Waarom is CTC/EPST niet meer?

V-entje

New member
Kan iemand mij nog een keer uitleggen wat destijds de reden was om het samenwerkinsgverband tussen EPST en CTC te verbreken/beeindigen. Welke partij nam het initiatief hiervoor en om welke reden?

Ik geloof dat het iets te maken het met het verkorten van wachttijden voor EPST-ers maar het zou leuk zijn als iemand het duidelijk (dus in begrijpelijk Nederlands en niet doorspekt met jargon, ik ben nog een wannabe ;) ) kan uitleggen.

Lezend op dit board krijg ik namelijk de indruk dat het voor EPST-ers die het destijds het CTC traject hebben doorlopen makkelijker was om aan een baan en uren te komen dan de niet CTC-ers. (slechts een persoonlijke indruk die ik krijg en is verder niet op harde cijfers gebaseerd)
Kan natuurlijk ook met de slechtere economische tijden te maken hebben.

Er zit onder jullie vast wele enkele die of het ene of het andere traject hebben doorlopen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bedankt.

groet

V
 
Hoi, heb verder helemaal niks met EPST te maken gehad, maar wel het CTC ATP Scheme doorlopen in mei (toen het contract net opgezegd was). Ik heb toen binnen CTC gevraagd wat de reden was om het contract op te zeggen, maar daar wilden ze geen antwoord op geven behalve dat het niet meer voldeed aan hun wensen (of zoiets). Wel dat het contract door CTC was opgezegd.

Grtz,
Vervlogen
 
Vervlogen

Bij het ctc wings progamma (dus voor mensen zonder frozen atpl) is het percentage mensen wat door de selecties komt zo'n 2.4% (bron pprune). Ik heb ook het idee dat er heel veel engelsen bijzitten (logisch, het is in engeland), dus je engels moet naar mijn idee wel goed zijn, wil je voldoende kunnen presteren bij de groepsopdracht.
Mijn vraag aan jou. Kan je een inschatting maken hoeveel mensen uiteindelijk door de selecties komen bij de ATP scheme die jij hebt doorlopen?
 
Wel dat het contract door CTC was opgezegd.

Hmmm interessant ......omdat je op andere plekken weer hoort dat het EPST was die het contract destijds heeft opgezegd.

Bedankt voor je antwoord.

V
 
Hoi,

Ik heb zelf het EPST / CTC traject doorlopen en ik heb er alleen maar lovende woorden over. Alles was tot in de puntjes geregeld en iedereen die in mijn klas zat is gelijk doorgestroomd naar GO, easyjet, BA, FLYbe enz. Alles was geregeld. Een vriend van mij is via CTC (hij had zijn frozen ATPL al) nu geplaatst bij channel express (JET2)

IK las dat EPST nu een contract heeft met Direct Personel in Dublin. Dit is net als Parc Aviation een bekend bureau. Ik weet niet of er, en zo ja, hoeveel mensen er via dit bureau geplaatst zijn. Zou je even een Dick Verburg moeten vragen.

Wat ik wel iedereen zou aanraden met een frozen ATPL eens te gaan kijken bij CTC en aan hun selectie meedoen. Ze gaan een hoop mensen plaatsen bij Thomas Cook, Jet2, easyjet en Thomson Fly.
 
Oorspronkelijk gepost door V-entje
omdat je op andere plekken weer hoort dat het EPST was die het contract destijds heeft opgezegd.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk !! Dat contract was goud waard voor EPST !
 
studenten via EPST hadden altijd voorrang op mensen die direct naar CTC waren gegaan ivm het garantiefonds. Nu is er CTC / MCALPINE en die studenten hebben weer voorrang op EPST en daarom is volgens dhr Verburg de samenwerking verbroken.
 
Je hoort wel geruchten, maar daar wil ik niks op basseren. Het zou wel eens niet waar kunnen zijn en dan heb ik het hier gedaan.

Maar zonder die geruchten is het ook niet zo heel moeilijk...

EPST heeft een contract met CTC. Mede dankzij dat contract heeft EPST naam gemaakt, en terecht want ze konden waarmaken wat ze aanboden ! CTC geeft nu geen voorang meer aan EPST-ers, echter de deal zou kunnen blijven bestaan.

En dan,...... dan ga je als EPST toch niet zeggen dat je er mee stopt !!!!!! Dit was hun stokpaardje ! De enige school met baangarantie.

Als je het mij vraagt is het dus aannemelijker dat CTC de contractbreker is geweest, maar goed..... zie dit niet als feit, ben meer afgegaan op logica !

Mocht ik er naast zitten ben ik uiteraard bereid mijn oprechte excuses aan te bieden ;)
 
Als je bij EPST je opleiding begint (de hele opleiding via Oxford, en niet alleen de AJFC voor zo ver ik weet), dan is het toch contractueel vastgelegd dat als je binnen 2 jaar geen vaste baan hebt op een verkeersvliegtuig, het EPST garantiefonds je maandelijkse lasten (aflossing v/d lening + rente) overneemt totdat je wel een baan gevonden hebt?
Zolang dit zwart op wit in in het contract staat is er niks aan de hand lijkt mij.
Het maakt dan toch niet meer uit of je die baan nou via CTC, DPI of whatever vind?

Of ben ik nou te naief?
 
Naief ben je niet maar om nou te zeggen dat het traject dezelfde resultaten oplevert als wat er met CTC werd bereikt dat weet ik niet.
iig 2 jr zonder baan en per 3 maanden 2200eur schuld erbij maakt toch van initieel 120000eur schuld meer dan 140000eur schuld en dan pas begint de bank met afbetaling over 20jr.
beter dan niets iig.

staat veel te lezen over DPI op pprune
 
In zover ik weet was het ook CTC die het heeft opgezegd, ik heb altijd begrepen van wat ik tussen neus en lippen door opving dat het simpel was omdat CTC met hun 'nieuwe'mc alpine scheme eigenlijk zelf deed wat epst eerst voor hun deed. of te wel, zelf doen ipv uitbesteden.
 
Pontius,

Sorry voor de late reply. Het ATP Scheme heet nu ook weer anders. CTC Wings ATP... :confused:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de afval percentages. Wel dat er veel mensen afvallen. Maar goed, proberen is nooit mis en de eerste 3 fases zijn gratis.
Wat ik je wel kan vertellen is dat bij de AQC (fase 4, uitgebreide MCC, JOC, LOFT, en nog veel meer...) zo'n 90-95% het haalt. Zeker als je al een MCC hebt gedaan is het goed te doen.

Grtz,
Vervlogen
 
Back
Top