GVSS data KLS

GVSS - 25 mei

GVSS - 25 mei

Zijn er nog meer mensen die van 25 t/m 28 mei de GVSS hebben?
Ben benieuwd met hoeveel mensen we zijn!!
 
De zweethandjes zijn terug!
Tjonge, deze vluchten werden echt uitdagingen! Bij de eerste vlucht van vandaag had ik veel warnings en zelfs een reset. Bij de tweede vlucht heb ik de kritiek van mijn instructeur opgevolgd en ondanks dat de vlucht lastiger was ging deze bijna vlekkeloos.
Nog een dag te gaan en dan maar hopen op een positief advies zaterdag :rt:.

gr,

Jeroen
 
Ik kijk terug op een viertal geweldige dagen. Aan de ene kant ben ik blij dat het voorbij is. Het is toch wel intensief. Aan de andere kant begon ik me al helemaal thuis te voelen op de KLS. Je luncht met de KLS-studenten, ze zijn altijd bereid voor een praatje en je wordt beschouwd als één van hen. Ik voelde me absoluut geen buitenstaander meer de laatste dagen.
Met mijn grading-genoot kon ik zeer goed opschieten. We oefenden samen de vluchten, gingen na de vluchten nog even op het terras nakletsen en aten 's avonds samen.

De vluchten van vandaag waren pittig. De eerste vlucht ging redelijk geen resets. De tweede vlucht moeizaam. Toch lukte het me om ook deze resetloos te vliegen. Uiteindelijk ben ik er dus in geslaagd maar 1 reset in de hele week te halen (vlucht 3). En dat terwijl ik maar 2,5 uur vliegles ervaring heb :). Ik denk dat ik hier wel trots op kan zijn. Maar ach, zaterdag valt er waarschijnlijk een envelop bij me op de mat, waar net zo goed een afwijzing in vermeld kan staan. Ik hou jullie op de hoogte!

@PH-Markies, veel succes over twee weken en maak er iets moois van! Have fun! Wanneer je ook maar met enkel één andere graderaar zit, is dit naar mijn idee geen nadeel. Ik spreek uit ervaring. En mijn excuses dat je vraag door mijn post's zo veel scrollen omlaag is komen te staan. Heel veel succes!

Zaterdag post ik mij laatste bericht in deze thread waarna deze wat mij betreft weer on-topic gaat. Excuses voor mijn off-topic gezwets van de laatste dagen :p:.

gr,

Jeroen
 
Last edited:
Ik mag toch hopen dat de gasten op de KLS je ondertussen ook wel hebben verteld dat resets niet uitmaken. Ga daar geen hoop uit putten als je er geen hebt, ga je er ook niet kut door voelen als je er veel hebt. Ik ken mensen op de KLS met veel resets op hun grading, ik ken er ook genoeg die resetloos hebben gevlogen en niet op de KLS zetten.

Progression is the name of the game...
 
Natuurlijk hebben ze me dat verteld en ik ben me er ook zeker van bewust. Maar wanneer de vlucht moeilijkheid toe neemt en je aantal fouten constant blijft, neem ik aan dat je dat als progressie kunt rekenen.
En ook al zegt het aantal resets niet veel, dit neemt toch niet weg dat je daar best trots op kunt zijn?
In mijn vorige post vermelde ik ook dat er zaterdag net zo goed een negatief advies op de mat kan vallen.

Dus ik wacht in spanning af.

gr,

Jeroen
 
Ik heb het GVSS gehaald! :yeehaa:
helaas heb ik er wel een dubbel gevoel bij. Mijn grading-genoot heeft de testen helaas niet gehaald. Tja, gedurende 4 dagen trek je op met iemand en dat ging heel goed bij ons. Ik vind het erg jammer dat hij niet door is.
Nou, nu weer rug recht en op naar de Toelatings commissie. :biertje:

gr,

Jeroen
 
Last edited:
Van Harte Gefeliciteerd:yeehaa:
Ja, dat is wel iets wat je altijd houd. Ik was dan met een grotere groep, waarbij er uiteindelijk 1 afviel, alleen iets meer dan de helft viel af bij de COVA. Dus daar heb je dan ook een dubbel gevoel van waarom ik wel en hij-zij niet:confused:
Maar aan de andere kant, je hebt er hard voor gewerkt dus het mag ook wel:p haha
Succes bij de COVA! Goed je zwakke en sterke punten weten en als je iets zegt, zorg dan dat je ook echt weet hoe het zit.
Bij mij kwam het erop dat ik zei ja, er komt niet zomaar ff iemand van de ANWB naar je toe als er wat mis is. Dus zij zo: ja, maar je hebt wel iets wat daar op lijkt, weet je hoe dat werkt? Ja, want dat had ik al is gezien:rt: maar anders zouje wel met een mond vol tanden staan.
 
En, zoals zo vaak gezegd, bij je karakter eigenschappen voorbeelden kunnen geven. En ook hoe je de minder ontwikkelde aspecten van jezelf wilt verbeteren. (daar viel bij mij even een stilte toen ik wat moest bedenken ;) ) En dan vooral niet zeggen dat die mindere aspecten niet kloppen en dat het een momentopname was!

Ook is het handig om je hele levensbeschrijving door te lopen en bij elk punt wat specifiek voor jou is(blijven zitten, je grootste hobby, aanvoerder team,...) een verhaaltje kunnen vertellen met waarom het gebeurde/waarom het bij jou past/... . En dan natuurlijk wel een beetje dat het ook binnen het vliegers profiel past, niet zeggen dat je graag met computers bezig bent omdat je dan lekker alleen bezig kan zijn ;).

Veel succes, en misschien tot ooit op de KLS!
 
Zijn er nog meer mensen die van 22 t/m 25 juni GVSS hebben?
Ik ga met de auto vanuit de omgeving van Eindhoven, en misschien kan ik je dan ophalen.
 
Last edited:
Beste mensen!

Wie moet er volgende week ook op voor GVSS 27 juli tm 30 juli?
En voor welk hotel wordt er gekozen. Het is namelijk wel gezellig als we bij elkaar zitten.

Gr Roy
 
Back
Top