Recent content by V-entje

  1. V

    Schuld aflossen en óók nog een hypotheek??

    Had deze graag in het beroepspiloten forum gezet maar helaas mag ik daar niet posten. Zit even wat verschillende financieringsopties te vergelijken. Op zich allemaal duidelijk. Heb mijn keuze denk ik al gemaakt. Vraag me alleen af of het uberhaupt mogelijk is om nog een hypotheek te krijgen...
  2. V

    Waarom zulke grote verschillen in de selectietrajecten?

    In een andere post kwam ik deze quote van Julien tegen Ben het wel met hem eens maar vraag me tegelijk af waarom de scholen allemaal zulke verschillende selectie trajecten hebben. Als je bijvoorbeelde de selectie van de KLS naast die van EPST legt dan zie je toch twee heel verschillende...
  3. V

    Natuurkunde leesvoer

    Hoop volgend jaar naar Oxford te gaan maar wil voor die tijd nog even mijn Natuurunde kennis opvijzelen. t is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste Natuurkunde les had. En dit is toch wel een van de onderdelen waar ik me straks het meeste zorgen om maak als het gaat om de te leren...
  4. V

    Verhoging brandstogkosten?

    Hoe zit het eigenlijk met de gevolgen van de hogere olieprijs/brandstofkosten bij de FTO´s? Hebben de KLS/Eelde, EPST/Oxford en NLS/Evora geen prijsverhogingen doorgevoerd? Kan me toch voorstellen dat zij de hogere olieprijs ook voelen? Of hebben ze dit al gedaan? Weet iemand dit?
  5. V

    air taxi´s

    Ik hoor hier weinig over die nieuwe air taxi bedrijven zoals Sky Taxi en Bikkair die nu net beginnen. Of worden deze toko´s gemeden omdat mensen zeggen dat ze voor de kerst alweer over de kop zijn (heerlijk dat altijd aanwezige positieve hier :wegkwijt:) Zijn er nog mensen op dit board die daar...
  6. V

    Garantiefonds een wassen neus??

    Vraag me al een tijd af hoe waardevol een garantie fonds eigenlijk is. Mijn vraag werd vooral aangewakkerd door deze discussie. Jetcap zegt daar over het wel of niet uitbealen van een garantiefonds: Misschien wat ongenuanceerd maar er is wel wat voor te zeggen. Bepalen of jij wel of niet...
  7. V

    Salarissen van de profs

    In het "Beroepspiloten" gedeelte loopt er een thread waarin gevraagd wordt naar de salarissen die de verschillende leden mee naar huis nemen. Gaat om deze thread. Aangezien ik daar als "wannabe" niet mag posten en veel beroeps ook hier rondkijken stel ik mijn vraag even op deze manier. De...
  8. V

    EPST - FO program Denemarken 2008

    Hallo Zijn er nog mensen die dit jaar naar Denemarken vetrekken om het FO Programma van EPST daar te doorlopen? Ik zag ergens al dat Dakotaf*n gaat maar zijn er nog anderen. Groet V
  9. V

    iemand bekend met Hub Air???

    Hub'Air (http://www.hubair.be/index.htm) Kon niks over ze vinden op dit forum. Bekend bij iemand???
  10. V

    Zuid Afrika

    ja de titel is natuurlijk off topic maar wist even niet waar ik het neer moest zetten. Weet iemand of er ook een goede thread op dit board te vinden is over een PPL opleiding in Zuid Afika?? Ik was eigenlijk van plan om voor mijn PPL naar de US te gaan maar ik heb nu de mogelijkheid om een...
  11. V

    Selectieresultaten meenemen naar USA?

    Is het echt zo dat Amerikaanse scholen iedereen aannemen met genoeg geld , de juiste verblijfspapieren en een JAA en FAA medical? Is er geen enkele vorm selectie (aanleg, psychologisch o.i.d.)?? Even een rethorische vraag: Hebben mensen die bij Nederlandse scholen (KLS, NLS, EPST etc etc)...
  12. V

    Heeft iemand zelfstandig OAT of CTC gedaan?

    Heeft iemand ervaring met de opleidingen van Oxford Aviation Training of van CTC zonder tussenkomst van een tussenpartij (EPST etc) Dus zijn er mensen die deze opleidingen (recentelijk) zelf gedaan hebben en dus ook zelfstandig zich daar hebben aangemeld? Is dit uberhaupt mogelijk of kan je er...
  13. V

    Ervaringen met particuliere vliegscholen voor je PPL?

    Iedereen heeft het hier wel over de "grote jongens" voor het behalen van je ATPL etc maar ik waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben is het volgende: Ik heb recentelijk besloten dat ik gezien mijn leeftijd en huidige carrriere (waar ik ook erg blij mee ben) me op dit moment niet gelijk op het...
  14. V

    Waarom is CTC/EPST niet meer?

    Kan iemand mij nog een keer uitleggen wat destijds de reden was om het samenwerkinsgverband tussen EPST en CTC te verbreken/beeindigen. Welke partij nam het initiatief hiervoor en om welke reden? Ik geloof dat het iets te maken het met het verkorten van wachttijden voor EPST-ers maar het zou...
  15. V

    Waarom is CTC/EPST niet meer??

    Kan iemand mij nog een keer uitleggen wat destijds de reden was om het samenwerkinsgverband tussen EPST en CTC te verbreken/beeindigen. Welke partij nam het initiatief hiervoor en om welke reden? Ik geloof dat het iets te maken het met het verkorten van wachttijden voor EPST-ers maar het zou...
Back
Top