Nouvelair via Brookfield Aviation

clown

New member
Allen,

Kreeg vorige week ineens een mailtje van Brookfield Aviation met het volgende subject: "Type rating opportunity for First officers on A-320". In die mail pretenderen ze een uitzonderlijke kans te bieden om vliegervaring op te doen via een seizoenscontract. Omdat ik wel wilde weten hoe het zat heb ik meteen mijn gegevens gemaild.

Gisteren kreeg ik vervolgens van Type and Train, wat denk ik een dochter of partner van Brookfield is, een mail met daarin de volgende prijslijst bij het programma:

--
Transition Training A320, 1x
Ground Courses per Pilot Trainee on Airbus A320 aircraft as specified, 1x
One Base Training session (hors ligne) per Pilot Trainee on Airbus A320 aircraft, 1x
Line Flight Training for Pilot Trainees, 500 hrs
Total Price: 58500 Euros

After candidate evaluation if ELT is required:
Short ELT for 5000 euro
Long ELT for 10000 euro
--

Mijn reply op deze mail:
ARE YOU F***ING KIDDING ME????

Ik hoop echt dat niemand zo gek is om hierop in te gaan.

Clown
 
DOEN!!!

Ze zijn namelijk 200 euro goedkoper (toevallig?) dan Eaglejet..... Dus als je die nare P2F-scam van Eaglejet om zeep wilt helpen dan moet je hier instappen!!!:yeehaa:
http://eaglejet.net/JAAB737.asp

Als we even de tarieven van Eaglejet hanteren om de "kosten" op te splitsen, dan kost simulator + base je ongeveer 22K, en die aanvullende 500 uren (HEEL WAARDEVOL) ongeveer 36,5K...
36.500 / 500 = 73 euro per blockuur betalen als FO

Laat ik nou net even een 2,5 uur durende vlucht gevonden hebben van Nouvelair van Parijs naar Tunis die 121 euro kost.
121 / 2,5 = 48,40 euro per blockuur betalen als passagier

Is dat dezelfde Brookfield waar Ryanair vliegers hun contract mee hebben...? Als dat zo is, dan is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat Brookfield Aviation ook TR + Linetraining op een B737-800 gaat aanbieden... :1855:
 
Pff, ik word er hopeloos van. Hoe kunnen wij wannabe's nu ooit nog aan een vliegende baan raken en hier mee geld verdienen als er mensen zijn die op dit soort aanbiedingen ingaan?
Als elke maatschappij dit doet moet men geen F/O's meer betalen -_-
 
En hoe lang mag je dan vliegen op de Airbus voor dat geld? Is dat alleen die 500 uur line training?
 
Als we even de tarieven van Eaglejet hanteren om de "kosten" op te splitsen, dan kost simulator + base je ongeveer 22K, en die aanvullende 500 uren (HEEL WAARDEVOL) ongeveer 36,5K...
36.500 / 500 = 73 euro per blockuur betalen als FO

Laat ik nou net even een 2,5 uur durende vlucht gevonden hebben van Nouvelair van Parijs naar Tunis die 121 euro kost.
121 / 2,5 = 48,40 euro per blockuur betalen als passagier

Dat is nogal wiedes, ik vind voorin zitten ook leuker dan achterin. Dus kost het ook meer. En goedkoper dan sim vliegen is het ook nog eens. Klinkt naar een goede deal!
 
En hoe lang mag je dan vliegen op de Airbus voor dat geld? Is dat alleen die 500 uur line training?

Het is alleen de 500 uur line training.

Off te record zegt men er bij dat de bedoeling is dat Nouvelair je daarna aanneemt, en dat je anders bij Brookfield op een lijst / in een pool oid terecht komt. Dat is wel erg weinig zekerheid voor zoveel geld, nog los van het feit dat zelfs mèt een baangarantie kosten en baten al mijlenver uit elkaar liggen.
 
DOEN!!!
Is dat dezelfde Brookfield waar Ryanair vliegers hun contract mee hebben...? Als dat zo is, dan is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat Brookfield Aviation ook TR + Linetraining op een B737-800 gaat aanbieden... :1855:

Ja het is dezelfde, en inderdaad geef ze een vinger en ze trekken je arm uit de kom.
 
Dat is nogal wiedes, ik vind voorin zitten ook leuker dan achterin. Dus kost het ook meer. En goedkoper dan sim vliegen is het ook nog eens. Klinkt naar een goede deal!


58.500 Euro betalen om een dik half jaar zonder salaris te werken en dat nog een goede deal vinden ook!
Zal ik alvast een plekje voor je reserveren in een psychiatrische inrichting? :)
 
Echter als je 500 uur line training nodig hebt dan is de stap naar een Airbus te groot!!! Line training voor een ab initio pilot duurt gemiddeld 55 sectoren. Dit komt bij ons over een met circa 100 uur!

€58500 is erg veel geld. Zelfs met 500 uur op type heb je nog steeds niet een erg grote kans op een baan….. De markt met ervaren Airbus vliegers is nog steeds erg groot.
 
58.500 Euro betalen om een dik half jaar zonder salaris te werken en dat nog een goede deal vinden ook!
Zal ik alvast een plekje voor je reserveren in een psychiatrische inrichting? :)
Het is blijkbaar broodnodig om het sarcasme leesteken echt op grote schaal te gaan invoeren...
SarcMarkkopie.gif
 
Wat doet deze thread eigenlijk in het beroepspiloten-forum? Is dat niet prive-vliegen als je ervoor moet betalen?
 
Eigenlijk wel. Jezus ik raak er zo hard door gefrustreerd. Ik wil elke eikel die hier zich voor inschrijft persoonlijk op zijn gezicht hameren. Vandaag nog over gehad met een klasgenoot. 'Waarom doe je eigenlijk geen piloot' vroeg zijn moeder hem nog onlangs zei hij. Wel, door ***** schema's als deze!
 
Eigenlijk wel. Jezus ik raak er zo hard door gefrustreerd. Ik wil elke eikel die hier zich voor inschrijft persoonlijk op zijn gezicht hameren. Vandaag nog over gehad met een klasgenoot. 'Waarom doe je eigenlijk geen piloot' vroeg zijn moeder hem nog onlangs zei hij. Wel, door ***** schema's als deze!

"Piloten doen" zou ik hem sowieso afraden
 
Vrouwen 'doen' piloten.... ;)

EDIT:
Ik bedenk me ineens een interessante overeenkomst tussen P2F en vrouwen; even hard genaaid worden en achteraf zijn ze er met je centen vandoor en sta je nog berooider op straat...
 
Last edited:
100 uur line training?????

25 uur voor f/o's, 50 voor captains en je kunt landingen voor uren ruilen. FAA regels.

Wie er 58000 euros voor 500 uur gaat neertellen is niet goed wijs. Ga naar Afrika en ga een jaartje vliegen....
 
Is dat dezelfde Brookfield waar Ryanair vliegers hun contract mee hebben...? Als dat zo is, dan is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat Brookfield Aviation ook TR + Linetraining op een B737-800 gaat aanbieden... :1855:

als je nou even je huiswerk doet weet je dat ene David O'Brien (tweede man naast O'Leary in RYR) bij BRK de scepter zwaait
 
Vrouwen 'doen' piloten.... ;)

EDIT:
Ik bedenk me ineens een interessante overeenkomst tussen P2F en vrouwen; even hard genaaid worden en achteraf zijn ze er met je centen vandoor en sta je nog berooider op straat...

Als recent gescheiden kerel ben ik t meer dan eens met deze stelling
 
100 uur line training?????

25 uur voor f/o's, 50 voor captains en je kunt landingen voor uren ruilen. FAA regels.

Wie er 58000 euros voor 500 uur gaat neertellen is niet goed wijs. Ga naar Afrika en ga een jaartje vliegen....

Sorry Metro no offence, but FAA isnt JAA
 
Back
Top