GVSS data KLS

Net PO2 gehaald en nog geen datum voor grading gehad. Nou heb ik volgens mij gehoord dat hotel "de braak" er niet meer is. Iemand enig idee hoe dat nu geregeld is?

Hee Sjoerd!
Ik denk dat ik bij jou in de groep zat bij PO2!

Ten eerste is er wel een Mercure hotel in de buurt. In Haren, als ik me niet vergis.

In de brief die ik thuis ontvangen heb stond niks over een hotel boeken ofzo...
Er stond alleen: Je bent TE GAST bij de KLM Flight Academy. Ik neem aan dat jij die brief ook hebt gehad. Zou dat betekenen dat we een kamer kunnen "boeken" op de campus van de KLS?

Ik ga de KLS een dezer dagen even bellen om te vragen hoe het nu geregeld is.

Austin
 
Ik denk ook dat dat het beste is! Ik had ook geen voorkennis van de vluchten en heb uiteindelijk vlucht F zonder resets gevlogen. Maar guess what, ik was niet door.

Het is zo belangrijk om iedere vlucht zo goed mogelijk te vliegen! Nog steeds ben ik er niet achter wat nou precies de norm is, want "DE vlucht F" zonder resets vliegen, is volgens mij best ok.. Het was alleen niet erg netjes :D

Daarom denk ik dat er gewoon niet op voor te bereiden is. Het gaat er bijvoorbeeld ook om HOE je je vliegtuig bestuurt. Ik deed bijvoorbeeld te lomp.. Effe HUP naar links om bij te draaien. Ze letten overal op.

Helaas voor mij. Jullie veel succes!

daar heb je precies de essentie. Het doet er niet toe wat je resets zijn, als je het maar netjes doet, enigszins gecoordineert vliegt en vooral zelfkritisch en niet laks bent.
 
Hee Sjoerd!

Ik ga de KLS een dezer dagen even bellen om te vragen hoe het nu geregeld is.

Austin

Ik heb gebeld en begrepen dat ik een bijlage (per ongeluk) niet ontvangen heb, die jij waarschijnlijk wel hebt ontvangen :)

Mercure in Haren dus!

Succes bij de GVSS!
 
Het mercure hotel in Haren is voor de week van de GVSS een heel goed en handig hotel, je kunt er ook gratis fietsen gebruiken. Fietsen naar de KLS duurt een half uurtje, onderweg kom je lang supermarkt mocht je daar interesse in hebben!
 
Ik denk ook dat dat het beste is! Ik had ook geen voorkennis van de vluchten en heb uiteindelijk vlucht F zonder resets gevlogen. Maar guess what, ik was niet door.

Het is zo belangrijk om iedere vlucht zo goed mogelijk te vliegen! Nog steeds ben ik er niet achter wat nou precies de norm is, want "DE vlucht F" zonder resets vliegen, is volgens mij best ok.. Het was alleen niet erg netjes :D

Daarom denk ik dat er gewoon niet op voor te bereiden is. Het gaat er bijvoorbeeld ook om HOE je je vliegtuig bestuurt. Ik deed bijvoorbeeld te lomp.. Effe HUP naar links om bij te draaien. Ze letten overal op.

Helaas voor mij. Jullie veel succes!

Hoi Toes,

Het is misschien al gepost, maar zou ik mogen weten waarom je niet door was?

Terri
 
Terri het staat toch in dat citaat?:p Ze deed het te lomp, iig dat zijn haar eigen woorden.

Waarschijnlijk heeft het te maken met het zien van te weinig progressie in haar vluchten. Dat is eigenlijk de meest voorkomende reden om af te keuren na GVSS.
 
Heey,

Ik mag van 18-8 t/m 21-8 in de simulator vliegen! Zijn er nog anderen die dan ook hun GVSS hebben?

Ik hoor het graag!
 
@ 787 Dreamliner: Ah, dankje. :) Vast er overheen gelezen oid..

Ik heb net in de kennisbank gekeken naar info over de GVSS en er staat dat er 'n vlucht geschrapt is, waardoor de GVSS in plaats van 3 dagen, 2 dagen zal duren.
In dit topic zag ik 'n aantal mensen af en toe praten over dat ze een "leuke week" hebben gehad. Is dat dan in feite die 'drie dagen' geweest, of misschien al die 'twee dagen' ..? Of was het daadwerkelijk een week? Hoe zit dat?

GVSS Kennisbanksite:
"De GVSS is sindskort ingekort van 3 naar 2 dagen, vanwege de nieuwe simulator, de Alsim-100. Één van de oude vluchten is met de nieuwe simulator overbodig geworden."
(..)
"Je maakt totaal zes vluchten(1 FAM-vlucht, 5 gescoorde vluchten) verspreid over 2 dagen. Je vliegt dus 3 vluchten op een dag."
 
De info over de GVSS komt uit de beschrijving van de selectie van de KLu (Luchtmacht). Deze selectie WAS hetzelfde, totdat men een hele poos geleden is overgestapt op een andere simulator voor de latere vluchten. De achtergrond van de selectie is wel het zelfde gebleven, dus de tekst is nog wel representatief voor je eigen selectie van de KLS. Alleen doe je er dan dus 4 dagen over.
 
Zoals Chucku hierboven al zegt; je doet er gewoon vier dagen over. Je bent dus van maandag t/m donderdag weg (als je slim bent, zorg je er voor dat je op zondag al in de buurt bent, het is niet echt handig om te laat te komen op je eerste dag).
Daarnaast is er op de KLS echt geen Alsim aangeschaft. Klink allemaal als KLu selectie, i.pv. KLS selectie...
 
Hoi Toes,

Het is misschien al gepost, maar zou ik mogen weten waarom je niet door was?

Terri

Het was een combinatie van dingen. Dit is wat de KLS te zeggen had:

- Als de werkdruk toenam of als ik meer tegelijk moest doen raakte ik het overzicht kwijt
- Het ontdekken van de relatie tussen bewegingen en reactie ontdekte ik niet binnen de limiet
- Corrigeren deed ik vaak veel te grof
- Afwijkingen zag ik soms niet of ik deed er niets mee
- Handelingsvolgorde deed ik niet goed waardoor ik het mezelf moeilijk maakte
- Bij daling/klim/bochten wist ik niet hoe ik afwijkingen moest corrigeren waardoor het regelmatig fout ging

Oftewel: zoals ik al eerder concludeerde. Ze letten overal op, dus je moet heel nauwkeuring vliegen.
 
Toes wat dacht jij persoonlijk na je laatste vlucht? Ik twijfelde behoorlijk en was door, iemand anders tijdens mijn grading dacht makkelijk door te zijn en is afgevallen dus dat hoeft ook niet altijd wat te zeggen.
 
het is heel moeilijk in te schatten. mede omdat de instructeurs echt niets los laten.
ik heb zelf de week redelijk doorstaan vond ik zelf. heb de nodige fouten gemaakt maar hier wel van geleerd. en daar gaat het uiteindelijk om.

ben ondertusen al aangenomen, en zit nu al paar weken op kls.
we krijgen binnen kort de resultaten te zien over onze toelatings keuring.

maar je gevoel zegt in fase 3 echt helemaal niets :S gewoon omdat er geen pijl op te trekken is.

gr
 
Klopt inderdaad. Ik zat bij Merlijn in de groep en 2 van de 9 waren door. Niemand wist hoe het ging eigenlijk, want wat voor de een is een kleine verbetering een hele prestatie terwijl voor de ander perfectie de norm is...

Ligt dus ook helemaal aan je eigen interpretatie. En inderdaad, de instructeurs zeggen alleen maar wat je NIET goed doet. Niet wat je wel goed doet of verbeterd hebt. In feite kom je dus redelijk onzeker uit je vlucht, maar daar moet je niet aan toegeven. Ookal denk je dat het niet goed gaat, gewoon goed voorbereiden voor de volgende vlucht.

En dan is het wachten op "de brief"!
 
Back
Top