Air France Airbus van de radar

Status
Not open for further replies.

Lima-lima

Member
laatst gewijzigd: 01-06-2009 12:02
Air France Airbus, vlucht Rio - Parijs, al 4 uur van de radar
Een vliegtuig van Air France met 215 passagiers aan boord is vanochtend om 08.00 uur van de radar verdwenen. Het gaat om een vlucht van Rio de Janeiro naar Parijs.

Het vliegtuig had om 11.10 uur moeten landen op Charles de Gaulle.

Wordt vervolgd...


© RTLZ.nl

laten we hopen dat er niks ernstigs is gebeurd
 
Zoveel uren te laat ziet er idd niet hoopgevend uit nee.:niet_bli:
Toch stiekem hopen op een transponder failure.:(

Rl
 
Als het een communicatiestoring is, hoe gaan ze dan ergens landen? zijn daar bepaalde procedure's voor?
 
Ziet er niet best uit, maar op dit moment kunnen we alleen nog speculeren lijkt mij.

Ik weet niet wat de procedures zijn voor een transponder failure, maar doorvliegen naar bestemming uren verderop lijkt me niet de meest voor de hand liggende actie. Bovendien zou het vliegtuig dan inmiddels op bestemming moeten zijn (ETA 1115 LT) of uitgeweken naar een ander veld (en in dat geval heeft men na de landing vast contact opgenomen met AF denk ik zo).
 
Geen contact en meer dan twee uur te laat nog niet geland op de plaats van bestemming. Zouden ze een voorzorgslanding gemaatk hebben dan hadden ze vast ook al wel contact opgenomen mag ik aannemen.

Erg weinig kans op een goede afloop schat ik zo in. Of ze moeten een succesvolle landing ergens in zee hebben kunnen maken, maar goed dan heb je ook tijd om er nog een mayday call uit te gooien. Helaas erg weinig kans.
 
216 passagiers +12 bemanningsleden. En het gaat om een A330-200 uit 2005 volgens BBC.
Ziet er zeker niet goed uit.
 
Of ze moeten een succesvolle landing ergens in zee hebben kunnen maken, maar goed dan heb je ook tijd om er nog een mayday call uit te gooien. Helaas erg weinig kans.

Als je communicatieapparatuur het niet meer doet, kun je dan nog op een of ander manier een mayday call maken of dat ook niet meer...
 
Volgens BBC zouden ze kort voor de crash gemeld hebben dat ze in hevige turbulentie zaten en dat ze een "short cirquit" hadden in één van de electrische systemen...

CNNTURK zegt het zelfde en dat AF dit ook heeft bevestigd.
 
Hoop over Frans toestel vervlogen
PARIJS - Het verkeersvliegtuig van Air France dat maandag verdween op een reis van Rio de Janeiro naar Parijs, zou inmiddels geen brandstof meer hebben. Dit zei de Franse minister Jean-Louis Borloo aan het begin van de middag tegen de Franse radiozender France Info.

„We moeten het meest tragische scenario tegemoet zien”, aldus de bewindsman. Het vliegtuig met 216 passagiers en twaalf bemanningsleden aan boord is van radars van de burgerlijke luchtvaartautoriteiten en die van militaire instellingen verdwenen, zei hij. Het leek hem uitgesloten dat het vliegtuig is gekaapt. Het is waarschijnlijk een ongeluk, aldus Borloo.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/4054528/__Hoop_over_toestel_vervlogen__.html?p=3,1
 
Dit is idd het meest verschrikkelijke nieuws, niet weten wat er aan de hand is. En het moet voor de achterblijvers ook moeilijk zijn om niet te weten hoe het met hun geliefden staat...
Sterkte voor de achterblijvers en hopelijk voor hun komt er snel duidelijkheid.

Ik zie nu net een persconferentie van een official van air france (gok ik). Volgens deze persoon was er duidelijk een technisch probleem aan boord van AF 0447. Verder kon hij melden dat de Braziliaanse autoriteiten een zoektocht zijn gestart.
Jammer genoeg zijn dit slechte vooruitzichten.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top