Search results

  1. R

    Abonnement eAIP

    Allen, Ik heb een abonnement op de eAIP. Krijg dus elke maand een CD-ROM in de bus. Maar tegenwoordig staat alles tock ook op het internet inclusief alle benodigde kaartjes en dergelijke? www.ais-netherlands.nl En zo ja, dan heeft een abonnement toch helemaal geen toegevoegde waarde? (Tenzij...
  2. R

    Vraagje behouden PPL brevet

    Allen, Hoe zat het nu ook alweer met het behouden van het PPL-brevet? In het jaar voorafgaand aan het verlopen moet je minimaal 12 vlieguren hebben gemaakt, 12 starts en 12 landingen. Hiervan 6 uur als PIC. Bovendien 1 uur met een bevoegd instructeur. Maar is het uur met de instructeur nu...
  3. R

    Duurder kistje huren?

    Allen, Vraag: wat is in den lande het effect geweest op het (gedeeltelijk) afschaffen van de accijnteruggave? Zijn de huurtarieven bij de diverse vliegclubs/scholen significant verhoogd? Bij onze vliegclub merk ik er weinig van, een C152 kost 96 Euro/uur all-in, en een C172 kost 136 Euro/uur...
  4. R

    Kapotte David Clark

    M'n David Clark H10-30 headset is kaduuk, tenminste: ik hoor alles en iedereen behalve mezelf, en men hoort mij dus ook niet. Dus: microfoon of kabel kapot. Weet iemand waar ik deze ter reparatie kan aanbieden of een hobbyist die hier verstand van heeft??? Bedankt alvast!
  5. R

    VFG, electronisch of op papier?

    Ongetwijfeld zijn er vast meer mensen op het board die een VFG abonnement hebben. Ongetwijfeld hebben deze mensen ook een brief in de bus gehad dat ze kunnen kiezen tussen een electronische en een papieren versie. Ongetwijfeld twijfelen deze mensen nu ook wat ze moeten gaan doen (of niet?)...
  6. R

    Do's, dont's en tips m.b.t. RPL/PPL praktijkexamen

    Hallo iedereen, Heeft er iemand nog tips met betrekking tot m'n RPL praktijkexamen van 13 augustus a.s.? Veelgestelde vragen, instinkers (vooraf of tijdens de lucht), veel gemaakte fouten etc. etc. Dit alles voor zowel de voorbereidende fase, de theorie en het daadwerkelijke...
  7. R

    Praktijkexamen RPL / PPL

    Vraagje: Voor het RPL / PPL praktijkexamen moet je 310 Euri's neertellen. Waar bestaan deze kosten eigenlijk uit? Is dit inclusief de huur van het vliegtuig, of moet je dit weer apart bij je vliegschool afrekenen? Inclusief / Exclusief landingsgeld? Als dit er allemaal niet bij inzit, vind ik...
  8. R

    R/T praktijk

    Nu ik m'n theorie helemaal af heb (ik vier nog steeds feest :grijns: ) sta ik voor de volgende uitdaging: 26 april praktijkexamen Radio Telefonie... Heeft iemand nog tips/tricks and do's/dont's voor me? BTW: ik gebruik het ARTI boek van Dhr. Schutten, inclusief de bijbehorende 4 CD's (die kan...
  9. R

    Nautische Mijl

    Weet iemand de exacte definitie van een nautische mijl? Deze vraag werd gesteld op het NAV examen op 10 februari. Naast 2 onzin antwoorden stond er verder: 1) 1852 m 2) De lengte van een parallelminuut, indien deze wordt gemeten over de equator. 1 is op zich waar, maar volgens mij is dit geen...
  10. R

    Nog een OPS vraag

    Wederom een OPS vraag waar ik het antwoord op schuldig moet blijven: Je ondergaat een JAA-medische keuring maar wordt afgekeurd. Bij wie moet je dan in beroep gaan, en binnen welke termijn? Deze vraag is eveneens afkomstig van het OPS examen van 10 februari jongstleden.
  11. R

    Definitie van Onderhoud

    Even voor m'n herexamen OPS van volgende week: Wie weet de juiste definitie voor "onderhoud"? Deze vraag kreeg ik op m'n examen 2 maanden geleden, en ik heb geen idee of ik deze goed of fout had... Shoot!
Back
Top