AMS basis easyJet

Denk dat ze vanuit intern te weinig mensen kunnen vinden die tegen deze T/C willen werken. In vergelijking met andere bases in het netwerk is het AMS contract teleurstellend. Capt +- 5500-6000 net F/O 2700-3000 net SFO 3300-3600 net. Random roosters met 132 dagen vrij. Geen loyalty bonus, geen vakantiegeld en geen pay tijdens de 1e twee dagen van je sickness. Je moet behoorlijk vliegen omdat de sectorpay je salaris aardig kan opkrikken. Verbeteringen zullen er vast en zeker gaan komen maar het wordt een lange strijd. De jongens die daar zitten willen echt thuis zijn en hebben veel moeten inleveren. Voor het salaris zijn er betere bases
 
Ik vind het stoppen van de salarisbetaling bij eerste twee dagen ziekte verontrustender. Erg fijn als je eigenlijk niet fit to fly bent, maar wel afhankelijk bent van je salaris...In mijn ogen echt onbegrijpelijk om je als bedrijf zo op te stellen.
 
Dat is in veel meer branches normaal hoor.
Eerste of eerste 2 dagen ziek niet betalen...

Ook bij bedrijven die verantwoording over mensen hebben!
 
Nu we toch enigszins afdwalen: iemand tips waar ik met het online assessment van easyJet vergelijkbare verbal en numeric reasoning kan oefenen? Uiteraard gezocht, maar deze tests bestaan in tig verschillende vormen. Ik ben benieuwd hoe de tests van easyJet in elkaar zitten. Heb deze week uitnodiging ontvangen.
 
Last edited:
Succes XanderFly. Misschien kan jij met wat feedback komen. Heb een collega die ook interesse heeft dus alle info is welkom.
 
'De cao kan bepalen dat er geen of minder vakantiebijslag verschuldigd is (art 16 WML). In een arbeidscontract kan er van de wettelijke regeling afgeweken worden voor medewerkers die een loon ontvangen dat driekeer het minimumloon bedraagt. Met hen kan overeengekomen worden dat zij geen of minder vakantiebijslag krijgen. Wijken partijen hiervan niet af, dan hebben zij alleen recht op een vakantiebijslag over het bedrag dat gelijk is aan drie keer het minimumloon. Een cao kan hun echter meer rechten toekennen.'
 
2 strepen in cockpit?

2 strepen in cockpit?

Ik ben gister terug gekomen uit Split met 3 uur vertraging..

Wat mij opviel was dat de copilot 2 strepen had. Dat verbaasde mij omdat ik dacht dat een co altijd 3 strepen heeft. Kan iemand dat uitleggen?

De vertraging was overigens heel goed gecommuniceert in een heel vroeg stadium. De reden is echter wel heel apart.. Een crew change.. Later bleek dat het toestel in Nice vertraging had opgelopen en de cpt was ingesprongen op een andere vlucht omdat daar iemand zich moest afmelden.. Vervolgens is er een cpt uit gatwick opgestuurd om onze vlucht te doen...

Kennelijk is er nog geen standby personeel.. Als jullie nog moeten gaan groeien lijkt mij dat wel zeer wenselijk.

Het is mijn derde easyjet vlucht in een maand en de 2e met ca 3 uur vertraging. De ander was mxp-ams. Dit moet geen gewoonte gaan worden.. EZ staat voor mij bekend als zeer punctueel maar dat de stats op sommige vluchten zijn echt niet goed!
Ik hoop dat dat verbeterd want EZ is een mooie formule!
 
Moah. Als je de ontime performance van ezy vergelijkt met bijvoorbeeld een Transavia of Vueling doen ze daar echt niet voor onder (puur Amsterdam kijkende)
Wellicht was er wel standby personeel, maar was die al gebruikt?
Of heeft ezy alleen standby personeel op hun basis-stations? (Geen idee of nice een basis staion van EZY is). Wat ook lan is dat er gekeken wordt naar geboekte stoelen ivm DBC compensatie. Volle vluchten vertragen is duurder dan halfvolle vluchten vertragen. Die afweging wordt tegenwoordig ook vaak gemaakt in de keuze welke vlucht er uiteindelijk vertraagd wordt bij problemen.
We kunnen niet het planningssysteem inzien.

Ach en 3 uur vertraging, toch weer mooi 250 euro per vlucht terug.
 
Second officers en first officers hebben 2 strepen en senior first officers 3 strepen. Puur een contract en money making issue. Je krijgt pas je 3e streep als je 2 jaar op een EZY contract hebt gevlogen en 2500 factored hrs hebt. Verder geen aanpassingen in taakomschrijving. Tja heb kan wel eens voorkomen dat iemand uit zijn uren loopt of dat de standby cover al ergens anders voor gebruikt is. Dan is de snelste optie om iemand vanuit een andere base in te vliegen. Gatwick heeft de grootste beschikbaarheid dus vandaar. Ik denk dat je met easy beter af bent dan met een kleinere maatschappij, omdat er bijna altijd wel een backup is wat betreft kisten en personeel.
 
Back
Top