Air Astana

Gaaf zeg, helaas ben ik nu niet meer overtollig... Ik weet niet of m'n buurvrouw zo lang op m'n katten had willen passen, maar had wel graag gegaan.
 
Rish, moeten ff van die lekkere badpakken kopen.

Mai siester is number 1 prostitute.......

Lets go!
 
Als je de kans krijg om naar Almaty te gaan en daar te vliegen, moet je het onmiddelijk doen. Ik heb daar 9 maanden B757 gevlogen en met veel plezier.
Er is een goede verbinding met AMS (minimaal 4x per week) Een ervaring om niet te missen!!! Hotac is erg goed.
 
Mag ik je eraan herinneren dan de hele Dash-8 operatie in Spanje (draait pas 11 jaar) op hetzelfde neerkomt. Aangezien de vliegtuigen, de techneuten, de stewardessen, de afhandeling van Air Nostrum zijn, en het vervoer, de hotels en het voer voor de piloten ook door Air Nostrum geregeld worden, blijft er weinig anders over voor denim dan een uitzendbureau voor vliegers. Lijkt me dezelfde opzet toch :).

Mag ik op mijn beurt jou eraan herinneren dat al die 'Denim' Dash-8's op PH registratie rondvliegen en het dus heel wat meer inhoud als alleen maar vliegertjes leveren zoals je het zelf zo mooi weet uit te drukken.

something to think about: Aircraft don't just fly because you pull on the stick.... ;)



(NOTE: As though the words might seem harsh,... don't take them the wrong way;) )
 
Mag ik je eraan herinneren dan de hele Dash-8 operatie in Spanje (draait pas 11 jaar) op hetzelfde neerkomt. Aangezien de vliegtuigen, de techneuten, de stewardessen, de afhandeling van Air Nostrum zijn, en het vervoer, de hotels en het voer voor de piloten ook door Air Nostrum geregeld worden, blijft er weinig anders over voor denim dan een uitzendbureau voor vliegers. Lijkt me dezelfde opzet toch :).

Allereerst: de Dash 8 operatie in Spanje draait ruim 6 jaar, en bij lange na geen 11. Daarnaast vliegen de Dash 8's op een Denim Air AOC, onder nederlandse vlag. De vliegtuigen, maintenance, crew en verzekering (ACMI) is allemaal Denim. De Air Astana machines vliegen onder Arubaanse vlag (Air Astana is nl vliegtechnisch een Arubaanse mij.), en je zult dus met een Arubaanse gelijkstelling gaan vliegen. Een wereld van verschil.
 
Allereerst: de Dash 8 operatie in Spanje draait ruim 6 jaar, en bij lange na geen 11. Daarnaast vliegen de Dash 8's op een Denim Air AOC, onder nederlandse vlag. De vliegtuigen, maintenance, crew en verzekering (ACMI) is allemaal Denim. De Air Astana machines vliegen onder Arubaanse vlag (Air Astana is nl vliegtechnisch een Arubaanse mij.), en je zult dus met een Arubaanse gelijkstelling gaan vliegen. Een wereld van verschil.

Hoi goeiemiddag,

Ik ben zelf in 2002 begonnen op de Dash-8, dat is dus 7 jaar geleden, en toen vlogen ze al een paar jaar, dus dat terzijde.

De Dash-8 bij Denim zijn uiteindelijk eigendom van Air Nostrum (is natuurlijk ook weer niet zo, ze zijn geleased maar op naam van Air Nostrum). De reden voor PH registratie heeft met belastingen en internationale wetgevingen te maken, die voor de gemiddelde vlieger (inclusief mijzelf) te ondoorzichtig zijn tenzij je luchtvaartrecht hebt gestudeerd (en dat moet je ook maar willen :grijns:).

Natuurlijk is het Denim product iets heel anders dan wat KLC bij Air Astana zou doen, maar ik denk dat je de Fokker 50 en de Dash-8 operatie ook nu een beetje door elkaar haalt. Daar zit een enorm verschil in. Misschien begint het ook een beetje :eek:fftopic: te raken.....

Groetjes
 
Rish, moeten ff van die lekkere badpakken kopen.

Mai siester is number 1 prostitute.......

Lets go!


Gaan we roggelen... die badpakken!!! Van die uitgerekte Catweasels... maar dan wel in 't blauw hè... vind dat die kleur mij 't beste staat :D
322970861_5_h3wJ.jpeg


Met Vliegende Groet,

Comandante Kebab
 
Het huidige plan van 6 weken op, 2 weken af moet ik aan me voorbij laten gaan.....

Zijn er mensen voor wie dit geen probleem is?
 
Zijn er mensen voor wie dit geen probleem is?

Zijn de 2 weken "af" na de 6 "op" extra ?

Als je 3 tourtjes maakt, geeft dat dus op 24 weken 6 weken vakantie. Daarnaast hou je misschien ook je klm vakantiedagen over, dus bij terugkomst ook nog s 2 weken.

Duzzz,... aan het einde van de rit, 18 roosterweken gewerkt met uiteraard weekenden ertussen vrij, en dan ongeveer 8 weken "leave" gehad.....

Klinkt eigenlijk niet zo heel slecht, toch ?

Voor mij persoonlijk overigens ook geen optie, ivm een kleine "food to shit converter" op komst :)
 
ongeloveloos , wat een prachtmodellen heeft Nederland toch . Na Yfke Sturm en Frederique v.d. Walle is er weer een nieuw toptalent opgestaan. :grijns:
 
Ik hoor hier veel almaty vallen, maar het woord Air Astana laat mij denken dat je in de new capitol of glorious nation of Kazakhstan gebased wordt...........
 
Ik hoor hier veel almaty vallen, maar het woord Air Astana laat mij denken dat je in de new capitol of glorious nation of Kazakhstan gebased wordt...........

Daarom de lange tijd OP gok ik. Place to be based is de stad Almaty, en ik begrijp dus ook op local geregistreerde kisten.

En gaat allereerst om enkel Capt. en nog geen F/O's? Of gaan we lekker gemengd vliegen?

KEBAB...naar Baikonur, maar sinds dat tegenwoordig verboden is voor buitenlanders, heb ik al mij hoop gevestigd op 'n stapeltje dollars/euro's... Tis ff wat anders dan rondje Benelux, Duitsland en Engeland!
Niet echt toch? En als iemand dat gewent is... :huilt:/:grijns:


BTW: Heeft iemand nog een leuk adres voor een appartementje in Astana?
 
Daarom de lange tijd OP gok ik. Place to be based is de stad Almaty, en ik begrijp dus ook op local geregistreerde kisten.

En gaat allereerst om enkel Capt. en nog geen F/O's? Of gaan we lekker gemengd vliegen?
Allereerst capt's met een boel uren, mogelijk dat er later ook FO's gaan.
 
Tering, dat is nogal wat, als ik op de 50 zou zitten zou ik me wel opgeven, mooie kans om ook eens een andere operatie dan de blauwe te ervaren en een andere cultuur van dichtbij mee te maken.
 
Back
Top