Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

Updated kaartje:
VAG_1271331761.png


Om up to date te blijven zijn alle volgende kaartjes hier te vinden: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/vaacuk_vag.html
 
VA is niet goed voor de motor van een toestel, maar moet nu niet heel de bevolking aan de mondkapjes? En moeten we groente en fruit niet extra wassen?


PS Kermit, zag nog een "blusvliegtuig" boven de vulkaan, jeweetwel, met die lading FGK en Probutolwhiskyleen..... hoedjes weer op zou ik zeggen. Bij mij zijn de loden gordijntjes al dicht.
 
Er is net weer een nieuwe uitbarsting geweest, als deze vulkaan semi permanent wordt kan je er nog jaren last van hebben.
http://grapevine.is/News/ReadArticle/eruption-report-10
Days? Weeks? Months?

So what can we expect in the future? Well, as usual, we have no idea. The eruption could last days, weeks, or months (as evidenced by the 1821 eruption). The nature of the eruption could change if more explosive magmas are indeed present at this eruption site. More fissures could open up... you get the picture.
 
A0419/10 - DUE TO VOLCANIC ACTIITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN
THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR AND VFR OPERATIONS ARE PROHIBITED.
POLICE AND SAR FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245. 15 APR 16:40 2010 UNTIL 16 APR
16:00 2010 ESTIMATED. CREATED: 15 APR 16:41 2010


A0417/10 -
DUE TO SIGNIFICANT VOLCANIC ACTIVITY FROM VOLCANO EYJAFJOLL 1702-02
6337.5 N01936.4W. AIRCRAFT OPERATORS ARE ADVISED THAT THE VOLCANIC
ASH CONTAMINATION AREA EXTENDS WI THE EHAA FIR.
OPERATORS ARE ADVISED TO MONITOR THE RELEVANT SIGMET MESSAGES,
AND NOTAM WITH REFERENCE TO VOLCANIC ASH.
ACCORDING TO ICAO EUR DOC 019, VOLCANIC ASH CONTINGENCY PLAN EUR
REGION, AMSTERDAM ACC AND MAASTRICHT UAC WILL NOT ISSUE CLEARANCES
TO TRAFFIC PENETRATING CONTAMINATED AREAS. FLOW MEASURES WILL BE
APPLIED TO THAT EXTENT.
INFO ON THE EXTENSION OF THE CONTAMINATED AREA CAN BE FOUND ON
WEBSITE HTTP://WWW.CFMU.EUROCONTROL.INT UNDER PUBLIC APPLICATIONS. SFC - UNL,
15 APR 16:24 2010 UNTIL 16 APR 06:00 2010 ESTIMATED. CREATED: 15 APR 16:24 2010
 
s het al opgevallen dat we vandaag een strak blauwe lucht hebben, zonder de burgerluchtvaart maar ook nog veel belangrijker geen chemtrails van de overheidsvliegtuigen die ons dagelijks besproeien met chemtrails.Dit is de lucht zoals hij er uit hoort te zien, en niet zo,n vieze grijze nevel tussen de aarde en de zon moedwillig gesproeid door de overheid.Kijk naar de lucht en kijk iedere dag naar de lucht wat er boven je hoofd afspeelt, een dag als vandaag is zeldzaam geworden in nederland.
Tante bebbe, de wereld | 16:40 | 15.04.10
 
Ja kwart voor zeven is alles dicht gegaan. Ik riep om 1730 R'dam op om via Scheveningen en overhead langs de kuip de CTR uit te gaan, terug naar Lelystad. Wist mevrouw me opeens te melden dat de FIR niet 1900 maar 1800 dicht zou gaan.
 
hoi ben net binnen uit JFK; laatste in de Shannon FIR, Brest en Brussel gingen vlak na ons dicht.
Severe CAVOK, wat wel prettig was, naar het noordoosten wat Alto stratus, met een beetje bruin/grijze sluier. Om eerlijk te zijn waren ze een beetje voorbarig met alles dicht te gooien. Vlogen op FL370, tops zouden bij 350 zijn, maar zoals gezegd; eigenlijk een non event. 's nachts zou ik waarschijnlijk wel gezweet hebben, maar nu absoluut niet.
In ieder geval lekker rustig op de freq en mooie directs! :)
 
Zo heb je met je IPB ticket eindelijk een plekkie aan boord weten te bemachtigen en zijn de deuren gesloten... krijg je te horen dat het luchtruim gesloten is (18.15lt @ SPL) en dat je weer naar huis mag. Leuk!

met beetje geluk komt volgende week mijn koffer nog ergens boven drijven ook ;)
 
Ja kwart voor zeven is alles dicht gegaan. Ik riep om 1730 R'dam op om via Scheveningen en overhead langs de kuip de CTR uit te gaan, terug naar Lelystad. Wist mevrouw me opeens te melden dat de FIR niet 1900 maar 1800 dicht zou gaan.

Zat jij ook een tijd boven Muiderzand te boren vandaag?
 
Zelf vanaf Munchen vanmiddag geen last gehad, zag wel op bepaalde voorspellingen dat morgen bijna heel Deutschland er ook onder zit/hangt het blijft afwachten..
 
Alle VFR verboden? Dat vind ik ook wel apart. Laten we wel zijn, het gros van de GA komt helemaal niet op de hoogte waar die aswolk zou zitten.. (Paulusma beweerde gisteren dat dat ding op 5 km hoogte zit.)

Ik wilde eigenlijk zelf niet hoger dan 5000 voet... Dan zit ik er dus nog dik onder.... Maar goed, maar eens kijken wat ze voor morgen roepen.
 
Back
Top