Mijn mening hierover is vrij simpel..
Als ik vandaag klaar zou zijn met m'n opleiding en morgen kon beginnen bij de KLM als S/O (Enige maatschappij op deze planeet waarbij je met 200 uur aangenoment kunt worden als S/O) zou ik het gelijkt doen! tuurlijk! duh! ik zou op m'n blote poten lopen naar Schiphol voor mn eerste baan! lijkt me vrij duidelijk..
Echter nu, (en bijvoorbeeld voor Bounty en Speedair) zit ik rechts als F/O, verdien ik evenveel als een S/O bij de KLM als ik 15 dagen per maand vlieg (echter, een stuk minder indien ik minder dan 15 dagen vlieg...) Vlieg ik zelf m'n legs, en log ik waardevolle uren..
Misschien dat als ik morgen naar de KLM zou kunnen dat ik dat dan zou doen (ben jong, dus hup op die sen. lijst!) maar hoop (en dacht dat de KLM dat ook doet?) dat ze mensen met ervaring dan laten beginnen op bv de F50..
Ik blijf er echter bij, dat ik er no problem mee zou hebben om tussen de 2 en 4 jaar S/O te zijn bij CX.. Geweldige maatschappij lijkt me dat (en een S/O daar krijgt wat een senior F/O bij de KLM vangt..)
Samenvatting:
Als eerste job? tuurlijk! gelijk doen! gek als je het niet doet..
Maar als je eenmaal gewen aan sturen bent, om dan 'terug' te moeten naar de jump.... got my point?
Take care!
FD