GVSS data KLS

Ik zat er ook aan te denken om met een kennis van mij (captain KLM) in 'n frasca een uurtje te oefenen. Dit werd mij echter door hem afgeraden omdat ze bij de KLMFA vooral progressie willen zien en door dat ene uurtje boek je dat veel minder? Kan iemand dit beamen/weerleggen?
 
Ik zat er ook aan te denken om met een kennis van mij (captain KLM) in 'n frasca een uurtje te oefenen. Dit werd mij echter door hem afgeraden omdat ze bij de KLMFA vooral progressie willen zien en door dat ene uurtje boek je dat veel minder? Kan iemand dit beamen/weerleggen?

Een uurtje vliegen kan mijn inziens niet zo veel kwaad. Het geeft je in ieder geval al een beetje vertrouwen met de simulator voordat je de GVSS gaat doen. Zeker als je nog onbekend bent met het vliegen dan lijkt het mij alleen maar handig. Het kan dus ook in je voordeel werken als het om progressie gaat. Succes!
 
Ik zat er ook aan te denken om met een kennis van mij (captain KLM) in 'n frasca een uurtje te oefenen. Dit werd mij echter door hem afgeraden omdat ze bij de KLMFA vooral progressie willen zien en door dat ene uurtje boek je dat veel minder? Kan iemand dit beamen/weerleggen?

Heel simpel gezegd, stel jij hebt dat uurtje Frasca al een keer gedaan, en op de GVSS is je cijfer van je eerste vlucht, zeg, een 6 en je laatste een 8 laat je weinig progressie zien.

Stel je doet dat uurtje niet, verkloot het de eerste keer helemaal en eindigt op een 3 maar uiteindelijk je laatste vlucht een 7 laat je veel meer progressie zien.

Dat is wat die kennis van jouw bedoeld, en waarom wil de KLS dit zien? Ze willen zeker weten dat jij binne de korte tijd van de opleiding ook alle stof kan leren en toepassen ÉN dat je later in je beroep tijdens een conversie naar een ander type ook weer snel de dingen oppakt.
 
Heel simpel gezegd, stel jij hebt dat uurtje Frasca al een keer gedaan, en op de GVSS is je cijfer van je eerste vlucht, zeg, een 6 en je laatste een 8 laat je weinig progressie zien.

Stel je doet dat uurtje niet, verkloot het de eerste keer helemaal en eindigt op een 3 maar uiteindelijk je laatste vlucht een 7 laat je veel meer progressie zien.

Dat is wat die kennis van jouw bedoeld, en waarom wil de KLS dit zien? Ze willen zeker weten dat jij binne de korte tijd van de opleiding ook alle stof kan leren en toepassen ÉN dat je later in je beroep tijdens een conversie naar een ander type ook weer snel de dingen oppakt.

Maar is het niet zo dat je elke vlucht binnen een bepaalde marge moet scoren. Dus dat het niet zo is dat je vlucht 1 in zijn geheel kan verkloten en vervolgens de sterren van de hemel vliegt. Dan laat je namelijk ook een hele mooie maximale progressie zien!

Ik denk dat als je die training doet met nog meer zelfvertrouwen naar de GVSS gaat en dus rustiger en adequaater handelt. Een ieder moet dit voor zichtzelf beslissen of hij dit nodig vindt of niet. Ik denk dat de meningen hier zeer over verschillen. Naar mijn inzien vergroot ik hiermee mijn kansen.

Je kunt natuurlijk ook de geleerde handelingen van de training tijdens de GVSS doseren.
 
Last edited:
Vergeet niet dat je eerst nog een familirisatievlucht krijgt voordat je voor beoordeling gaat vliegen. Vlucht A en B zijn zeker te doen wanneer je geen training gehad hebt. Er komt steeds iets meer bij: meer handelingen in kortere tijd, afnemend commentaar van de instructeur en moeilijkere manoeuvres. Je moet de geleerde dingen gewoon weer toepassen op de nieuwe vlucht. Bij mij ging bijvoorbeeld de take-off na 2x eindelijk goed, want let goed op de rechtervoet:)
Je moet zelf weten of je van te voren training gaat volgen, de GVSS is immers gemaakt voor mensen die nog geen enkele vliegervaring hebben. Ik heb het in ieder geval zonder training gehaald.
 
De GVSS-vluchtjes hebben een toenemende moeilijkheidsgraad. Score je bijvoorbeeld constant een '6' dan laat je wel degelijk een stijgende lijn zien.
Kan geen kwaad om vooraf een uurtje te oefenen. Je kan ook een beetje gaan spelen met Flight Simulator 9/X, alleen heb je dan veelal een joystick in je hand en geen pedalen en throttle.
 
Ik weet niet of het vooraf oefenen topic nog wat leeft, het is al een paar weken oud.

Maar ik heb voor mijn GVSS ook een paar uur bij IST gevlogen en ik vond het erg hulpzaam. Zeker met betrekking tot het scannen van je instrumenten, wat toch eigenlijk het belangrijkste is. Als je weet hoe ze reageren kan dat tienden van secondes schelen tijdens de echte GVSS, en elke tiende is meegenomen, want je hebt ze af en toe nodig.

Gr, dutch
 
Hoelang heb jij geoefend als ik mag vragen. Ik heb nu namelijk half uurtje intro en een uur vliegen. Alleen ik twijfel nu om hier nog een uurtje aan vast te plakken. Of wordt dit Miss te veel.
 
Hoelang heb jij geoefend als ik mag vragen. Ik heb nu namelijk half uurtje intro en een uur vliegen. Alleen ik twijfel nu om hier nog een uurtje aan vast te plakken. Of wordt dit Miss te veel.

Ik had mijn GVSS in December vorig jaar, ik heb in november 2 uur gevlogen en in augustus ook die half uur intro + uur.

Dus dat heb ik eerst ook gedaan. En dan rolt er vanzelf een of meer verbeter punten uit, en toen heb ik een paar weken voor mn GVSS nog een 2 uur gevlogen om juist die extra punten aan te pakken. (ik liet bijvoorbeeld mijn hoogte te veel oplopen bij het uitrollen van de bocht)
 
Zijn er nog meer mensen die hem van 20 - 23 juni hebben? Ik verblijf zelf in Hotel Postillion (volgens mij is dat mercure). Heb zelf echter geen auto en het schijnt toch wel een eindje fietsen zijn naar eelde airport!
 
Fietsen is makkelijk te doen, 20 minuutjes max. Heb het zelf een paar jaar geleden 's winters gedaan dus nu nog beter te doen met goed weer ;)
 
Hey! nog meer mensen GVSS van 18 juli t/m 21 juli?

Ja, ik heb hem ook van 18 t/m 21 juli! Spannend! Welk hotel zit je? PM me anders maar want ik kijk nauwelijks op dit forum..

He wat zie ik nou? Ook uit Leiden? Dan wordt dat in ieder geval geen saaie terugreis, of ga je niet met de trein terug?
 
GVSS gehaald

GVSS gehaald

Oh ja!! GVSS gehaald hoor!!:yeehaa: :D Ik zat in een groepje met z'n drieen, en we waren allemaal door. Dank jullie wel voor alle tips hier!
Ik heb in totaal 5 resets gehad, 3 bij vluchtje B, 2 bij vluchtje D, maar het belangrijkste is de reden voor die resets verbeteren!! En dat is dus bij mij blijkbaar goed genoeg gelukt :D
Komende dinsdag al gesprek met de COVA:)
 
Back
Top