Arik Air

Cirrostratus, een beetje meer open minded mag wel.
Topicstarter had de TR in z'n opleiding zitten, en maakt er handig gebruik van.

Een kritische noot; volgens mij is dit niet helemaal waar. De 8k voor de base training zat, als ik de andere posts in andere fora goed heb gelezen, NIET in de opleidingsprijs aangezien niet iedereen van de KLS een 737 rating heeft.
 
Klopt... maar die investering heb ik er het afgelopen jaar (ruim) uit gehaald.

De deals zoals Ryanair en Easyjet die aanbieden, daar walg ik zelf ook van...

Die 8k heb ik ook pas betaald nadat ik mn contract bij JAF had ondertekend, had dus eigenlijk al een baangarantie en heb geen risico hoeven lopen..

Een kleine korrel zout hierbij; de lagere opleidingsprijs van bijvoorbeeld de NLS + TR a la Ryanair komt ongeveer op dezelfde prijs als KLS + Typerating 737 + Basetraining JAF schat ik in.

De deal bij Ryanair heb ik er het afgelopen jaar ook "uit" gehaald, dat wil zeggen mijn typerating terug verdiend, plus een hoopje zakgeld.

Hierbij zeg ik niet dat het laastgenoemde nou zo'n fantastische deal is, zeker niet, maar ook de eerstgenoemde deal bij JAF is dat niet.

Ik denk dat we in deze tijd blij mogen zijn een baan te hebben in Europa, met een redelijk salaris. (Zonder hierbij de discussie te willen aanwakkeren van wel/niet betalen TR, daar zijn al genoeg andere threads over)

Er zijn meerdere wegen naar Rome, of in ieder geval tot aan de Alpen zeg maar..... Aangezien Rome er toch beter uit moet zien als hetgeen ik nu om me heen zie :1855:
 
Last edited:
Ik denk dat KLS misschien nog wel een stukje goedkoper is.

112+8 = 120K. Wil je zeggen dat de NLS maar 85.000K is tegenwoordig?

Maar dit gaat niet over Arik natuurlijk.
 
Ik denk dat KLS misschien nog wel een stukje goedkoper is.

112+8 = 120K. Wil je zeggen dat de NLS maar 85.000K is tegenwoordig?

Maar dit gaat niet over Arik natuurlijk.

Dan is het KLS verhaal inderdaad goedkoper. NLS was toen ik daar begon een kleine 100k, de TR 28k, samen dus 128K.

Was in de veronderstelling dat KLS 120k was, dan was het precies evenveel geweest.

Tot zover het off-topic gezwets van mijn kant.

Cheers
 
Bij Easyjet moet je nu 42k betalen om je TQ A320 te halen, 75 uur lijntraining te volgen en daarna mag je hopen dat je een contract van 12 maanden krijgt... Ik ken mensen die door dit soort dingen bijna een hypotheek op hun vliegopleiding moeten nemen ipv een normale lening :s
JAF is een betere deal want we hebben een 'normaal' contract waarin ook alle verzekeringen/ziektekosten etc. worden mee genomen. En we hebben een contractverlenging wat in Juni al duidelijk was. Arik Air biedt alleen wat beters dan wat TUI kan bieden, dus is de keuze voor mij vrij eenvoudig.

@ Super Sabre kan je dat wat meer uitleggen ?

Holy f..k!!!! 42k, en dan geen duidelijk zicht op een contract. Dat wist ik niet. Dat is echt een belachelijke deal inderdaad.

Wat biedt Arik dan, dat beter is dan TUI?
 
Seasonal contracts voor vliegers.. Tis toch ook niet te geloven :(

Die managers bij JAF lachen zich echt een slag in de rond.

Ik weet het, wat moet je anders..
Maar tis alsof het met het jaar gekker word.. zelfde geld overigens voor easy die 42k vraagt.. :(

its a shame.
Ben benieuwd wanneer trans deze manier van opereren gaat ontdekken.
ze zullen maar al te graag willen schat ik zo in.
 
Zweuvert,

Mijn reactie kwam misschien wat bijdehand over maar zo was het niet bedoeld..

Wat ik bedoelde te zeggen had niet zozeer te maken met de type-rating deal (want die heb je tenslotte al) maar dat je qua arbeidsomstandigheden en respect/ waardigheid tegenover werknemers bij Arik Air nog een stuk meer krijgt te slikken dan bij bv easy of ryanair..
Je sim doe je bijvoorbeeld in je vrije dagen, net zoals het commuten van-naar huis. Als het ze beter uitkomt om je een weekje langer in Lagos te houden dan doen ze er niet zo moeilijk over om je ticket terug naar huis "vergeten te boeken" of je visum aan te vragen.. Het rooster is nu 30/30, maar dat is pas sinds kort. Sta niet raar te kijken als wanner ze straks weer genoeg mensen hebben het rooster weer terug gaat naar de 6 weken op 2 weken af...

Maargoed, dit zijn natuurlijk de negatieve kanten, het voornaamst is dat je een vast contract krijgt en je enorm goede ervaring opdoet!

De groeten!
 
Dat was gisteren.. En ze vragen in de US altijd keurig naar mijn id in de bar. Makes my day:grijns:

Ik mag volgende week weer naar pindaloos lagos voor een paar potje Star :biertje:
 
Master Caution,

Ik weet zeker dat die aardige dames er nog wel zijn in "da Club" als je dan al niet oud genoeg zou zijn voor de bar, dan willen die je nog wel ff instoppen voor een hand vol Naira's.

En mocht je die nog nodig hebben, ik heb er nog wat, wil ze graag wisselen want de bank doet het niet in NL, helaas :confused:

Overigens ben je in de bar nog wel aardig veilig voor de Dames, kennelijk zitten ze alleen in "da Club"

Moet je wel even inschrijven voordat je naar binnen mag. Niet inschrijven als "Jan Smit, De Dijk 12 in Volendam" want dan weten ze namelijk meteen dat je die niet bent, want dan zien ze namelijk mijn gezicht voor zich :biertje:

Groeten en heel veel plezier daar!

:radar: André :radar:
 
Back
Top