AF ontbindt alle CAO's

Gecheckt en nog een keer gecheckt, maar er is geen enkel bericht verwijderd. Laatste moderatie-actie was 17 mei in een ander topic (samenvoegen topics).
 
http://corporate.airfrance.com/en/press/news/article/item/air-france-finalises-its-strategic-plan-to-return-to-competitiveness-and-reduce-excess-staff-without/

Based on the industrial project and under the new framework measures being negotiated, the changes in staff numbers from December 2011 to December 2013 will result in a staff decline of 5,122 jobs out of 49,301 within Air France (French employment contracts). The number of natural departures not replaced during this period is estimated at 1,712. The residual number of excess staff at the end of 2013 is estimated at 3,410, i.e. 6.9% of staff at 31/12/2011, divided between 2,056 ground staff (6.4% of the population concerned), 904 cabin crew (6.8% of the population concerned) and 212 pilots (5.4% of the population concerned, to which can be added excess staff of 238 pilots, already identified at 31/12/2011).

Ik maak hieruit op dat er 450 vliegers banen verdwijnen aan de AF kant...
 
@ purno.

Nou heb ik gehoord doordat Holande de pensioenleeftijd weer naar 60 brengt dit het probleem bij de AF vliegers in een klap oplost?!
 
Had begrepen dat verschillende AF vliegers al uitkeken naar een VVR en dus weer 'gewoon' ergens midden '50 er uit mogen.

Die pensioenleeftijd van 60 in Frankrijk geldt alleen voor mensen die vanaf hun 17de gewerkt hebben.

Verder ben ik niet erg onder de indruk van deze reorganisatie, riekt weer teveel naar de kaasschaaf, geen structurele veranderingen.
 
Zal ook wel consequenties hebben op de aanname van vliegers bij de KLM. Lijkt me niet dat het AF bestuur erop toeziet dat er daar (dure) gedwongen ontslagen plaatsvinden bij AF en bij KLM wellicht de poort weer open gaat.
 
Volgens de nieuwsberichten van vandaag wil AF gedwongen ontslagen voorkomen. Eigenaardig wel, terwijl PH en vakbond De Unie bij de noordelijke tak al wel met gedwongen ontslag dreigen. Hoezo de omgekeerde wereld.
 
Dit soort bedragen zijn voor een beetje manager toch maar een fractie van zijn bonus..die lachen zich slap om elke simpelaar die hier voor tekent.

Compenseert 55 tot 100k überhaupt voor je gedorven inkomsten als je zou blijven zitten waar je zit bij AF ? Ik kan het me niet voorstellen.
En wat gebeurt er als je terug wil?
 
Dit soort bedragen zijn voor een beetje manager toch maar een fractie van zijn bonus..die lachen zich slap om elke simpelaar die hier voor tekent.

Compenseert 55 tot 100k überhaupt voor je gedorven inkomsten als je zou blijven zitten waar je zit bij AF ? Ik kan het me niet voorstellen.
En wat gebeurt er als je terug wil?

Geen baan meer = 0 inkomsten.....

ik zeg: eieren voor je geld kiezen zolang je kan kiezen.........
 
Tja Stevo , daar gokken ze ook op.....het is bangmakerij.

Naar wat ik begreep is het een tijdelijke stationering bij Trans en kan je na drie jaar terug naar het moederbedrijf - wat tegen die tijd je baan heeft geoutsourced en je CAO uitgekleed.

Maarrrr dan heb je als F/O (er even vanuit gaande dat je een gemiddelde senioriteit hebt) wel lekker 40.000 - min belasting....mwoa..misschien eens €20.000 op de bank.Nounou ,wat een kapitaal....
Genoeg om een handtekening onder je eigen doodvonnis te zetten?

Ik ken de verdere ins en outs niet maar op het eerste zicht zou ik ze mooi in de merde laten zakken.
 
Ik neem aan dat de heren/dames gewoon hun salaris behouden als zij gedetacheerd worden bij Trans (air france soleil?) anders heeft het natuurlijk geen nut.
 
Back
Top