AIRWORK BBQ 2005: vrijdag 24 juni

Oorspronkelijk gepost door flyboy.nl
Ik lees net op nu.nl dat ze foto's hebben van die Poema, genomen in de buurt van Apeldoorn. Wie heeft er nog een verdovingspistool? Met al dat vlees kunnen we best bezoek krijgen van een hongerige carnivoor :D

Erik.

Lekker echt wild vlees erbij! Laat maar komen!
 
Men hoeft zich geen zorgen meer te maken over die poema op de veluwe, die is inmiddels in stukjes gehakt en verorbert tijdens de barbecue. Smaakte prima met de knoflooksaus.

Ik vond het weer een geslaagde avond en hoop dat iedereen het naar z'n zin heeft gehad. Geen onweersbuien gelukkig, gewoon een lekker warme zomeravond, zoals het hoort. Het begon met het verloten van vluchten in de Chipmunk, Stinson en Diamond en iedereen die er om 19.15 was heeft gevlogen, twee zelfs 2x. Alleen arme El Stevo (3 uur in de vrijdagavondspits) en Boss du Manche waren te laat...
De vluchten waren heel geslaagd, de Chip en Stinson vlogen in formatie en de Chipmunk heeft nog wat aerobatics gedaan. Foxtrot kon ondertussen in de Diamond laten zien hoe het vliegt met een dieselmotor.
Leuk verrassing was de komst van een Cirrus met aan de knuppel SR20FlyEye, die niet kon blijven maar nog wel even iemand kon meenemen, en Wepz was de gelukkige. Goeie actie!

Vanaf 20.00 kon met dan aan de barbecue en kennis maken dan wel bijkletsen. Om één uur wilde de bediening graag naar huis, maar men was niet weg te slaan en we hadden er nu nog gezeten als de sfeerverlichting niet was uitgedaan, kaarsjes gedoofd en glazen en pitchers verwijderd. :rolleyes:

Iedereen die er bij was: bedankt voor jullie komst en gezelligheid! En natuurlijk ook de vliegers van de kisten heel erg bedankt voor hun vrijwillige bijdrage: Peter de Graaf, Henk van Harselaar, Rob Maatman, Foxtrot, mijn Jaap en SR20FlyEye. Echt super!

Een fotoverslag is te vinden in Cockpitview. I.v.m. de omvang heb ik de foto's teruggeschroeft in kwaliteit. Wil je foto's "nabestellen" van betere kwaliteit, mail me dan even.

p.s. Capt.Kebab: bedankt voor het VLM model, het staat nu te pronken op mijn computermonitor! Als ik me verveel kan ik af en toe de props een draai geven :cool:
 
Als ik die foto's zo zie realiseer ik me toch wel weer dat ik wat gemist heb!!! Zowieso sinds kerst 2004 niet meer in NL geweest, dus had het leuk gevonden.. Hoop dat ik er volgende keer bij kan zijn..

Heb maandag een solliciatie gesprek, en moet eind vd week op het hoofdkantoor van Northwest/PCL komen opdraven, kon dus echt niet weg :(

(steef zipppp it ;) ).
 
Inderdaad, was zeker weten een geslaagde avond! En helemaal top dat ik van SR20FlyEye mee mocht in de Cirrus. Wat een gaaf toestel is dat zeg! Tot op de decimaal nauwkeurig met de inhoud van de tank, konden dus op 1 tank naar Nice. Een heus inflight entertainment system, dus relaxte muziek tijdens het taxiën en het verloop van de vlucht en superoverzichtelijk navigation display. Dit toestel heeft teveel extra snufjes om op te noemen. In een woord een supercool reistoestel, ik weet wel wat ik dit jaar voor kerst ga vragen! (Was btw wel impressed door je max. GS die je had geklokt op de cirrus! :D)

Leuke foto's Diana, vond het erg gezellig en was leuk om de gastvrouw nu eens in het echt te spreken, nog bedankt voor het signeren van mijn boek. Eveneens gezellig om ook met andere airworkers eens in real life wat woorden te wisselen. Houd mijn agenda voor volgend jaar weer vrij!

PS. Waarom ik dit bericht zo laat schrijf. Dat is aan de heer DrBob te danken. Op de heenweg stond de benzinetankindicator (onthouden voor scrabble!) al in het rood en op de terugweg was het dus zaak zeer spoedig een tankstation te vinden. Wij een gevonden, door het dolle heen, parkeren de auto rustig bij de pomp en DrBob gaat wel 'even' tanken. Totdat DrBob realiseert dat voor de tankdop een andere sleutel benodigd is. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben een klein uur moeten wachten aldaar DrBob zijn vader de sleutel kwam brengen. Daar kan de ANWB nog een puntje aan zuigen!
 
Last edited:
De BBQ was zeker een succes, eigenlijk al voordat de BBQ aan ging omdat ik een vlucht mocht maken in chipmunk. In een woord geweldig. Een paar barrel rolls en een looping, super gewoon.

Daarna heerlijk gegeten en gepraat.

En tja over de terug weg wil ik niks meer kwijt. Dan dat het ten eerste minder was dat de tankdop niet open ging. En dat was nog het minst erge in vergelijking wat daarna in Alphen gebeurde.......
 
Ik vond het ook weer heel erg leuk en gezellig.

Zat wel 's nachts om 03.00 op het toilet, maar da's andere koek...........

Heb altijd gedacht dat Captain Kebab een Al Quada-volgeling was, maar is gewoon een hele erge gezellige hollandse jongen(of was het belgische?). Ook héél erg leuk dat hij zijn vrouw had meegenomen.

Volgend jaar zeker weer van de partij. Dan zorgen we voor een live stream verbinding van het festijn op Airwork en een beamer met livechat op een groot videoscherm.

Diana, bedankt!!!!!!!!!
 
yo....

Was idd weer mega gezellig...................... (je zou maar ergens in de VS zitten met voor de 3e keer een drang om te komen...)

Foto's ook waanzinnig leuk geworden. Jammer voor mij dat er file stond...

Volgend jaar idd een interactieve BBQ zodat FD op afstand kan zien dat we een biertje op hem doen.:grijns: :grijns:

Diana (en anderen), weer bedankt voor de inzet.

Groeten Steef

PS @ Boss dM, kwam toch hopelijk niet door die ene hamburger die we voor je hebben laten liggen........
 
Beste allemaal!
Ik wil nogmaals ff kwijt dat ik het heel jammer vind dat ik er (ook voor het eerst) niet bij kon zijn. Zo te zien heb ik weer een hele leuke BBQ gemist. Maarja, ben op dit moment druk bezig met ME in Portugal. Leuk om toch vanaf hier de foto´s te zien en volgend jaar ga ik er absoluut weer bij zijn.
Greetz
 
Oorspronkelijk gepost door Boss du Manche
Zat wel 's nachts om 03.00 op het toilet, maar da's andere koek...........

Je was de enige... kan dat aan de catering van je avondvlucht hebben gelegen?

Diana bedankt! Voor de rest: gezellig dat jullie erbij waren. Kebab: goed idee om Mevr. Kebab mee te nemen; laten we proberen volgend jaar meer aanhang mee te krijgen.

Erik.
 
Eindelijk een updeetje van Kebab. Was idd zeer gezellig en met logeeradres onder upwind 27 ideaal. Leuk om te zien wie nu wie is. En nee, ik ben gewoon van Hollandse makelij (alhoewel mijn vocabulair flink wat Vlaamse invloeden heeft opgepikt)

Van het vluchtje in de Stinson heb ik nog wat beelden op www.youtube.com geplaatst. Slechts 23 seconden maar van redelijke kwaliteit. Ik heb meer maar dat moet nog ge-edit worden. Soundtrackje, dolby surround, je kent het wel. ;)

Zoek even onder airplane stinson of formation. Het is al ge upload maar nog niet door de censuur gekomen.

Diana krijgt zodadelijk nog wat fotookes die ik getrokken heb in de mailbox. (Zie je wat ik bedoel)

MGM "Means Great Movies" Kebab
 
Back
Top