een 767 captain met ZERO diensttijd bij een bedrijf véél te weinig is.

Daarnaast begrijp ik dat iedereen graag zo snel mogelijk stinkend rijk wil worden, maar als jij om wat voor reden dan ook als captain 767 op de arbeidsmarkt aan het ronddolen bent, dan mag je wat mij betreft zelfs VAN GELUK SPREKEN als je een baan voor € 8000 bruto kunt vinden. We hebben het hier wel over 5K netto per maand, en alle gekheid op een stokje, dat is een flinke sloot geld waar je een mooi huis (€ 1000 extra belasting terug per maand) en een mooie auto mee kunt kopen en nog steeds 6 keer per jaar op vakantie kunt.

En wat betreft de salarissen van vliegers bij de legacy carriers in de US, dat is toch wel bijna een open deur. Als ze er nog een beetje geld mee zouden verdienen, zou het misschien gerechtvaardigd zijn, maar op een gegeven moment zijn ze uit proportie gegroeid. Bij UAL en DAL was je topsalaris op een gegeven moment 350K+ in EURO's per jaar. Leuk, maar gaat nergens over. Doe je als baas 747 of 777 slechts 35 trips per jaar, verdien je 10.000 euro per vlucht. Heb je volgens mij de helft van de pax op die vluchten al nodig om de captain te kunnen betalen.

Mijn prediction: De legacy salarissen zullen verder omlaag gaan. American draait nu goed, Northwest net met het hoofd boven water en de rest is bagger. US Airways is nu samen met America West eigenlijk een nieuw bedrijf begonnen met nieuwe CAO geloof ik. Uiteindelijk kan er één (of zelfs twee) omvallen, waardoor de markt weer wordt overspoeld met werkloze vliegers. Goed voor de airlines, slecht voor de vliegers.
 
hoe goed is je salaris als je gehele pensioen als sneeuw voor de zon verdwijnt..

aviation salarissen in de usa is over en uit. en om over chapter11 maar helemaal te zwijgen.
 
Ach je kan 40% paycut wel hebben met zo'n salaris...

Daarnaast geen pensioen en wat als je ziek wordt? Je basic salary is laag.

Oh... een Emirates capitano Direct entry begin met 80000usd... Wel netto, maar met zo'n "sterke" dollar is dat ook geen feest meer met de familie in europa...

Even een vergelijking. Een Martinair captain met 10 jaar dienstverband verdient er zo'n 9000 bruto per maand. Daarnaast wel nog 2800 eetjes in de pensioen pot.
Varkenfly betaald aan een DEC €5500. Moet je een bond tekenen (ja je leest het goed) van €10000 en de pensioen bijdrage van Tui is nog geen €500 per maand. En geloof me... Out of work is dit een zeer goede optie in het europese!

Maar ach wat lullen we nou? We mogen zoals het er nu uitziet toch werken tot ons 60-65... Al die jaren dat mooie salaris...

Groet
 
salarissen op het moment USA

Northwest airlink Pinnacle captain jaar 5 (CRJ)

een beetje lineholder heeft overigens zo'n 12 dagen vrij per maand.

65.000 per jaar. (85 max jaar 12)

united express SkyWest (CRJ)

70.000 per jaar (105.000 max jaar 15)

UPS wide body captain jaar 5

181.000 per jaar (224 max jaar 15)

FED EX wide body

191.000 (206.000 max jaar 15)

Continental WB

177.000 (186 max jaar 15)

SouthWest B-737

183.000 (198.000 max)

JetBlue emb170/190 A320 jaar 5

121.000

Alle bedragen zijn zonder per diem. pensioen mag je zelf regelen mocht je dit willen. vang je dus extra per jaar.

En aan het betalen voor een TR (behalve southwest alla 8000 usd voor een 73 type, die je in 1.5 maand terug verdiend ongeveer tussen groundschool en sim in) doen we niet aan. Geen bonden, geen bs.

Verder hoop minder belasting en goedkoper leven/wonen. betere qol dus (mening).

Om maar te zwijgen over het feit dat je met alle maatschappijen met een N op de staart gratis wereldwijd mee kunt vliegen IPB. Draagt (mening) ook bij aan je QOL.

Kliko, van alle mensen moet je het toch met me eens zijn dat een widebody capt niet minder as 140K hoort te vangen. Ouderwets ben ik misschien ja, maar ben de laatste die voorover gaat bukken voor een fooitje. Genoeg pijn, moeite en geld in deze hobby gestoken. Show me the money.

Dus voor dat geld waar jullie een 76 links voor willen vliegen, wil ik max een 90 seater CRJ voor vliegen.

* let the record show dat ik het hier over westerse operators heb in westerse landen. *

Iz,

mijn voorspelling:

(boeiende disucussie om te zien waar dit naartoe gaat, who knows :))

CRJ pay gaat omhoog. SkyWest krijgt 90 seaters, en heeft al bijna 3 jaar de paycut geslikt (waarvan ze destijds zeiden dat het maar voor 15 maanden was -- daarom kwam mgmt ermee weg)

Na het kopen van ASA (Delta connection) zullen de lijsten vroeg of laat samengevoegd worden, en aangezien ASA ALPA is (en SkyWest binnenkort hoop ik ook, stemmen zijn ongeveer 49% in favor op het moment) komt daar minimaal een contract alla Horizon air uit.

regionals kunnen new hire klassen niet meer vullen (ze willen min. 1000 TT voor een newhire fo zien ivm verzekering etc). CFI's krijgen door dat het een trieste industrie is en haken af, of gaan charter/corporate doen.

gevolg maatschappijen als skywest (waar je 3 jaar terug geen cent kreeg todat je op de line zat!!!! dokken je vol salaris in training + hotel en voer vanaf dag 1).

Zelefde bij Pinnalce (NWA airlink) salaris + badges (zodat je kunt jumpseaten links en rechts) vanaf dag 1, plus 1000 dollar cash na je sim check.


FEX EX wil UPS +iets% hebben. Continental draait winst en wil minimaal een contract pre 9/11 zien.

NWA... no comments.

UAL moet binnenkort weer aannemen. 3 a 4 op de 5 piloten bedankt voor de 'eer' om terug te keren naar UAL op het moment.

CX/KA/KLM/LH/BA/Virgin prima markt conform contract. Snap niet dat jullie dit met me oneens zijn, en het prima vinden om voor 5K links een widebody te vliegen. Zal wel weer aan mij liggen. tegen de tijd dat ik dicht in de buurt kom (I hope) van de linkerstoel op een widebody 10+ jaar vanaf nu hoop ik toch echt dat de bedragen + inflatie minimaal het zelefde zijn)

Vanuit LALA land yours,

FD
 
Last edited:
nou,

ik zie dat de salarissen in de usa stevig achteruit aan het gaan zijn.
in het verre oosten zit je als 1e jaars captain al ver over die bedragen heen.
en je upgrade is sneller dan in usa.

vergeet niet dat je eerst nog eens aangenomen moet worden en dan ook nog eens wat jaren rechts moet zitten in de usa. er is redelijk wat aanbod.
voeg daarbij een chapter11 elke 4 jaar

vergeet ook effe niet wat het in je logbook doet, links 767 of links RJ..
nix ten nadele van RJs, maar widebody tijd staat toch leuker als je verder wil.

een bedrijf als arke is leuk om ervaring op te doen, maar om er 30 jaar rond te hangen lijkt me toch echt te veel.

btw FD,
jouw motivatie ,geld, kan je nog weleens opbreken in de luchtvaart, zorg nu eerst eens dat je op een widebody komt dan praten we verder, of zit het effe tegen op het sollicitatie level:biertje: :biertje:

k.
 
Don't get me wrong.

Geld is niet de motivatie. Was anders stoke broker geworden oid. Echter, en no way dat je dat met me onees bent, vind ik 5K links op een wideboy ver beneden markt conform. En hoort er minimaal een markt conform salaris te worden betaald voor het produkt dat ik lever.

En, heb recht op helemaal niks komma nadda echter na een paar jaar (letterlijk en figuurlijk) investeren zou het leuk zijn om eens een normaal leven te kunnen hebben, een huis etc vroeg of laat zou ook leuk zijn, en don't get me started on american women, maar daar hoef ik bij jou geen boekie over open te doen ;). bruiloft ??? kids in the future ??? hypotheken, credit cards ? pfff

Het is geen vrijwillegers job, het is skilled labor.

76 uren links staan uiteraard veel beter dan de linker stoel van een barbie jet, of een Tprop. Echter is in mijn mening een 76 in een westers land nogsteeds een 76 in een westers land en hoort het salaris kaartje dus markt conform te zijn.

Mwa, ben (erg) jong en in mijn segment met rond de 2000 uur aan turbine time lopen een hoop mensen rond. Genoeg mensen met heavy time die ook aan het job hunten zijn. :). Nog iemand nodig om je gras te maaien? vraag 25 E per uur + TR op de john deer. Verder pilsje in de pauze.

FD
 
Last edited:
The new slavery?

The new slavery?

Flameout said:
Varkenfly betaald aan een DEC €5500. Moet je een bond tekenen (ja je leest het goed) van €10000 en de pensioen bijdrage van Tui is nog geen €500 per maand. En geloof me... Out of work is dit een zeer goede optie in het europese!

Looks like I was right to vote with my feet!
 
Come over to the You Naaid het Steeds, You will be flying left seat CRJ for that money over here.

Then again... Young Dutch chicks in the back or ugly old chicks in the back... Hmmmm, guess im moving back to the old country!

No worries, some of us next generation youngsters are still willing to vote with their feet. This ain't no hobby.

:) FD
 
Flying Dutchman said:
Dus voor dat geld waar jullie een 76 links voor willen vliegen, wil ik max een 90 seater CRJ voor vliegen.

Hmmm........

Ik hoop maar dat je het hier hebt over de € 5500 van ArkeFly? (is overigens nog steeds USD 7000 op dit moment) True, zelfs als 4-jaar First Officer bij Transavia verdien je dat al, plus een flinke bak pensioen wat er nog bij komt.

Het lijkt er inmiddels op dat we zelfs bij HV al een stuk betere eindsalarissen hebben dan de grote carriers in de USA.

Point is hier dat je toch vindt dat je blijkbaar ergens recht op hebt. En da's prima, mag je natuurlijk met termen als marktconform gaan gooien, maar daar moet je wel mee uitkijken. Over welke markt heb je het? De charter markt? De major airline markt? De vrachtmarkt? En is de USA dezelfde markt als Europa? Op een afstand hiervandaan, gelijk aan de afstand New York - Kansas City, vliegen ze hier in de linkerstoel van een 767 voor € 1200 bruto per maand hoor.

Als jij een werkloze widebody skipper bent en je kunt bij ArkeFly aan de slag voor € 5500, dan is dat je eigen beslissing. Ik vind het geld in mijn positie ook te laag, maar ik zit dus ook niet in die situatie. Wellicht is het zelfs wel een verbetering voor iemand die nu 767 in het buitenland vliegt en dolgraag terug naar NL wil.

Sterker nog, bij ArkeFly KUN je tenminste nog binnenkomen als DEC, vergeet het maar bij de andere "marktconforme" airlines, mag je "marktconform" aansluiten als junior FO met bijbehorend "marktconform" salaris. Dat is overigens in de USA ook zo.

Een alternatief is het blijven vliegen van contractwerk, als je zo gehecht bent aan je widebody skipper predikaat (zonder werk). Ken ook genoeg van dat soort lui die eindeloos blijven company-hoppen en contracten aanpakken. Lijkt heel avontuurlijk, maar ik ben heerlijk content als ik bij m'n huidige werkgever met pensioen mag gaan over een kleine 30 jaar. Of dat nu in een blauw of een groen vliegtuig is. Wat dat betreft is deze vliegjob een "means" en niet een "goal": het verschaft me een solide basis voor leuke hobbies, voldoende cash en vrije tijd. Zolang dat goed zit, is er niet te klagen over QOL. En wat het bedrag dan moge zijn wat je iedere maand overgemaakt krijgt, dat kan van alles zijn.
 
Iz said:
Over welke markt heb je het? De charter markt? De major airline markt? De vrachtmarkt? En is de USA dezelfde markt als Europa? Op een afstand hiervandaan, gelijk aan de afstand New York - Kansas City, vliegen ze hier in de linkerstoel van een 767 voor € 1200 bruto per maand hoor..

Mee eens. Zat ik me ook te realiseren na het uitloggen. Echter, gaf ik duidelijk aan dat ik het over westerse landen had.

Kan mij niet schelen wat ze bij LOT en in Rusland dokken. Zijn geen EU/VS/ etc.
halve liter bier in letland is 75 cent. Appels en peren.



Iz said:
maar ik ben heerlijk content als ik bij m'n huidige werkgever met pensioen mag gaan over een kleine 30 jaar. Of dat nu in een blauw of een groen vliegtuig is.

Met wat geluk een blauwe, mits je door de keuring heen komt en onderaan de lijst enkel 73's wilt vliegen ;) !

Just giving you crap buddy.
FD
 
Om even terug te komen op de begin post:

En natuurlijk de huidige aanname/slectie procedure....

Kan iemand hier wat meer over melden? Kan er op de site ook bar weinig over vinden... Moet je gewoon je brief+cv maar opsturen en afwachten of je wat hoort? En hoe zit de aanname/selectie in elkaar? Graag wat meer info hierover.

Bij voorbaat dank:p:
 
Nou Bram schijnt dat niemand je hier kunt helpen!
Schrijf maar een briefje lijkt me en kijk maar wat eruit komt.
Ze schijnen wel mensen met ervaring nodig te hebben.
succes!
 
Back
Top