Recent content by clown

  1. clown

    Verplicht leesvoer voor vliegers in opleiding

    Ik trap alvast af. Paul A. Craig - Pilot in Command ISBN 0071348441 Dit is een hele goede om te lezen tijdens je praktijkopleiding Mike Wickson - Meteorology for Pilots ISBN 1840372842 Als je behalve antwoorden onthouden ook daadwerkelijk iets wilt begrijpen van Meteo, een hele goede voor...
  2. clown

    Nouvelair via Brookfield Aviation

    Allen, Kreeg vorige week ineens een mailtje van Brookfield Aviation met het volgende subject: "Type rating opportunity for First officers on A-320". In die mail pretenderen ze een uitzonderlijke kans te bieden om vliegervaring op te doen via een seizoenscontract. Omdat ik wel wilde weten hoe...
  3. clown

    Approach briefing

    Hoi allen Hoe doen jullie de approach briefing? Wat vertel je allemaal en in welke volgorde? Waarom doe je het zo? Ik ben niet zo geinteresseerd in 'text book lectures' of hoe de perfecte briefing er uit zou zien, maar gewoon antwoord op de vraag hoe jij het doet. Dit omdat ik al veel...
  4. clown

    AeroSafety World

    Dag allemaal Een tijdje geleden zat ik bij AEC een magazine te lezen genaamd AeroSafety World, een engelstalig tijdschrift over flight safety. Bar interessant natuurlijk, maar nu ontdekte ik dat het ook in PDF formaat te downloaden is! Zie hier de edities 2007...
  5. clown

    Te voorkomen fouten

    Dag allemaal, Ik heb een aantal vragen over de beroepspraktijk. 1) Wat is in de beroepspraktijk belangrijker om current te houden, je kennis van 'de business' (d.w.z. routes en de kenmerken/valkuilen die erbij horen) of juist de ATPL en TR kennis 2) Welke zaken zijn in de beroepspraktijk...
  6. clown

    Negatieve kenmerken van het vak

    Goede morgen allemaal, Ik doe mijn best om toegelaten te worden tot een ab initio vliegopleiding. Daarvoor heb ik me verdiept in het beroep en de onvermijdelijke lifestyle die daarmee gepaart gaat. Zo lees ik bijvoorbeeld op PPRune dat; - je vaak kort van te voren je rooster krijgt, waardoor...
  7. clown

    Bericht Apeldoornse Courant

    Hallo mensen, Onderstaand bericht staat vandaag in de Apeldoornse Courant (03 oktober 2006). Reacties? Clown Piloten, machinisten en conducteurs schaars DEN HAAG - Er dreigt een tekort aan piloten, machinisten en conducteurs in Nederland. De vakbond van rijdend personeel VVMC maakt zich...
  8. clown

    Fase 3 EPST

    Beste mensen, Een tijd terug heb ik selectie gedaan bij EPST. Helaas kwam ik maar tot fase 2, fase 3 heb ik niet mogen doen. Binnenkort wil ik fase 2 wel gaan herkansen. Dat heb ik ook goed voorbereid. Maar van fase 3 (de dag erna) weet ik niet zoveel. Wel heb ik er in de Kennisbank en het...
  9. clown

    huis

    Dag allemaal, Eind vorig jaar / begin dit jaar heb ik bij 2 a.i. opleidingen selectie gedaan, bij beiden ben ik helaas halverwege afgevallen. Zoals je snapt ben ik niet van plan om het op te geven, dus ik was van plan om het volgend jaar opnieuw te proberen. Nu is het alleen zo dat ik op het...
  10. clown

    EPST fase twee in maart

    Beste mensen, Zijn er nog meer mensen die fase 2 van de EPST selectie hebben op 7 maart? Hoor het graag! Groeten Clown
  11. clown

    werkgever & woonplaats

    Beste mensen, Ik heb al veel gelezen over vliegen en piloot worden, maar één ding is me eigenlijk nog niet volledig duidelijk. Stel dat je bij een buitenlandse maatschappij gaat werken, bijvoorbeeld British Airways of EasyJet of Lufthansa. Is het dan zo dat het nodig is om naar het buitenland...
Back
Top