ABN-Amro: Geen lening meer zonder baangarantie

Heb iemand aangeschreven over deze situatie. Kan verder helaas niet al te veel details geven. Mijn argumenten waren o.a.

In Nederland doet de staat er alles aan om consumenten te beschermen tegen te hoge kredieten. We hebben het BKR (vrij uniek in Europa) en strenge hypotheek regels. Allemaal initiatieven vanuit de overheid.

Hoe is het dan mogelijk dat een bank die nota bene in handen is van de Staat der Nederlanden en waar we als belastingbetaler allemaal aandeelhouder van zijn, leningen verstrekt, terwijl men weet of moet weten dat die mensen geen werk gaan vinden en (bijna) gegarandeerd de schuldsanering in gaan. Vervolgens wordt de schuld afgeschreven en kan de belastingbetaler lappen.

Griekse situaties in Nederland.
 
Een goede zaak. Dit is de enige manier om te zorgen dat er niet nog meer werkloze vliegers bijkomen.
 
Heel erg goed! Eindelijk gebeurd er iets. Misschien kunne de vliegscholen deze link naar BNR op hun website zetten. Dan zijn pas een echt beeld aan het schetsen. Maar wacht............... een baan in Indonesie is ook een baan, toch?
 
Zoals in het vorige topic al gezegd, eindelijk!
Goed plan, sommige mensen moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Jammer dat de bank dit niet een paar jaar eerder snapte.
 
Heel erg goed! Eindelijk gebeurd er iets. Misschien kunne de vliegscholen deze link naar BNR op hun website zetten. Dan zijn pas een echt beeld aan het schetsen. Maar wacht............... een baan in Indonesie is ook een baan, toch?

Ik denk dat het lastig wordt om voor iemand aan een opleiding begint een garantie met LionAir af te dwingen, zodat er een baan garantie is ten tijde dat de kredietovereenkomst wordt gesloten. Ook heeft LionAir de package verminderd waardoor het zeer moeilijk wordt om 150 000 af te betalen.

Het wordt idd interressant hoe de vliegscholen dit probleem gaan omzeilen. Het is nu 21 december en per 1 Januari gaat de krediet kraan al (nagenoeg) dicht. Er is niet veel tijd meer voor ze.

Ik denk dat dit wel eens het einde van de training industrie in Nederland kan betekenen, tenzij de scholen een buitenlandse kredietinstelling kunnen strikken. ING en de Frieslandbank deden het al niet meer en nu volgt ABN AMRO.

In Engeland deed de HSBC het altijd, maar die is er nu ook mee gestopt vanwege het hoge aantal wanbetalingen. CTC en Oxford doen nu zaken met een Spaanse bank, die naar verluid ook niet echt meer happy is met deze overeenkomst.

Het is goed nieuws. Maar we hebben in Nederland 1500 werkloze piloten. Er van uitgaande dat er 100 per jaar aan de slag gaan (optimistisch) hebben we een voorraad voor de komende 15 jaar.

Ik denk dat het een hele lange tijd gaat duren voordat de effecten van de vermindering van het overschot zichtbaar zullen gaan worden. Zeker in Europa verslechterd de situatie zich nog altijd. Las gisteren weer dat XL Germany er mee gestopt is. Weer tussen de 60 en 100 vliegers de markt op waar al totaal geen vraag is.
 
Ben ook wel benieuwd naar de bron van BNR, want ze zijn wel vrij specifiek met hun berichtgeving in deze zaak. Van Zwol hield zich trouwens aardig op de vlakte.
 
ik kan tot nu toe nog nergens bevestiging van de kant van ABN Amro vinden, iemand die een bron heeft die direct van de bank komt en niet viavia?

Gewoon ff bellen naar 0900-0024 of vraagje plaatsen op https://www.facebook.com/abnamropiloten ?!

Je zal vast Gerrit (jeweetwel die van die Zalmsnip) zelf niet te spreken krijgen maar er zal toch wel iemand zijn daar in die langs de A10 gesitueerde ivoren toren die een eerlijke uitspraak hierover durft te doen? :haha:
 
Back
Top