Arik Air

Ken er tientallen met 5000+ PIC uren, 73 en/of A320 rated en zelfs die komen niet aan een goede baan. Dus ik denk dat je er heel verstandig aan doet naar Nigeria te gaan (zeker gezien het 30 op, 30 af schema, is tegenwoordig echt uniek en daardoor te doen). Doen het 1 a 2 jaar en dan ziet de wereld er denk ik heel anders uit. Zeker gezien je dan ook weer heel wat extra ervaring hebt. Denk overigens dat je huidige werkgever al wel eerder aan de telefoon hangt als ik de verhalen over de plannen zo hoor.
 
ik hang zelf al met mn huidige werkgever aan de telefoon ;) speel graag open kaart

Mocht het zover komen, dan doen we een keer een biertje in Lagos want de lokale "Star" smaakt goed :biertje:
 
Star = GOED
Guldah = Mindah
HARP= IS DA BOMB! :):yeehaa: (served with springroles and groundnuts on a plate in the "Devine luxury Appartements" )
 
Cirrostratus ik zit niet zonder job, ik heb een seizoenscontract (flut) bij een NL maatschappij


Heb helaas weinig begrip voor mensen die hun TR betalen om dan op een seizoenscontract te gaan vliegen.
Dit is jezelf en vooral je andere collega's voor lul zetten en de voorwaarden in onze sector onderuithalen omdat je ouders (of de bank) je dat geld wel nog even kunnen lenen.

Sorry voor mij gebrek aan begrip, dat had jij namelijk ook niet toen je ervoor koos dit soort praktijken te aanvaarden en daardoor rechtstreeks je collega's (met ervaring) voorwaarden onder druk te zetten.
 
Cirrostratus, een beetje meer open minded mag wel.
Topicstarter had de TR in z'n opleiding zitten, en maakt er handig gebruik van.
 
Zweuvert, succes ermee. Zelf zou ik ook naar Lagos gaan. Was dat vorig jaar ook bijna gegaan (weliswaar niet Arik of Denim) maar dat ging niet door.

Jammer dat de trend om 'te oordelen en dan te vragen' zich gewoon doorzet hier.

Succes, veel plezier en fly safe!
 
Jammer dat de trend om 'te oordelen en dan te vragen' zich gewoon doorzet hier.


Ben jij dan niet die persoon die bij Solid 40k gaat neerleggen voor een "baan"? Dit na reeds betaald te hebben voor een aantal uren in de states?

Ik stel voor dat je de mening van piloten die al "iets" langer in het vak zitten iets meer ter harte neemt. Je zou anders nog wel eens een harde tijd in de luchtvaart kunnen beleven.

Speciaal voor jou heb ik men vorige post nog eens gecopieerd...

"
Heb helaas weinig begrip voor mensen die hun TR betalen om dan op een seizoenscontract te gaan vliegen.
Dit is jezelf en vooral je andere collega's voor lul zetten en de voorwaarden in onze sector onderuithalen omdat je ouders (of de bank) je dat geld wel nog even kunnen lenen.

Sorry voor mij gebrek aan begrip, dat had jij namelijk ook niet toen je ervoor koos dit soort praktijken te aanvaarden en daardoor rechtstreeks je collega's (met ervaring) voorwaarden onder druk te zetten.

"

dus:
- je maakt de voorwaarden in de sector slechter
- het is oneerlijk, want enkel als mama/papa dit kunnen betalen kan je dit doen. Sommige mensen zijn niet zo rijk
- het heeft niets meer met competenties te maken, of althans weinig

Mag je hier wel niet mee akkoord zijn. Er zijn meer mensen die op dit forum lezen, en hun mening niet meer neerschrijven, omdat tegenwoordig de mening van een wannebe evenveel waard is dan van iemand met 20j ervaring.

Desalniettemin, succes met de "carriere".
 
Cirrostratus, je speelt het nu nogal op Naudjuh. Mag ik vragen op welke wijze zweuvert volgens jou de markt verpest?

En hoe zou jij ze aanraden een baan als vlieger te bemachtigen? (Dan kan ik er wellicht ook nog wat van leren!)

grt. Alien
 
Cirrostratus, heb je voor mij een baan? 7000+ uur en typeratings op kisten die bijna allemaal in de woestijn staan of in de corrosion corners op vele velden in de wereld. Betaling graag iets meer dan het Arik f/o salaris (heb een gezin dat moet eten).

Dat het f/o salaris van Arik gekelderd is naar $3500.- is een sign of the times. Toen ze begonnen 5 jaar geleden lag dat salaris $5000.- hoger.
 
Sorry voor mij gebrek aan begrip, dat had jij namelijk ook niet toen je ervoor koos dit soort praktijken te aanvaarden en daardoor rechtstreeks je collega's (met ervaring) voorwaarden onder druk te zetten.

"

dus:
- je maakt de voorwaarden in de sector slechter
- het is oneerlijk, want enkel als mama/papa dit kunnen betalen kan je dit doen. Sommige mensen zijn niet zo rijk
- het heeft niets meer met competenties te maken, of althans weinig

Mag je hier wel niet mee akkoord zijn. Er zijn meer mensen die op dit forum lezen, en hun mening niet meer neerschrijven, omdat tegenwoordig de mening van een wannebe evenveel waard is dan van iemand met 20j ervaring.

Je bent goed bezig Cirrus....

Ipv de nieuwe lichting af te zeiken. Zeik de oude garde af dat zij het op hun wacht hebben toegestaan dat deze contracten bij hun maatschappij zijn geintroduceert.

Wat ik dus wil zeggen is dat het een beetje het "kip en het ei" verhaal is.

(Wat was er eerst ? De ab initio die maar al te graag een type betaald voor een seizoenscontract, of een Ervaren vlieger bij maatschappij X die niets doet als maatschappij X nieuwe seizoenscontracten introduceert??????)
 
zinloze discussie: wel of niet betalen voor je type...boring

Kijk, feesten kunnen ze daar in Lagos in iedergeval wel: 2 miljoen stuks!
Dat is Tiesto nog niet gelukt hoor

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=nYFNGYFZjQw[/YOUTUBE]
 
Back
Top