GVSS data KLS

Met hoeveel zaten jullie daar?

Wij waren met z'n vieren.
Ik zat zelf in Hotel 't Trefpunt met nog een gradelaar. De andere 2 zaten in Hotel Mercure.

Ik kan het Trefpunt trouwens echt aanraden.
De eigenaar van 't Trefpunt zei nog dat een beetje reclame via ons wel mocht, dus:
Het is erg goedkoop incl. ontbijt, en wij konden er met z'n vieren 's avonds ook blijven eten voor ieder €7,50. Leuk hotel, anderhalve kilometer van de KLS en je zit er ook met ongeveer 10 à 15 studenten van de Dutch Flight Academy, erg gezellig!
 
Wij waren met z'n vieren.
Ik zat zelf in Hotel 't Trefpunt met nog een gradelaar. De andere 2 zaten in Hotel Mercure.

Ik kan het Trefpunt trouwens echt aanraden.
De eigenaar van 't Trefpunt zei nog dat een beetje reclame via ons wel mocht, dus:
Het is erg goedkoop incl. ontbijt, en wij konden er met z'n vieren 's avonds ook blijven eten voor ieder €7,50. Leuk hotel, anderhalve kilometer van de KLS en je zit er ook met ongeveer 10 à 15 studenten van de Dutch Flight Academy, erg gezellig!

Verblijven DFA studenten in een hotel? Dan is dat wel heeeeel erg duur neem ik aan??
 
Verblijven DFA studenten in een hotel? Dan is dat wel heeeeel erg duur neem ik aan??

Ik geloof dat zij per maand ongeveer 400 euro betalen voor het hotel, maar dan wordt er wel veel voor je gedaan. Weet niet precies hoe dat in elkaar zit.
Maar de studenten van de DFA moeten zelf hun verblijf regelen.
 
Tja, makkelijk was het in ieder geval niet ;)
Wel een erg leuke ervaring!

Zat jij in hotel Mercure?
Hoe deed jij dat w.t.b vervoer? Ik heb namelijk geen rijbewijs en (er wordt aangegeven) dat het een aantal minuten rijden is naar vliegveld Eelde..
Is er een lijndienst die kant op ofzo?
 
Zat jij in hotel Mercure?
Hoe deed jij dat w.t.b vervoer? Ik heb namelijk geen rijbewijs en (er wordt aangegeven) dat het een aantal minuten rijden is naar vliegveld Eelde..
Is er een lijndienst die kant op ofzo?

Nee, ik zal in Hotel 't Trefpunt, dat is er ongeveer 1,5 km vandaan.
Er waren wel 2 andere kandidaten die in Hotel Mercure zaten, en daarvan had er iemand een auto. Maar je kunt een fiets lenen bij de KLS en misschien bij het hotel, maar dat weet ik niet precies. Ik weet eerlijk gezegd helemaal niet hoe het zit met openbaar vervoer.
Ik zou zelf toch aanraden om bij Hotel 't Trefpunt te boeken, als je nog niet geboekt hebt. Dat is gewoon een stuk goedkoper, dichterbij en het is er erg gezellig.
 
Nee, ik zal in Hotel 't Trefpunt, dat is er ongeveer 1,5 km vandaan.
Er waren wel 2 andere kandidaten die in Hotel Mercure zaten, en daarvan had er iemand een auto. Maar je kunt een fiets lenen bij de KLS en misschien bij het hotel, maar dat weet ik niet precies. Ik weet eerlijk gezegd helemaal niet hoe het zit met openbaar vervoer.
Ik zou zelf toch aanraden om bij Hotel 't Trefpunt te boeken, als je nog niet geboekt hebt. Dat is gewoon een stuk goedkoper, dichterbij en het is er erg gezellig.

Ik heb zelfs nog wat beters gevonden! Hotel Weelde in Eelde :p.. is op het vliegveld zelfs.
 
Ik betaalde voor 4 nachten geloof ik 200 euro exclusief ontbijt.
Inclusief kwam het op 260 dacht ik.
Maar het is een klein hotel zoals ik het lees. 8 kamers :p Perfect dus voor een gradelaar die zijn rust nodig heeft! :airforce:

Ik kwam uit op 170; 4 nachten, inclusief elke dag ontbijt, elke dag een lunchpakketje, en inclusief 3 keer 's avonds eten.
Dus mede daarom raad ik nog steeds het Trefpunt aan ;)
 
RPM kwestie

RPM kwestie

Even een klein vraagje wat betreft de theorie uit het blauwe boekje:

Voor de take-off staat aangegeven dat je bij 75 kts, 2550 RPM moet selecteren.
Vervolgens wordt er bij het onderdeel: ''horizontaal naar klimvlucht'' gezegd dat je (als je vanaf 95 kts naar 75 kts afneemt, zelfde pitch attitude(5 degrees)) bij 80 kts, 2500 RPM moet selecteren en dan vervolgens aftrimmen op 75 kts. Maar waarom moet ik hier 2500 RPM selecteren en niet 2550 RPM zoals bij de take-off?
 
Even een klein vraagje wat betreft de theorie uit het blauwe boekje:

Voor de take-off staat aangegeven dat je bij 75 kts, 2550 RPM moet selecteren.
Vervolgens wordt er bij het onderdeel: ''horizontaal naar klimvlucht'' gezegd dat je (als je vanaf 95 kts naar 75 kts afneemt, zelfde pitch attitude(5 degrees)) bij 80 kts, 2500 RPM moet selecteren en dan vervolgens aftrimmen op 75 kts. Maar waarom moet ik hier 2500 RPM selecteren en niet 2550 RPM zoals bij de take-off?

Hoeft niet, tenminste dat was bij mij zo. Maar maak je niet druk, dat wordt allemaal duidelijk verteld als iets afwijkt van wat er in het blauwe boekje staat en anders kun je het ook altijd vragen aan de instructeur(s).
 
Back
Top