Air Holand Fanclub en Air Holland VA op TV

Hij heeft volle doorzetmogelijkheden!

Hij heeft volle doorzetmogelijkheden!

Air Holland is volgens mij niet meer weg te denken. Wellicht gaf Air Holland zelf aan dat het geen lijndienst of charter-maatschappij in eigen beheer komt. Mensen, blijf postief, echter is veel meer mogelijkheden in een globale luchtvaartwereld, dan alleen maar lijndienst of chartermaatschappijen is, het zou mij denken aan een low-cost maatschappij. Maar het kan ook een maatschappij zijn om ad-hoc vluchten wil uitvoeren voor andere maatschappij.
Hij gaf het aan dat een andere soort luchtvaartmaatschappij wordt wat niet zo bekend is in Nederlandse luchtvaartwereld. Het kan VIP-vervoer of een goedkope vluchten zonder franje zijn. Wellicht zien we Air Holland nog niet voor 2008 in de lucht. Er is veel concurrentie op de luchtvaartmarkt zoals van prijsvechters en traditionele luchtvaartmaatschappijen zoals TFL, HV, KL en MP.

Air Holland kwam wel 3 x uit een fallissement terecht om verder in een afgeslankte vorm doorstarten met 1 Boeing vliegtuig en breidde uit tot een middelgrote vloot van 5 Boeings en daarna vele jaren later ging het weer mis! Dit komt alleen voor dat mismangament de oorzaak van is, die door domme directieleden genomen werd. We zullen nooit weten hoe dit alles precies gegaan is. Die mensen in coke hebben gehandeld in luchtvaartwereld is wel bekend via Erik de V, die de laatste Air Holland overnam en was omgetoverd tot Holland Exel. Holland Exel bestond helaas niet lang meer voordat ze weer op de fles gingen. De politiek doet lekker mee met arrogrante mensen en criminele wereld om bepaalde bedrijven naar de klote helpen! Dit is heel erg slecht voor imago van de Nederlandse luchtvaartwereld. Dit kwam ook DBR over, zodat de bedrijf in enekel maanden falliet werd verklaard wegens betrokkenheid van Harm P. Erik de V en Harm P. zijn niet te vertrouwen als het om zaken gaat, minstens ze met veel verdachte zaken te maken hebben. Boeing had goed gedaan zodat de toestellen, Boeing 757´s niet meer aan DBR te verhuren zodat de bedrijf wel een doorstart kon maken. Dat betekende echter einde verhaal voor DutchBird. Sudtours had echter gekozen voor Transavia.com, omdat ze met vele kortingen de passagiers met HV van Amsterdam Schiphol of andere regionale luchthavens naar zonnige vakantyiebestemmingen kon vervoeren.
Dit heeft bijna niks meer te maken met Air Holland, wat jullie alleen maar beweren dat het waar is of niet?
 
Beste, beste, beste mensen,

We hebben het hier over 'Air Holland', mister AirHolland-suikerzakjes-spaarder, mister 'ik heb me rot gesolliciteerd om dan in elk geval koffers in een Air Holland vliegtuig te mogen gooien', mister CEO Air Holland VA (braak!).....
 
Berven, Air Holland is niet meer weg te denken? De lowcostmarkt is niet anders dan de lijndienstmarkt. Je kunt tegenwoordig niet meer een lijndienstairline opstarten zonder dat je die airline low cost maakt. En een VIP-airline maken van een merk met een goedkope en shabby image (los van de criminele kant) is wel heel dom.

Overigens is het merk "Air Holland" beschadigd. Dat is door de voorgaande management teams grondig gedaan. Wat nou de redenen zijn en of het terecht is, is niet eens belangrijk. In de wereld van merken en brands, is het belangrijker dat je jezelf afzet tegen je concurrenten (differentiatie) dan wat dan ook. En als je dus een merknaam neemt die al een enorme historie hebt, dan schaar je jezelf in één lijn met de voorgangers. En Air Holland heeft wel een behoorlijk slechte historie.

Als ze het echt willen doen, dan moeten ze eens origineel zijn, en niet zo in de marge prutsen in de hoop dat ze wat minder marketing hoeven te doen omdat de naam al bij zoveel mensen bekend is. Nieuwe naam, nieuwe stijl, nieuw concept.

Als ze nu al plannen om nog een paar jaar de tijd te nemen, dan zijn ze ofwel met iets heel bijzonders bezig en hebben ze enorm marktinzicht, of ze zijn aan het prutsen. Hoe de markt er over 3 jaar uitziet is net zo koffiedik kijken als de hypotheekrente voorspellen over 3 jaar. M.a.w, je weet nu niet wat de markt over drie jaar wil.
 
Hey Air Holland - get a life!

Hey Air Holland - get a life!

From the Air Holland Fanclub/Virtual Airline website:-

Air Holland, past and present

The history of Air Holland is a history of hills and dales. Air Holland won a place in aviation that was never expected. John Block won his case … a new airline company had to be introduced. After years of planning and arrangements Air Holland became reality in 1985. Next milestone for both passengers and aviation fans was the introduction of the first (and definitely not the last) Boeing 757-200 (PH-AHE) that was delivered on March 9, 1988, there for Air Holland flew with 3 Boeing 727-200. Air Holland was again the first in Holland with these modern and popular aircrafts. Nowadays still an excellent choice as the 757's still have a high performance and several newly introduced jets do not come within miles regarding the reliability of these great planes. Air Holland, service and friendliness; in short the dream for the tourist. And this was rewarded. Air Holland became the number 1 airline company of Holland. Everybody was talking about it … 'If I can't fly Air Holland, I rather stay home'. Unfortunately Air Holland faced several time a severe head wind. Financial problems, often caused by outsiders, regularly caused 'delays'. In spite of all that Air Holland kept on going. And again Air Holland became the most popular tourist's airline company in the mid nineties. What makes Air Holland so particular is not only the fact that they're the sole independent Dutch airline company, but especially the impressing service offered. The big forces within Air Holland are the employees, of which the bigger part works already for years for Air Holland, which are fighting continuously for the company. And it pays back … Air Holland is back again with a whole new identity, new management but especially with still the same level of service and friendliness that has always been the thread in the existence of Air Holland. Air Holland is and will stay the number 1 of Holland. Tourists have nothing left to desire then the best of Air Holland. So let's hear from you tour operators!

The slogan says it all: Air Holland Love it in the Air.


What a load of B******s!

Is this the history you'll be discussing on TV Michel?

Will you be discussing the article published in the Haarlem's Dagblad? I'll try and dig up a copy in the next few days and post it here.

Laughable!

----------------------------------------------------------------------------------
Repeat Offender - I will offend again!
 
Ga je je plakboeken erbij pakken, Eric? Zoeken onder de F van Frustie!

Dat AirHolland terugkomt is natuurlijk een giller van de eerste catagorie! Dat jullie daar überhaupt nog op ingaan!
 
Kan wel zeggen dat Berven wel heel dicht bij zit hoe het nieuwe Air Holland er uit gaat zien.

19 of 77 kijk eerst eens naar je zelf en hou eens op continu tegen mij of andere hln`ers aan te trappen
Niks deugt er bij jouw behalve DBR die overigens ook nooit winst hebben gemaakt.

nago heb je niks zinnigs te zeggen je kent me niet eens.
 
@ Air Holland

Ik heb al je posts op dit forum, het oude oude exel forum en de huidige arkefly forum eens nagelezen.

Helaas kom ik tot de conclusie dat je een enthousiaste doch enigszins een excentrieke en met een roze-bril-in-de-wereld-kijkende fanatiekeling bent die helaas weinig verstand van de echte luchtvaartwereld hebt. Je onderbouwt eea weinig met goede argumenten en kickt op geruchten en vermoedens.
Air Holland was eens en nooit meer.

Ik denk dat je zelf een ACMI maatschappij gaat beginnen als dochteronderneming van Air Holland VA. Jouw virtuele wereld begint werkelijkheid voor je te worden!
Mmmm..... toch maar eens een consultje ergens nemen voordat het te laat is.
 
The big forces within Air Holland are the employees, of which the bigger part works already for years for Air Holland, which are fighting continuously for the company. And it pays back …

It pays back??? YEAH RIGHT vertel dat aan de mensen die al hun vakantiedagen in rook op zagen gaan. Maar goed ik ben blij voor je dat je hele slaapkamer vol met Air Holland posters hangt.
 
LOL

Zo te zien ben ik een beetje te laat...

Keep m comming!

Tijd voor iemand om binnenkort weer eens op zn fiets te stappen ??
 
Haha m'n 'nichtjes' zijn Denver broncos cheerleaders..

Maar vind het prima, zal ze alle 22+ meenemen naar Teuge vd zomer ! :cool:


Denver03-006.jpg


FD

(oh shit, sorry!! we hadden het over Air Holland 8, een A380 op Texel en over het slimme plan om je nieuwe mij Air Holland te noemen toch? )
 
Ach een variant op de BBQ is altijd welkom toch.....

MD11 man, geef dat stuk vlees maar aan mij.....

Groeten Stevo

PS een tip (en dat merkte Flyboy laatste keer goed op): laat eerst iedereen snel snel eten en bakken/braden whatever en sla na een uur toe (alles ligt al gaar op de BBQ en iedereen zit vol....) :grijns: :rolleyes: :D
 
Under the R for Repeating myself!

Under the R for Repeating myself!

As promised the article from the Haarlems Dagblad

Source:- http://www.haarlemsdagblad.nl/Index

Dit artikel is afkomstig uit het internet archief - Haarlemmermeer

Fanclub van Air Holland blijft gewoon in de lucht
LEIDEN - De luchtvaartmaatschappij is failliet en de top is aangehouden wegens het witwassen van drugsgeld. Maar de fanclub van het roemruchte Air Holland gaat gewoon door. Oprichter Michel van Haarlem ziet geen enkele reden om te stoppen. De harde kern van vijftien fans blijft thuis achter de computer virtuele vluchten uitvoeren. ,,Dat gaat met flightsimulatoren, alsof je zelf een vliegtuig bestuurt.''

Het nieuws dat Air Holland jarenlang zou hebben gevlogen op cocaïnegeld, kwam hard aan. Maar Van Haarlem denkt dat de directeur/eigenaar 'erin geluisd' is. Hij is volgens hem 'een goede zakenman' die zich niet zou inlaten met drugshandel. Andere vliegmaatschappijen worden volgens de 37-jarige fan uit Leiden ook al met drugs geassocieerd. ,,DutchBird wordt al DrugsBird genoemd. Ik weet niet waarom, maar er zal wel een reden voor zijn.''

Tot in lengte van dagen zal Van Haarlem Air Holland-adept blijven. ,,Als passagier ben ik zeventien jaar meegevlogen. Ik heb Air Holland zien opkomen en de grond zien ingaan.'' Maar het faillissement en de drugskwestie betekenen niet het definitieve einde, zo stelt hij met het optimisme van een doorgewinterde fan. Van Haarlem hoopt en verwacht dat de voormalige eigenaar alsnog een nieuwe doorstart met Air Holland zal maken.

De Air Holland Fanclub zit ondertussen ook niet stil. In navolging van de echte vliegwereld wordt gewerkt aan schaalvergroting. Van Haarlem meldt dat er gesprekken zijn over vergaande samenwerking met fangroepen van DutchBird en V-Bird. Daarnaast zijn er plannen voor de opzet van een fanclub voor de Exel Aviation Group, die eerder dit jaar de resten van Air Holland opslokte.

Richard Mooyman
vrijdag 10 december 2004


Still defending Cees to the bitter end I see. He's finished in the Aviation business - nobody will touch him.

So the history of Air Holland as posted on your website is correct? Is that what you're saying? :grijns: :grijns:

------------------------------------------------------------------------------
Repeat Offender - I will offend again!
 
Back
Top