Air Astana

Astana krijgt ERJ's, hebben ze nog niet F&S, dus vergeet het maar om samen met Eikie te vliegen, gaan wij wel samen.:D
Ach, ik krijg zo'n 50 nog wel de lucht in. Weer op de grond krijgen is een ander verhaal, maar alleen omdat ik dat nog nooit gekund heb :)
 
Nou nou nou, nou is het wel genoeg jongens....:huilt: Maar als je wilt Fokker&Sukke, mag je wel weer een keer naast mij zitten. Net zoals vroeger, kan je nog wat leren. Daarnaast kunnen we weer een keer samen kerst vieren!!! Zal kerst in Astana leuker zijn dan in IOM?? :dozey:

Groeten Supergrover...
 
Ach, ik krijg zo'n 50 nog wel de lucht in. Weer op de grond krijgen is een ander verhaal, maar alleen omdat ik dat nog nooit gekund heb :)

Ach...

41H3vsr7iaL._SS500_.jpg
 
Nou nou nou, nou is het wel genoeg jongens....:huilt: Maar als je wilt Fokker&Sukke, mag je wel weer een keer naast mij zitten. Net zoals vroeger, kan je nog wat leren. Daarnaast kunnen we weer een keer samen kerst vieren!!! Zal kerst in Astana leuker zijn dan in IOM?? :dozey:

Groeten Supergrover...

Leren van jou... zeker weten... Jij Guru der Guru's! ;)
Zou Astana net zo leuk zijn? Kan bijna niet. IOM was al Fok'n grrrrreat. Als jij het thuis geregelt krijgt ga ik met je mee Pappie!

:kerst:
 
Kan Air Astana niet mensen van Denimair inhuren? Zij kunnen het werk nu goed gebruiken en zullen stukken goedkoper zijn als KLC.

Verder is Denimair helemaal "up to speed' wat betreft hun procedures.
 
Goed idee ;)
Ik stem voor,... misschien dat ik dan zelf ook nog even langs kan gaan bij Astana ;)
 
Kan Air Astana niet mensen van Denimair inhuren? Zij kunnen het werk nu goed gebruiken en zullen stukken goedkoper zijn als KLC.
Verder is Denimair helemaal "up to speed' wat betreft hun procedures.

Jij weet niet voor hoeveel geld KLC haar vliegers aanbiedt, elke aanbieding is beter dan de vliegers met volledige betaling thuis laten zitten tenslotte. Maar voor wat betreft Fokker procedures, dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn als het enkel om captains gaat. Maar ik dacht dat Denim ook op klm gebaseerde procedures gebruikte?
 
Maar voor wat betreft Fokker procedures, dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn als het enkel om captains gaat. Maar ik dacht dat Denim ook op klm gebaseerde procedures gebruikte?

Hoezo zou dat een probleem zijn? Onze procedures zijn puur de Fokker procedures, maar dan met 1000x checked roepen extra en een checklist die 2x zo lang is, verder valt het best mee. Ik denk niet zo'n probleem.
 
En met nav 1 of 2 aan beide kanten actief vliegen ipv on-side, af en toe my side roepen... Tsja, valt inderdaad wel mee. De KLM-UK jongens waren andersom er tenslotte ook zo aan gewend...ahum... ;)
 
Snap er niets van dat het een discussie is binnen de KLM groep of het je "wel of niet past" om gedetacheerd te worden.
Niet van deze tijd, niet van deze wereld en... nog een paar dingen.
Wel salaris vangen en in deze barre tijden niet een keer flexibel zijn? Het lijkt wel of sommige mensen niet echt begrijpen hoe het werkt. Paar weken van de familie af is minder erg dan op straat staan en voor weinig in het buitenland werken.
Hadden we binnen de "Groupe AF" maar allemaal een Denim mentaliteit. Kunnen een hoop collega's wat van leren!!
 
Jep, we zijn verwend. Flexibiliteit zie je natuurlijk wel in het vervullen van simpele grondtaken. Maar je moet ook wel bedenken dat vliegers bij airlines zoals Denim hun levensstijl er een beetje op ingericht hebben dat ze uitgezonden worden. Wij zijn niet anders gewend dan al jaren / decennia lang een gedekt tafeltje te hebben vanaf AMS, dan ga je ook makkelijker gezinnen stichting en je leven iets meer inrichten rond lokale evenementen (sport, hobby etc). Je kan daadwerkelijk iets opbouwen, iets wat vliegers die van nature meer op de route leven minder makkelijk kunnen. Maar dat betekent ook dat je inderdaad minder flexibel uiteindelijk zou kunnen zijn, dat je niet zomaar even zegt "schat, ik ben effe 6 weken feest vieren bij ome Borat, succes met de kids en de hond en je werk".

Dat is dan ook meteen het overlevings voordeel voor een bedrijf zoals Denim, dat is ingesteld om de inflexibiliteit van andere bedrijven op te vangen. Maar om dan meteen de klm groep te veroordelen tot mensen die niet mee willen werken om het bedrijf te overleven gaat ook weer wat ver, al zijn er ongetwijfeld inderdaad zat die het als een luxe optie zien en niet als een manier om het hoofd boven water te houden.
 
Snap er niets van dat het een discussie is binnen de KLM groep of het je "wel of niet past" om gedetacheerd te worden.
Niet van deze tijd, niet van deze wereld en... nog een paar dingen.
Wel salaris vangen en in deze barre tijden niet een keer flexibel zijn? Het lijkt wel of sommige mensen niet echt begrijpen hoe het werkt. Paar weken van de familie af is minder erg dan op straat staan en voor weinig in het buitenland werken.
Hadden we binnen de "Groupe AF" maar allemaal een Denim mentaliteit. Kunnen een hoop collega's wat van leren!!


Het gaat op vrijwillige basis. Je moet dus NIET!. Daarnaast heb ik gehoord dat MEER aanmeldingen zijn dan dat er vacatures zijn om bij Air Astana te werken. Dus dat valt wel mee hoe niet flexibel we zijn bij KLC. Daarnaast zijn de voorwaarde nog niet bekend. Begrijpelijk dat velen het nog even afwachten.

Daarnaast gaat het zo slecht nog niet bij "ons".

Wat is dan die Denim mentaliteit;? Alles accepteren wat je opgelegd wordt? Vliegen in onveilige gebieden? Geen kritische vragen stellen aan het management?
 
Wat is dan die Denim mentaliteit;? Alles accepteren wat je opgelegd wordt? Vliegen in onveilige gebieden? Geen kritische vragen stellen aan het management?

Werken voor je geld, flexibel denken in de zin van roosters, operatie en weten dat niet alles vanzelfsprekend is. Afghanistan is nog steeds een vrijwillige operatie, al is Nigeria in mijn ogen een stuk gevaarlijker en wél verplicht. En guess what... laten daar nou o.a. KLM en alle andere grote/normale airlines ook op vliegen met overnachtingen!
Ben benieuwd van wie jij die argumenten hebt gehoord die je hier hebt neergelegd.

De verwendheid van vliegers bij airlines waar veel dingen goed geregeld zijn en daarom als vanzelfsprekend worden gezien vond ik een schok en vind ik nog steeds iets waar ik regelmatig kotsneigingen van krijg.
Zeker in deze tijden waarin het maar de vraag is of we dit met zn allen zonder kleerscheuren overleven.
(edit; dit staat even los van dit topic/KLM/Astana)
 
Last edited:
Snap er niets van dat het een discussie is binnen de KLM groep of het je "wel of niet past" om gedetacheerd te worden.
Niet van deze tijd, niet van deze wereld en... nog een paar dingen.
Wel salaris vangen en in deze barre tijden niet een keer flexibel zijn? Het lijkt wel of sommige mensen niet echt begrijpen hoe het werkt. Paar weken van de familie af is minder erg dan op straat staan en voor weinig in het buitenland werken.
Hadden we binnen de "Groupe AF" maar allemaal een Denim mentaliteit. Kunnen een hoop collega's wat van leren!!
Dus vanwege een handjevol reacties in dit topic, concludeer jij dat de gehele KLM groep inflexibel is? Haal die -out maar van je naam af, dan past 'ie beter ;)

En wat hebben bedenkingen bij het voor 6 weken weg zijn van je familie te maken met (in)flexibel zijn? Ik heb KLM gekozen als werkgever (voor zover je kan kiezen in de huidige vliegerwereld) vanwege ondermeer een stabiele situatie qua woonplaats en basis. Daar omheen heb ik mijn leven opgebouwd, zoals een koophuis, familie, vrienden, etc. Als je werkgever dan vrijwilligers zoekt om 6 weken per kaar voor een half jaar uit dat leven te stappen, dan heb ik daar mijn bedenkingen bij. Het is namelijk een vrij grote ingreep op mijn leven en dat van mijn naasten. Werk je voor een bedrijf wat geregeld dit soort operaties opstart, dan richt je je leven ook dusdanig in en kun je op dat vlak veel makkelijker aanpassingen maken.
Maar betekent dat dat ik dan inflexibel ben? Of kan dat ook op andere manieren, iets waar jij blijkbaar geheel naast je neerlegt.

Ik neem aan dat jij elke maand op vrijwillige basis ook je salaris netjes terug stort op de rekening van de je werkgever? Geld incasseren terwijl de groep verlies leidt is niet van deze tijd, van deze wereld en nog een paar dingen ;)
 
\De verwendheid van vliegers bij airlines waar veel dingen goed geregeld zijn en daarom als vanzelfsprekend worden gezien vond ik een schok en vind ik nog steeds iets waar ik regelmatig kotsneigingen van krijg.
Zeker in deze tijden waarin het maar de vraag is of we dit met zn allen zonder kleerscheuren overleven.

Beetje kort door de bocht... .

Het draait bij het gros om hele andere punten dan een 5-sterren hotel. Als je alles zou weten en de brieven zou hebben gelezen intern zou je er misschien ook anders over denken.
 
Beetje kort door de bocht... .

Het draait bij het gros om hele andere punten dan een 5-sterren hotel. Als je alles zou weten en de brieven zou hebben gelezen intern zou je er misschien ook anders over denken.

Ik heb het niet specifiek over KLM (en combi met AirAstana) nu.
 
Wow Eikie... t maakt wat bij je los.
Excuus als het overkomt dat ik er iedereen mee zou bedoelen. Degene die hem past trekke de schoen aan...
En nee, ik lever mijn salaris niet in. Beetje flauw argument, want daar gaat het niet om. Het gaat mij er om dat we bijna allemaal lid zijn van een cluppie dat gaat voor werkbehoud binnnen Nederland. "Onze" VNV doet prima werk en zorgt voor bijzonder goede regelingen in deze tijden.
Ik hoop dat we met zijn allen deze crisis kunnen uitzitten. Hier hoort flexibiliteit ten top bij. Als ik om me heen kijk en zie wat er gebeurd bij een aantal zeer grote airlines hoop ik enkel dat ons dat bespaart blijft. De onderste 500 van de senioriteitslijst op "lange onbetaalde vakantie" is iets wat al diverse malen bij de Majors in de VS is gebeurd.
Zou dan lullig zijn als dit door flexibiliteit voorkomen had kunnen worden.

En Purno... Laten we niet het kritisch denkvermogen van alle Denim vliegers ter discussie stellen. Beetje overbodig. Wellicht niet zo bedoeld.
 
Wow Eikie... t maakt wat bij je los.
Excuus als het overkomt dat ik er iedereen mee zou bedoelen. Degene die hem past trekke de schoen aan...
En nee, ik lever mijn salaris niet in. Beetje flauw argument, want daar gaat het niet om. Het gaat mij er om dat we bijna allemaal lid zijn van een cluppie dat gaat voor werkbehoud binnnen Nederland. "Onze" VNV doet prima werk en zorgt voor bijzonder goede regelingen in deze tijden.
Ik hoop dat we met zijn allen deze crisis kunnen uitzitten. Hier hoort flexibiliteit ten top bij. Als ik om me heen kijk en zie wat er gebeurd bij een aantal zeer grote airlines hoop ik enkel dat ons dat bespaart blijft. De onderste 500 van de senioriteitslijst op "lange onbetaalde vakantie" is iets wat al diverse malen bij de Majors in de VS is gebeurd.
Zou dan lullig zijn als dit door flexibiliteit voorkomen had kunnen worden.
Wat is het verschil tussen vrijwillig je salaris terug geven en vrijwillig een half jaar van huis zijn? In beide gevallen help je de baas met het rondkomen en dus mogelijk je collega's. De vraag is, wat is voor jou nog acceptabel en wat niet? Dat jij mogelijk makkelijk 6 maanden op pad kan, wil niet zeggen dat dat voor allen geldt.

Wat ik wil zeggen is dat er meer wegen naar Almaty zijn, en dat het niet vrijwillig willen versterken van Borat en co niet meteen betekent dat je niet flexibel bent, iets wat jij wel suggereert in je post.
Afgezien van het feit dat ik niet voldoe aan de eisen, tenzij mijn rating weer leven in wordt geblazen en ik die 5000TT nog even rondbrei, zit ik niet te springen om vrijwillig mijn leven hier een half jaar aan de kant te zetten. Dat gaat voor mij persoonlijk op dit punt te ver.
Blijkbaar, als ik de posts mag geloven hier en daar, is het animo voor zowel het astana verhaal, als de grondfuncties groot. Men is dus wel flexibel, maar niet iedereen op dezelfde manier.
 
Back
Top