Air France Airbus van de radar

Status
Not open for further replies.
Dat is een artikel van 18 maart.. Is (helaas) een ander geval

Of bedoel je ermee te zeggen dat er al eerder een AF A330 was met technische problemen?
 
Last edited:
Dit ziet er tragisch uit....
Over Julien gesproken: er is natuurlijk gewoon een grote kans dat hij zich in een van de andere 15 AF A330's en-route bevindt en nog niks van de situatie af weet.

CNN:

The Airbus A330-200 sent automatic messages signaling equipment failure as it hit turbulence early in its 11-hour flight from Rio de Janeiro to Charles de Gaulle airport in Paris, Air France CEO Pierre-Henri Gourgeon told a news conference.

Flight AF 447, took off shortly after 7 p.m. Sunday local time (6 p.m. Sunday ET). It was carrying 126 men, 82 women, seven children and a baby, in addition to the crew, CNN affiliate BFM reported.

"I can say without doubt that this is a catastrophe," Gourgeon said, adding "the entire Air France company and its staff are very moved and affected by this."
 
Met mij is alles redelijk goed. Lekker zo'n tweede Pinksterdag een dagje naar Disneyland. Kreeg een SMSje van een collega en schrok me kapot. Heb zoiets nog nooit meegemaakt en ben er helemaal kapot van. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Het komt allemaal zo dichtbij wat het gewoon eng maakt. Ik hou me dan ook bij deze afzijdig van dit topic en van het forum voor een poosje.

Vind het overigens wel top hier op airwork dat er meteen echte bezorgdheid is. Diep respect hiervoor.

Mijn god, gelukkig ben je okee!!
Het komt zeker voor jou erg dichtbij, ben al blij dat je even reageert!
Sterkte verder!!
 
Nu rond deze tijd is het wel duidelijk dat het toestel niet meer aankomt.

VRESELIJK.

Blij Julien dat jij niet één van de betrokkene bent. Ik lees al een tijdje mee en zag ook dat jij A330 Vloog bij AF en ook dat je die route ook wel eens vloog, dus dacht er meteen aan van, het zal toch niet. Sterkte aan jou en je gezin, want dit komt inderdaad wel heel dichtbij voor je. Dit had ook jouw toestel kunnen zijn.

Ik heb overigens ook vernomen dat er ook Nederlanders aan boord waren.

Sterkte voor alle nabestaanden.
 
Mijn gedachten gaan uit naar alle betrokkenen en Julien, sterkte! Ik heb het vanaf het begin op CNN gevolgd, het vliegtuig is nog steeds niet gevonden..
 
Onbegrijpelijk dat vandaag de dag met alle technische snufjes het toestel niet kan gevonden worden, d.m.v. Radar, GPS signalen, Transponder. Ik hoop echt dat het toestel snel gevonden wordt, maar zie het somber in voor de inzittenden. En daarnaast dus vooral voor familie, vrienden.
 
Ik vrees dat het toestel niet meer gevonden kan worden als het niet vandaag of morgen gezien wordt, want oceanen zijn vrij diep...
 
Onbegrijpelijk dat vandaag de dag met alle technische snufjes het toestel niet kan gevonden worden, d.m.v. Radar, GPS signalen, Transponder. Ik hoop echt dat het toestel snel gevonden wordt, maar zie het somber in voor de inzittenden. En daarnaast dus vooral voor familie, vrienden.
Radar en GPS gaan onder water echt geen dingen vinden. Transponder, tsjah, die zijn niet echt water dicht...

Het enige dat nog zou kunnen werken is de ELT, een apparaat dat aangaat bij bepaalde G krachten (die gelijk staan aan een crash) of wanneer hij wordt ingeschakeld. Hoe sterk het signaal hier van is weet ik ook niet precies, betwijfel of hij het haalt om van de bodem van de oceaan naar boven te zenden.

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen. Hopen dat dit vliegtuig zo snel mogelijk gevonden wordt...
 
CNN meldt 22 min geleden ook rapportage van pressure loss (op 35.000 ft). Zal niet de eerste keer zijn dat dat foute boel is...
 
hopen dat er snel wat gevonden wordt! heel veel sterkte voor betrokkenen en ik ben er blij dat Julien het goed maakt..
 
Ik vrees dat het toestel niet meer gevonden kan worden als het niet vandaag of morgen gezien wordt, want oceanen zijn vrij diep...

Daar zijn toch speciale onbemande robot-onderzeeërs voor ontwikkeld die tot tig km diep kunnen. Al meerdere malen met succes ingezet bij vliegrampen. Belangrijkste op dit moment lijkt mij de oranje doos vinden, de batterij daarvan houdt het geloof ik 60 dagen vol oid.

Sterkte aan alle nabestaanden.

PS wat voegt dit soort berichtgeving nou in godsnaam toe... pure sensatiezoekerij imho: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30814
 
Zie ook inderdaad het nut niet in van dit bericht.
Zoals je al zegt pure 'sensatiezucht '.
De 'non-frequente' passagiers nemen deze berichten echter wel vaker serieus.
 
Ja dat klopt, dus je bent niet gek naudjuh;)

Orange (zwarte) doos houdt het volgens mij 30 dagen uit, dan houdt het signaal op.. ;)
Tenminste, dat was altijd wel zo..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top