Vluchtvoorbereiding USA

AirVan

Member
Ik heb het plan gevat om samen met mijn vliegmaat in 2012 twee weekjes in de USA te gaan vliegen. Starten en stoppen in Florida en een rondje tot aan de Rockies maken.
Ter voorbereiding zoek ik VFR kaarten en bij voorkeur een Airport (FBO) Guide. Zoiets heb ik ook in Zuid-Afrika gehad en dat was een geweldige bron van informatie. Vooral tijdens de voorbereiding maar ook enroute. Per vliegveld heb je telefoonnummers, beschikbaarheid brandstof, hotels, rent-a-car, etc. etc.

Ik heb al een beetje rond zitten snuffelen op de website van Blue Sky Flying Adventures, maar daar vind ik niets over FBO Guides.

Heeft iemand tips?

Groet, Hans
 
De Airport/Facility Directory is een must en kost slechts een paar dollar. In totaal zijn er zeven verschillende gebieden. Ik heb nog wel een oude liggen (niet meer current) die je wel mag hebben. Dan heb je een idee wat het inhoudt.

Een hoop vliegvelden hebben een courtesy car beschikbaar, die je voor een paar uur kunt gebruiken om de stad in te rijden. De grotere vliegvelden hebben natuurlijk ook autoverhuurbedrijven.

Het grootste voordeel is dat je in de meeste gevallen niet hoeft te betalen voor de landing.

Als je in de VS bent kun je bellen met 1-800-WXWEATHER (weet niet zeker of dit het goede nummer is). Zij kunnen je alles vertellen over het Weer, Notams en Pilot reports. Daarnaast kun je een vluchtplan indienen. Je kunt ook de meeste info vinden op http://aviationweather.gov/
 
Volgens mij bedoelt jkveenstra 1-800-WX BRIEF, genoeg over te vinden op Google. Verder inderdaad de AFD voor een habbekrats te koop en onmisbaar.
 
Leuk om in de USA te gaan vliegen! Als je de VFR sectionals en AF/D's alvast wilt kopen kun je deze op www.mypilotstore.com vinden. Wel rekening mee houden dat deze 6 maanden geldig zijn, en de AF/D's maar 56 dagen.
 
Volgens mij bedoelt jkveenstra 1-800-WX BRIEF, genoeg over te vinden op Google. Verder inderdaad de AFD voor een habbekrats te koop en onmisbaar.

Je hebt helemaal gelijk. Excuus, het is alweer een tijdje geleden dat ik in de VS was. Volgende keer zal ik ff googlen naar het goede nummer :) Haastige spoed... ;)
 
Back
Top