Air France Airbus van de radar

Status
Not open for further replies.
Frankrijk heeft inmiddels de Pentagon verzocht om met satellieten naar het vliegtuig te zoeken.
Bij de laatste melding met de braziliaanse verkeersleiding vloog de kist op 35k ft en werd omgezet naar Senegal.
Ik hoop voor de best maar vrees het ergst...
 
Die kussens drijven ook het snelst weg... Maar oke, dan weten ze iig waar het ongeveer gecrashd is.

Er zat trouwens volgens de NOS een Nederlander en een belg ook bij, maarja het blijft voor iedereen even erg natuurlijk.
 
Ja, dat van de nederlander en belg klopt, komt van het ministerie van binnenlandse zaken.
Verder, het is al eerder gezegd, de media leest hier ook mee. ik zag net op cnn dat ze alle speculaties voorlazen van pprune dus;)
 
Hoe lang zou het duren voordat er een bevestiging is? en dan doel ik op de vondst van het vliegtuig. Is er nog enige mogelijkheid dat er overlevenden zijn, al is het in theorie?:)

Ik vind het echt een verschrikkelijke happening, zoveel mensen ineens patsboem weg:traantjes
 
Zo'n 600 mijl ten noorden van het archipel Fernando de Noronha schijnt seismische activiteit te zijn waargenomen (4.7 op schaal van Richter). Dit zou kunnen duiden op de impact van een vliegtuig dat neerstort. Het is ligt op de route van AF447. Maar goed, blijft speculatie.. (uit telegraaf reacties)

Wat is dit nou voor onzin? zijn telegraaf lezers dom of..?:confused:
Een atoombom op zee zou dat misschien veroorzaken maar een vliegtuig op zee die een seismische activiteit veroorzaakt aan land?
 
Wat is dit nou voor onzin? zijn telegraaf lezers dom of..?:confused:

:duh:

Die reacties daar zijn wel van buitengewoon laag niveau over het algemeen, sommige ook erg laag bij de grond. Las ook dat iemand zei "We zien de ware toedracht wel in het programma Air Crash Investigation" :grijns:
 
Wat een vreselijk nieuws dit... Julien, veel sterkte voor jou en je collegae. Ook de nabestaanden sterkte.

Ik hoop dat het toestel gevonden wordt. Dat zou wel waardig zijn voor de overledenen en nabestaanden. Hopen op de oranje doos of ELT...

Tot dan is iedere mogelijke oorzaak een speculatie.
 
even een paar reacties:):

- waarom komt niemand op het idee om aan een zwarte doos een boei te doen zodat met een ramp als met de airbus 330 de doos naar boven komt drijven.

- Als ik de te volgen route zie dan vliegt dit vliegtuig continu na het verlaten van Brazilie over zee. Waarom niet de kortste route naar Afrika en dan over land naar Parijs? Iemand die dit weet?


- Oranjepunten in de zee? Dat kan duiden op een ontploffing of sabotage.

- alle belangerijke instrumenten waren defect. hoe een godsnaam is dat nu mogelijk.kunnen ze AIRBUS niet meteen laten stoppen met vliegtuigen te bouwen.

- marine kan onderzeeërs inzetten die de oceaan bodem afspeuren..sub-marines..Vanaf Afrika hadden ze allang in de buurt kunnen zijn met de onderzeeërs.Regeringen denk eraan...Sub-marines inzetten..i.p.v. schepen en vliegtuigen..wakker worden!!

- Het is misschien een bizar idee maar zou het niet mogelijk zijn dat het toestel is getroffen door een neerstortende meteoriet? Het hoeft niet eens zo,n groot kaliber te zijn en als het ding het vliegtuig vanachter is genaderd, heeft de piloot misschien alleen een korte lichtflits gezien en vloog het toestel in brokken uiteen.

Is het IQ van de gemiddelde televaag lezer dan zoooo dieptriest?

Edit: deze toppers kon ik jullie niet onthouden:grijns:

vliegtuigen horen standaard een soort techniek te hebben waarbij het dak open kan gaan en alle passagiers tegelijk met de stoelen aan 1 grote parachute naar buiten zweven uitgerust als een soort boot van onderen en voor de weg een geavanceerd veersysteem of iets dergelijks.

botsing met meteroriet of confrontatie met UFO?
 
Ik kan me hier erg boos om maken, maar word het niet.

Kan men zich uit respect voor nabestaanden van de overledenen alsjeblieft niet klakkeloos quotes van de telegraafsite selecteren en er om lachen? Een gemiddelde burger heeft 0,0 verstand van vliegtuigen. Laat die mensen lekker hun ''expertise'' op een site als de Telegraaf uitspuien; blijf me overigens verbazen dat de redactie van de Telegraaf zulke reacties toelaten...
 
Jaa sorry Julien, had ik even niet aan gedacht..
het spijt me!:eek:

Heeft iemand nog wat gehoord over oorzaken / gevonden vliegtuig etc?
 
Er is zojuist gemeld in de braziliaans tv dat er brokstukken in een gebied van 5km zijn gevonden. Er wordt ook gecoordineerd naar het vervoer van de lichamen tot het eikand Fernando de Noronha.

Julien, gecondoleerd met het verlies van je collega's!!
 
Last edited:
Iedereen die hier op de een of andere manier bij betrokken is: heel veel sterkte toegewenst!

Toen ik hoorde dat het een AF toestel betrof, kwam het allemaal wel erg dichtbij en kom je er toch achter dat er ook hele donkere kanten aan die droom zitten..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top