Praktijkexamen RPL / PPL

ribruijn

New member
Vraagje:

Voor het RPL / PPL praktijkexamen moet je 310 Euri's neertellen. Waar bestaan deze kosten eigenlijk uit? Is dit inclusief de huur van het vliegtuig, of moet je dit weer apart bij je vliegschool afrekenen?
Inclusief / Exclusief landingsgeld?
Als dit er allemaal niet bij inzit, vind ik het eigenlijk best wel veel, zo op het eerste gezicht....
 
Bij het examen (een jaar geleden) moest ik 130 euro betalen aan de examinator. Dat was inclusief de helft van zijn reiskosten (iemand anders deed die dag ook examen).
Daarboven kwam dus nog de huur van het vliegtuig en de landingsgelden. Totaal 304 euro.
En tenslotte nog een acceptgiro uit Hoofddorp voor het brevet: 141 euro en portokosten 11.90.

Als onze lieve heer had gewild dat mensen konden vliegen, dan had hij ze wel meer geld gegeven :bwah:
 
Of vleugels..:grijns:

ribruijn; Ik denk dat colaatje het helaas bij het juiste eind heeft. Dat zijn alleen nog maar de examen kosten, dan nog de huur van de kist (a 1.5 / 2 uur), en nog eens de afgifte van je brevet..

Als je een beetje goede banden hebt met de havendienst/toren dan krijg je de landingen misschien wel voor nop als je een goed bericht voor ze hebt..;)

Grtz
M
 
In USA moest ik $ 300 betalen, plus 2 uur vliegtuig.

Daarnaast nog ff cashen voor CAA/UK, koste ook 300 pond ofzo!!


'als ik niet vloog was ik nu miljonair ;) '
2004-5 juli, PA-28
 
Ach, shit happens. Het zal wel de moeite waard zijn, toch?

@Cloud Buster: Landingsgeld op lelystad? Weinig kans denk ik, ze zijn redelijk streng. Maar maakt ook niet uit, als je maar slaagt dan is het een eenmalige uitgave :grijns:
 
De examengelden liggen helemaal niet vast. Het is maar net wat de examinator vraagt. Wel liggen die 141 euri vast voor het IVW. Even een tip van flip: Als je examen hebt gedaan en geslaagd bent even bij de aanvraag van je brevet een retourenvelop met aangetekende zegel stoppen zodat ze je alles terug kunnen sturen. De huur van het vliegtuig komt nog bovenop deze kosten.

Granitus
 
Ribruijn, ik krijg vaag het vermoeden dat je binnenkort mag laten zien wat je kan :)

Ik heb gehoord dat ik zo'n 150 euro mag meenemen voor het examen (e examninator dus) . Daarnaast komen dan nog de kosten van het vliegen zelf, maar dat vindt ik niet meetellen aangezien dat opzich al weer mooi is

Als je ziet wat de rest van het PPL gekost heeft dan kan ik me hier niet echt druk meer over maken.

Cya,
Foxtrot
 
@Capt. Granitus: Thanx voor de tip!


Foxtrot said:
Ribruijn, ik krijg vaag het vermoeden dat je binnenkort mag laten zien wat je kan :)
Hoe raad je het....... ;)

Als je ziet wat de rest van het PPL gekost heeft dan kan ik me hier niet echt druk meer over maken.
Inderdaad. Ik was alleen nieuwsgierig hoe e.e.a. in elkaar zat.
Iedereen bedankt!
 
PA-28 said:
Kost je een rondje als je het gehaald hebt! ;)

Voor een gratis biertje kom ik zeker even langs....

Waar zit vlieg je trouwens, ik neem aan EHLE ?


Maak er maar een colaatje van dan kan ik ten minste vliegen... :)
 
Ik vlieg in Lelystad bij VP-Air, maar direct na m'n examen verkas ik om diverse redenen naar de ACM (Aero Club Maritime) op vliegkamp De Kooy... Redenen zijn op aanvraag te verkrijgen :D

@PA-28: moet ik het rondje brengen of kom je het halen? ;)
 
ribruijn said:
Ik vlieg in Lelystad bij VP-Air, maar direct na m'n examen verkas ik om diverse redenen naar de ACM (Aero Club Maritime) op vliegkamp De Kooy... Redenen zijn op aanvraag te verkrijgen :D

@PA-28: moet ik het rondje brengen of kom je het halen? ;)


Rondje vliegen of rondje drinken? ;)

Kom het wel halen op EHLE in zonnetje met uitzicht op de landingsbaan :D
 
ribruijn said:
Ik vlieg in Lelystad bij VP-Air, maar direct na m'n examen verkas ik om diverse redenen naar de ACM (Aero Club Maritime) op vliegkamp De Kooy... Redenen zijn op aanvraag te verkrijgen :D

Maak ons blij !
 
Oh, niet veel bijzonders, hoor.

1) Ik woon in Hoorn, dus Lelystad is een klein uurtje rijden maar Den Helder slechts een half uurtje
2) Na het behalen van m'n brevet vind ik een gezellige vliegCLUB veel leuker dan een commerciele vliegSCHOOL
3) Landingsgeld voor de club op EHKD is 10 Euro, T/G zijn 1 Euro
4) Ik heb tijdens m'n HTS Vliegtuigtechniek opleiding in 1992 stage gelopen bij de MLD en wat diploma's gehaald om aan de Orion's te sleutelen. De Vliegclub zit op het militaire deel van de Kooy, dus loop ik eigenlijk weer bij de MLD.

Meer redenen verzinnen?

Greetz!
 
Vanmiddag m'n daadwerkelijke examen ingepland na het vliegen van de solo-navigatiedriehoek (weer zo'n mijlpaaltje):

Examen op vrijdag de 13e (augustus) om 13.00 uur.

Nee, ik ben niet bijgelovig... :grijns: :grijns: :grijns:

(wel jarig op de 14e, ik hoop dat ik mezelf een leuk kado kan geven...)
 
Vrijdag 13 augustus is het precies een jaar geleden dat ik examen heb gedaan (en geslaagd ben :yeehaa: )
 
ribruijn said:
Vanmiddag m'n daadwerkelijke examen ingepland na het vliegen van de solo-navigatiedriehoek (weer zo'n mijlpaaltje):

Examen op vrijdag de 13e (augustus) om 13.00 uur.

Nee, ik ben niet bijgelovig... :grijns: :grijns: :grijns:

(wel jarig op de 14e, ik hoop dat ik mezelf een leuk kado kan geven...)

Alvast veel sterkte , ik ben er sinds deze week dus vanaf :)
 
Back
Top