AOG in HOG

De leasemaatschappij van de MCV is de International Lease And Finance Corporation, kortweg ILFC. Thuisbasis VS.
 
mijns inziens heeft TFL noodgedwongen de 4 B767's moeten overnemen (althans de contracten) bij het faillisement van HXL en de opstart van TFL.
Overigens stond 1 van de B767-ens al op naam van de TUI.

Als men de produktie deze zomer van TFL op een rijtje zet (bron: www.schiphol.nl) dan zijn er maar 3 B767 nodig geweest. De vierde was deze zomer al overbodig, laat staan de komende winter.

De vloot wordt ingekrompen maar de produktie niet.

De MCV ???? waar naar toe???
Zou het niet weten. Ben wel benieuwd of het wet of dry is.
 
ILFC heeft als thuis basis het hoofdkantoor in Long Beach maar dat even ter zijde.

Als het vliegtuig teruggenomen zou worden door het Leasebedrijf dan hoef je niet te vragen aan de IVW of er toestemming voor mag worden verkregen. Dan meld je gewoon dat je het vliegtuig gaat uitschrijven en schrappen van je AOC.
Er is de IVw expliciet gevraagd of er toestemming is om het vliegtuig in Engeland te mogen plaatsen. Dat is alleen logisch als je een lease gaat doen onder een PH registratie.

TUI Engeland vliegt met 767-en. Anyone?
Monarch? Zou kunnen omdat ze 757 hebben en dus crew zoudenm kunnen trainen.
 
Oeps, even m'n bed verschonen...

Oeps, even m'n bed verschonen...

Het is de natte droom die Stevie vannacht had: Leven in de wereld die TUI heet, en je vliegtuig kriskras door Europa heen wet(van die droom)leasen. PRACHTIG! Ik zie het al voor me; als een soort Erik de V. staat hij op feesten en partijen te verkondigen hoe creatief hij z'n kist volgende maand in Engeland onderbrengt en na de kerst bij AlsaceFly of Air TUI.

Totdat de rekensommen in Duitsland weer eens voor het eggie moeten worden gemaakt:( :( :(
 
wat gefietst over internet en ja hoor, een bericht over BMI-plannen op ICA gebied.
Wellicht een B767 wetleasen, voordat er a330 capaciteit beschikbaar is.:

Bron www.luchtvaartnieuws.nl



De Britse luchtvaartmaatschappij bmi gaat in 2006 dagelijks vliegen tussen Londen Heathrow en Mumbai in India. Op dit moment voert de onderneming de dienst nog vier keer per week uit. Bmi introduceerde Mumbai in mei als nieuwe bestemming, maar is goed te spreken over de bezetting van de vliegtuigen.

Begin september begon bmi met een route tussen Londen Heathrow en Riyad in Saoedi-Arabië. Volgens topman Nigel Turner is er veel vraag naar stoelen op deze route. Als die lijn doorzet, wil het bedrijf in 2006 een tweede bestemming in het Arabische land aan het netwerk toevoegen. Bmi heeft de ogen laten vallen op Jeddah en denkt aan frequentie van drie vluchten per week.

De luchtvaartmaatschappij voert alle langeafstandsvluchten uit met vliegtuigen van het type Airbus A330.
 
BMI?

BMI?

Ik wist dat ik op de fietsende kroket kon bouwen.

BMI is wel een verbazingwekkende keuze overigens.

Ook hier geldt weer: Wat doe je in godesnaam met al je crew? (in ieder geval bespaar je op ini's en sim sessies... ...)
 
Als die kist aan BMI geleased wordt, zou het dan geen wet lease kunnen zijn (zelf hebben ze geen 767's en komen er blijkbaar ook niet)?
 
Er staat ook een machine stuk van Martinair op Cuba lees ik op de ArkeFly forum site..... Eens kijken of de telebabbel dit ook oppakt.... Ik heb nog niets op airwork hierover gelezen....
 
Hangt er denk ik een beetje van af of MP dit communiceerd. Zoals ik het bericht over de aog van TFL heb gelezen op luchtvaartnieuws kan het net zo goed dat TFL zelf de pers heeft opgezocht de vorige keer om de wind uit de zeilen te nemen.

Vermoedelijk komt het niet in het nieuws, het heeft nl geen enkele nieuwswaarde dat een vliegtuig stuk gaat, maar ja soms in de komkommertijd....

Overigens, alsof TFL de laatste paar dagen wel uitblinkt in klantenbinding. Air Europe is ingehuurd en om nou te zeggen dat die lekker op tijd vliegen....

En de tweede airline is FLY? Ook lekker als je denk met een nederlandse charter te vliegen.
 
Last edited:
Schijnt dat de vertraging van MP619 een combinatie is van diverse oorzaken (such as diversion due WX + Tech + Crewduty). Niet echt een spannend verhaal dus voor de krant. Tenzij de komkommers op zich al spannend zijn....
 
Wat feiten op een rijtje:

MP
Vandaag MP 643 MIA geannuleerd (bron www.schiphol.nl)
Vandaag aankomst MP 620 HAVANA en VARADERO vertraagd tot morgen 5.15
Alle overige vluchten op tijd MP

TFL
Vandaag TFS 5.28 uur vertraagd
AYT cancelled (oorspr vertrek 1745). Paxen zijn overgeboekt op FLM vlucht (vertrek AMS om 3.15 uur = 10 uur vertraagd, bron: teletekst 762).


Conclusie:
Niets spannends, business as usual.

VRaag:
Reed net langs SPL. Zag een B767 van NEOS staan???? (NEOS = TUI Italy). Iemand enig idee???????????????????
 
Is dat niet gewoon een voormalige 767 van de KLeM die op het punt staat naar een nieuwe klant te gaan?
 
Ph eindhoven etc.,

"Feiten op een rijtje" MP643 van 7 oct. is "gewoon" gevlogen alleen uitgevoerd door derden, zorg dat je de feiten ECHT op een rijtje hebt !!
 
@ sjakie


Hieronder een copie van www.schiphol.nl, vertrekken mp 07oct
de miami is toch echt cancelled volgens schiphol informatiesysteem op 07oct.

Onder welk vluchtnummer is de MIA dan gevlogen. Lijkt me niet dat er onder een ander callsign is gevlogen. Blijkbaar ben jij beter geinformeerd. Welke maatschappij heeft de MIA uitgevoerd??? Overigens heb ik net op www.schiphol.nl gezien dat er vandaag 8oct 2 vluchten naar miami (645 en 811) zijn uitgevoerd. Wellicht is de 811 de vertraagde kist van gisteren


Vertrektijden op 07-10-2005



Lokale tijd: 2005-10-08 19:11
Schema Vlucht Luchthaven Status Actueel Details Volg vlucht

05:20 MP 0235 Heraklion Departed 05:28 Details
05:35 MP 0221 Samos Departed 05:35 Details
07:00 MP 0467 Tenerife Departed 07:05 Details
10:20 MP 0607 Punta Cana Departed 12:30 Details
10:20 MP 0607 SantoDomingo Departed 12:30 Details
10:30 MP 0902 Brussels Departed 12:36 Details
11:00 MP 3913 Prague Departed 11:18 Details

11:50 MP 0643 Miami Cancelled Details

14:05 MP 0635 Orlando Gate closing 13:54 Details
14:05 MP 0635 San Jose Gate closing 13:54 Details
14:20 MP 0639 Cancun Departed 17:42 Details
15:40 MP 0255 Mitilini Departed 15:42 Details
17:25 MP 0269 Monastir Departed 17:26 Details
18:40 MP 0147 Faro Departed 18:35 Details
 
wat een hoop gel.. onder het kopje AOG in HOG, begint een beetje een theehuis te worden....de NEOS kist is de ex PH-BZB en had problemen met de registratie acceptatie vandaar dat de KLM hem op de buffer had neergezet
 
Back
Top