AOG in HOG

Een woordvoerder van TUI Nederland, de moederorganisatie van ArkeFly, meldt dat er hevige rookontwikkeling was maar pertinent geen brand.

De Cubaanse brandweer stond vast op het punt dit brandje te blussen..?

@ Dorkas: kun je er nog wat meer over vertellen?
 
Toen de kist neer kwam zag je vonken en zag je de vlammen ontstaan. Bij het taxien fikte het al aardig en bij stil stand wist de Cubaanse brandweer niet wat íe moest doen. Eerst werd de trap naar het toestel gereden, maar die maakte zich weer snel uit de voeten.

Tegen de passagiers in het toestel werd verteld dat er redelijke rookontwikkeling was en dat er niets aan de hand was. Logisch natuurlijk, anders heb je paniek aan boord. De pax uit CAN vertelden nog dat ze de landing zo'n harde klap was dat er tassen rondvlogen in het toestel. Ben er zelf niet bij geweest dus weet niet hoe erg het was.

Een ding vindt ik erg jammer van de captain. Tijdens de info bijeenkomst de volgende dag zei hij dat hij niet wist wat er aan de hand was en wat de oorzaak van de brand was.
Ik heb jaren op SPL gewerkt en mensen zijn pienter genoeg om dingen uit te zoeken. Hij wist wel wat er aan de hand was (als je het artikel leest) maar hij hield zich van de domme. Dat werkt alleen maar averechts. Heb 'm nog wel effe geknepen bij de landing op SPL.
 
Toch knap, een gezagvoerder die zelf niet eens weet wat er aan z'n toestel mankeert. Geeft je klanten ook zo'n veilig gevoel voor de rest van de vlucht. CRM refresher anyone?
 
Oorspronkelijk gepost door 76-er
Toch knap, een gezagvoerder die zelf niet eens weet wat er aan z'n toestel mankeert.

Laat staan dat ze weten wat er aan het management mankeert.......:grijns:


Groeten, Leij
 
Moet jij daar dan ook niet aan meedoen dan ? Een blik op je gebruikersnaam zou dit rechtvaardigen. ;)

Overigens was en is het bij de door jou genoemde ' bedrijven ' een K$%§& zooi.
 
Mr. S.

Hallo zeg. Als de woordvoerder van TFL zulke
absurde dingen zegt dan vraag je natuurlijk om
zulke reacties.

"Er is nooit brand geweest hoor!" Die foto laat
toch echt wat anders zien en dan maak je je als
TFL echt ongeloofwaardig.

Als het echt zo is als die woordvoerder zegt dat die
kist is weggegaan met een storing die zodanig was
dat ze van te voren (het idee al) de brandweer in
Holguin waarschuwen dan is dat een grof schandaal.

Dan had die kist nooit moeten gaan vliegen. Gewoon lekker
met zijn allen het hotel ingaan in CUN en laat te TD het daar
maar uit zoeken.

Het lijkt erop dat TFL gewoon weer HE is met een ander
jasje. Same mess, different name.
 
Oorspronkelijk gepost door hollandwing
Het schijnt dat die bewuste captain "vertrokken" is bij TFL.

Pure BULLSHIT......

Even on topic: er zijn maar al te veel mensen die TFL als een bedreiging zien. Zij zijn dus gebaat bij een mislukking van deze club...

Mzzls Steef
 
We zien dus weer de standaard reactie vanuit
de TFL/HE kant van dat het weer aan iedereen ligt
behalve hunzelf maar wat ik nou nog steeds niet gehoord
heb is wat er nou ECHT gebeurt is in HOG.

Daarover blijft het erg stil.

Zou graag een reactie willen horen over het incident
zelf want het persbericht van TFL roept toch wel
een heleboel vragen op.

Dus:

Is er daadwerkelijk vertrokken vanuit CUN met een
waarschuwing naar de brandweer in HOG?

Is er nou wel of geen brand geweest?

Wat was nou precies de storing die zorgde voor dit incident?
 
lachwekkend

lachwekkend

Het wordt zo langzamerhand bijna lachwekkend. Van elke werknemer van TFL die ik ken hoor ik dat het een rommel is die zelfs de HXL en HLN tijden doen verbleken.

Wel erg vreemd dat je woordvoeder eigenlijk niet weet wat er is gebeurd en feiten tegenspreekt, de captain in kwestie beslissingen neemt op basis van niet inhoudelijk weten wat de toestand van je vliegtuig is en vervolgens niet precies weet wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Als TFL nu gaat kiezen om de vloot met een 767 in te krimpen dan denk ik dat er koppen moeten rollen. Op basis van welke prognose ga je in godsnaam een 767 leasen om die vervolgens een jaar later weer dry ergens anders te stallen. Dan ben je toch verkeerd bezeig. Wat doe je met al je personeel. (Hoewel een deel toch gillend wegloopt en dus de situatie zich vanzelf oplost)
Hoe klopt je business plan nog als je binnen 1 jaar al een kwart van je vloot moet aanpassen.
Zoals veel mensen hier een jaar geleden al hebben gepost... ... je kan geen charter operatie met slechts widebodies draaiend houden! Dus zoals verwacht wordt Carl nu gedwongen aanpassingen te maken aan een al piepende en krakende organisatie. (met de @kroket 10 737 ?)

Aan TFLers: hebt vertrouwen! (en een goed backup plan!)
 
Oorspronkelijk gepost door Mr. Schröder
En het zeiken gaat weer beginnen, is het geen GG, HLN, DBR, HXL is het nu weer TFL.

En dan ga je zeker straks vragen wat de overeenkomst is....?? :D

Groeten, Leij
 
Dr. Know,
Ik volg je uiteenzetting maar ik snap je afsluiter niet helemaal en al helemaal niet na je posting te hebben gelezen.

"Hebt vertrouwen TFL ers" mijn vraag, WAARIN dan ? :confused:
 
Sjakie

Het gaat niet om de eerste zin van de afsluiting, maar juist wat er tussen de haakjes staat "en een goed back-up plan".

Een en ander ironisch bedoeld, lijkt me.
 
Ironisch? Moi?

Ironisch? Moi?

Sjakie,

Het is uiteraard uitermate ironisch bedoeld.
Voor alle oudgedienden bij TFL is het allemaal heel erg zuur, die hebben de afgelopen 6 jaar alleen maar gehoord "hebt vertrouwen" en "het komt allemaal goed". Ondertussen blijft het geld er links en rechts uitstromen en blijft er tegenslag op tegenslag volgen. Ik heb Hv of Mp de afgelopen jaren niet op de voorpagina gezien. TFL wel een keer of 10 en allemaal negatief. TFL heeft geluk dat TUI diepe zakken heeft, want ik wil niet weten wat dit allemaal kost.

Dr Cynisch
 
MCV naar england?

MCV naar england?

Het schijnt dat TFL de IVW heeft verzocht toestemming te verlenen om de MCV in engeland te plaatsen?

Op nederlands register?
Dry lease?
Welke operator? (Astreus misschien?)

Wie weet er meer?
 
Is de lease maatschappij niet Engels en zou het
kunnen betekenen dat ie gewoon terug gaat
naar de leaser? Wie weet meer? In ieder geval
begint het er idd op te lijken dat TFL gaat inkrimpen
op de long haul vloot.
 
Back
Top