Recent content by AirVan

  1. AirVan

    Blackshape vliegtuigen in Nederland....

    Er zijn nog wel veel Blackshape Primes in Nederland. Ik heb er ook een. Deze toestelletjes hebben een Rotax 100HP en vliegen heerlijk. Echt een speeltje. Met volle tanks en alleen de piloot (70kg) op 2000' doet ie een TAS van 150 KTS en een verbruik van slechts 20 liter Mogas/Euro98
  2. AirVan

    Blackshape vliegtuigen in Nederland....

    Vervanging heeft met kosten te maken. De Blackshape Gabriël kost rond de 400K en ze verbruiken ook meer met hun 160HP Lycoming motor. De vervangers zijn veel voordeliger. Alle andere Blackshapes zijn overigens van het type Prime. Een kleinere uitvoering met Rotax engine.
  3. AirVan

    Onderhoud headset

    Kan ook liggen aan vuile of ge-oxideerde microfoon plug. Even goed schoonmaken met alcohol.
  4. AirVan

    Vluchtvoorbereiding USA

    Ik heb het plan gevat om samen met mijn vliegmaat in 2012 twee weekjes in de USA te gaan vliegen. Starten en stoppen in Florida en een rondje tot aan de Rockies maken. Ter voorbereiding zoek ik VFR kaarten en bij voorkeur een Airport (FBO) Guide. Zoiets heb ik ook in Zuid-Afrika gehad en dat was...
  5. AirVan

    Shared owners gezocht (EHBK)

    Hallo, Ik heb sinds kort een Cessna 172 Reims Rocket uit 1973 en zoek mede-eigenaren. De Reims Rocket heeft een Cessna 172 airframe met een Continental 6 cylinder injectiemotor die 210PK levert. Hij heeft ook een constant speed propeller. Fijne reiskist. Je komt er elk veld mee in en uit en...
  6. AirVan

    VFR on top

    In de laatste Piloot & Vliegtuig staat er weer een stukje over en onlangs had ik nog een discussie met een instructeur over VFR on top. Boven de wolken vliegen is toegestaan zolang je je aan de minimale verticale en horizontale afstanden tot de wolken houdt. Onder de 3000' moet je ook nog zicht...
  7. AirVan

    Budel - Venetië

    Als de weergoden het toestaan vlieg ik de komende week VFR van Budel naar Venetië. Ik heb al eerder een Alpenvlucht gemaakt, dus ben daar niet helemaal onbekend. Ik heb bijvoorbeeld aan den lijve ondervonden dat de Italiaanse verkeersleiders zo slecht te verstaan zijn met hun gebroken Engels...
Back
Top