Air France Airbus van de radar

Status
Not open for further replies.
Ik denk dat het zo simpel is dat de Flight Control System als inputs o.a. IAS en mach getal nodig heeft. Zonder kan die niet de limieten van de flight envelope berekenen en dus over schakeld naar Altenate Law.
 
Ik denk dat het zo simpel is dat de Flight Control System als inputs o.a. IAS en mach getal nodig heeft. Zonder kan die niet de limieten van de flight envelope berekenen en dus over schakeld naar Altenate Law.

Een heel logische antwoord, stom dat ik daar zelf niet aangedacht hebt.
 
Dames en Heren.

Na een tijdje het topic AF447 gevolgd te hebben is er een bepaalde conclusie te trekken.
Er sluipt te veel "ruis" binnen die de essentie van het topic doet verwateren.
Hiermee wordt voornamelijk bedoeld het plaatsen van algemeenheden, niet door kennis en ervaring gefundeerde speculatie, het te pas en onpas verwijzen naar dagblad artikelen waarvan de inhoud vaak erg discutabel is te noemen, het plaatsen van url's naar gespecialiseerde informatie over Airbus systemen of meteo aspecten zonder er daadwerkeijk ooit mee geconfronteerd te zijn, condoleren naar nabestaanden die men niet persoonlijk kent en die ook dit board nooit zullen bezoeken, en een opkruipend chatroom gehalte wat tenen knijpend is.

Een korte analyse van de nu 120 reacties leert dat ruim zestig, (60), procent van die reacties geschreven is door niet beroepspiloten en zelfs door diegenen die nog nooit in een airline cockpit hebben gezeten.

Laat het een vorm van enthousiasme zijn om mee te praten, over een onderwerp waar op zijn minst enige vorm van beroepshalve opgedane ervaring wenselijk is, dit neemt niet weg dat het de lading niet meer dekt.
En dan ga ik gemakshalve nog even voorbij aan diegenen met een aan verliefdheid grenzende affectie naar het keyboard.

Tevens zou men zich voor een goed begrip kunnen afvragen waarom er relatief zo weinig ervaringsdeskundigen zich met het topic bemoeien, Airwork heeft er genoeg in de gelederen, als vingerwijzing refereer ik hierbij aan post # 18.

OK dan, long story short, na overleg met HQ, dit topic wordt hier afgesloten en gaat verder in gekuiste vorm in het "Beroepspiloten Forum" AF 447.
Daar kan geinformeerde gegevensuitwisseling en kennisoverdracht plaatsvinden naar de merietes van het ongeval met AF 447. De geinteresseerde niet beroepsvliegrs kunnen meelezen en daaarbij de nodige kennis opsteken.

White out.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top