Airwork Gelijkheids Piramide (AGP)

Was weer ff een weekje weg, en kijk dan ook niet zo veel op Airwork.

Dit is wel een geweldige piramide Diana!
hahaha heel goed!!!

Geeft ook een goede tool om mensen zoals ....(nee zal geen namen noemen) een beetje op hun plek te zetten, kunnen ze wennen aan het feit senioriteit en hoe het werkt in de luchtvaart :grijns:
 
Of om de belevingssfeer van de beroepsvliegers te blijven, als je 3 keer onstlag neemt bij een maatschappij kan je bij terugkomst voor de 4e keer toch ook niet verwachten dat je op de senioriteitslijst komt op de plek waar je de eerste keer begonnen bent? Zou wel eens willen zien hoe daar op gereageerd zou worden bij de KLM :yeehaa:

:biertje: Niets aan toe te voegen, André. Mensen kunnen bovendien hun oude account altijd heractiveren, automatisch via het board of via mij.
 
Kun je credits krijgen als je intelligente posts of threads maakt of een dansje met een hertengewei ? :D
 
Dat systeem wordt op veel nieuwssites gebruikt er werkt redelijk ja.
Heb ook eens een systeem gezien waarbij men andermans posts kon 'classificeren' zoals "interresant", "grappig", "onzin" etc. Daar zat dan een bepaald puntenaantal aan gekoppeld.

voorbeeld, zie hier: Tweakers.Net
 
Last edited:
:biertje: Niets aan toe te voegen, André. Mensen kunnen bovendien hun oude account altijd heractiveren, automatisch via het board of via mij.

Ja, ja. In het voorjaar van 2000 kon dat niet hoor, toen de meest seniore van ons allemaal wat accountjes had gewist bij het upgraden van het board... Naar nu blijkt kost me dat mooi een jaar senioriteit! Damn! :traantjes
 
Heerlijk. Nu nog wat methodes gaan ontwikkelen voor newbies die willen stijgen. Met pakkende acroniemen.

Intelligent Answer Management (for) Airworks Piramyde of Equality

I.A.M.A.P.E

HAHA!

Ik ben hier helemal voor. Heerlijk gevonden!
Onassis zal het hier ook wel mee eens zijn denk ik, die houdt zo van apenkooien ;)

Verder leuke pyramide Diana!
 
Eigenlijk is zweefvliegen peanuts als je het vergelijkt met paragliding. En ik heb een cursus paragliding gevolgd. Maakt mij dat een über-zweefvlieger met slechts 6 maanden senioriteit ? ;)
 
Ik snap dat hele zweefvliegen niet. Ik wil olie en draaiende onderdelen, ffs!

Ik vind dat je e-faktor (Elite) moet worden bepaald door de CO2 die je kist uitstoot. Recht evenredig uiteraard. Je positie in het Airwork spectrum moet, mijn inziens, worden bepaald door meer dan alleen een S-Faktor en je datum van registratie. ;)

We hebben de zogeheten E-Faktor, de P-Faktor (posts, go FD!), S-Faktor de K-Faktor (Knaken) en de M-Faktor (Massa Kist).

Dan krijgen we een formule die er ongeveer zo uitziet: sqrt((((E+P)^(2))/2)*(SFM))=x,y,z Waar x,y,z, je coordinaten in de pyramide zijn. (Sorry voor de troep, ik kan moeilijk knappe wiskundige vergelijkingen maken hier)

En zelfs dit benadert bij lange na niet de complexiteit van het Airwork zijn.
 
Last edited:
Ik heb geen schijn van kans, dus bij deze ga ik maar zweefvliegen opnemen.
Helpt Kitesurfen een beetje?
 
Ik snap dat hele zweefvliegen niet. Ik wil olie en draaiende onderdelen, ffs!

Ik vind dat je e-faktor (Elite) moet worden bepaald door de CO2 die je kist uitstoot. Recht evenredig uiteraard. Je positie in het Airwork spectrum moet, mijn inziens, worden bepaald door meer dan alleen een S-Faktor en je datum van registratie. ;)

We hebben de zogeheten E-Faktor, de P-Faktor (posts, go FD!), S-Faktor de K-Faktor (Knaken) en de M-Faktor (Massa Kist).

Dan krijgen we een formule die er ongeveer zo uitziet: sqrt((((E+P)^(2))/2)*(SFM))=x,y,z Waar x,y,z, je coordinaten in de pyramide zijn. (Sorry voor de troep, ik kan moeilijk knappe wiskundige vergelijkingen maken hier)

En zelfs dit benadert bij lange na niet de complexiteit van het Airwork zijn.

Je kunt wel weer zien dat het een nederlands forum is... Als net zo ingewikkeld als die salarisformules...
 
Hmmz..dus ik ben een Überspotter in opleiding.......maar alle vliegtuigen hier zijn groen, vierkant en ongeveer 9mm² groot. :D

Daarnaast wel ooit aan zweefvliegen gedaan, maar daarintegen weer geen gunstige plaats op de Senioriteits-lijst....hmmzz...ik vind eigenlijk dat de B²-faktor (aanwezigheid op de AW-BBQ/Borrel) er ook bij hoort in de berekening!
 
Last edited:
hmm, Top of the 'Zigurat' (a la Tom Wolfe's 'Right Stuff') of Coffin Corner ?
Play it safe; ik neem genoegen met een degradatie als ex-zweefvlieger zijnde + temporarily medical u/s.
:)
 
Hmmm was ik maar bij mn alter ego gebleven die ik sinds '99 had...;) Was echter naamstechnisch too obvious...

Vind de Oostblokker-variant eigenlijk ook een goeie...

Scoor je ook punten op grof taalgebruik? :D:D:D
 
Sowieso moeten er credits worden gegeven voor de mensen die überhaupt op de BBQ verschijnen. :D
 
Back
Top