De stand van zaken [Deel 16]

Status
Not open for further replies.
@ Istria

Dat kan wel kloppen, uitslag van medisch duurt best lang toch? Maar de vraag is of ze de klas van februari vol gaan krijgen want ik ken wat mensen die voor de klas van oktober 2006 gingen en die moesten alles heel snel doen omdat ze de klassen niet vol kregen..

Ben jij trouwens ook bezig met de keuring?
 
Ik weet niet hoe het zit met de "volheid" van de februariklas. Maar ik denk niet dat je het binnen een maand zult redden allemaal.
En nee, ik ben helaas nog niet bezig met de keuring, ik ben 16jaar en ik moet nog tot mijn 18e naar school.
Veel succes nog met de rest van je selectie. Ik hoop dat je alsnog tegen alle logica in de februariklas haalt. :)

Istria
 
hallo
ik ben sinds een paar dagen nieuw hier.
ik heb wat mee gelezen, en ik d8 wel leuk om me hier ook te melden.
ik doe de PO1 op 05-12-2006.:D
kheb der wel zin in, ben alleen best bang dat ik het gewoon verkloot, omdat je eigelijk maar een kans per jaar hebt. dus ja
nu ik toch bezig ben, ik heb nog een vraagje waar ik niets over kan vinden:
kan je ook op je gewicht afgekeurd worden?
thx alvast
 
Sander sch,

het is idd lastig omdat je voor lange tijd afgekeurd kan worden. Bij bijvoorbeeld de gvss en pvs kan je zelfs definitief afgekeurd worden..

veel succes 5 december! Gewoon proberen zo goed mogelijk alles voor te bereiden en niet TE zenuwachtig zijn;)

Ik weet niet of je op je gewicht afgekeurd kan worden. Als het te extreem is dan denk ik wel. En ze zullen ook kijken naar je conditie bij de sporttest he.

Groeten
 
te extreem:) daarmee bedoel ik te licht he:)
maar ik heb daar namelijk nog nooit wat over gehoord van de luchtmacht of hier op het forum:) dus vroeg me af....

ik heb der ontzettend veel zin in, ik ben nu ontzettend veel bezig met die gehoortesten en instrumentale test.
maar als ik de lijst zo zie, zijn der dus geen andere die ook op 5 december moeten?
 
Jawel je zit met een redelijk grote groep. Mijn groep bestond uit 20 mensen ofzo. Alleen niet iedereen meld zich hier op airwork..
 
@ Sander Sch.
Ja je zou op gewicht afgekeurd kunnen worden, het zal wel niet in de aanname-eisen staan maar alles waar je het woordje TE- voor zou kunnen zetten kan je op afgekeurd worden. Een kennis van me is een jaar geleden afgekeurd op te weinig lichaams vetten kreeg een aantal maanden om proberen het recht te trekken, en is als een bezetene marsen snickers en alles dat maar slecht voor je is te eten, mocht helaas niet baten. Ik bedoel hier absoluut niet mee te zeggen dat je dit ook moet gaan doen, maa Ja het is mogenlijk om door je gewicht afgekeurd te worden....... Nvt voor jouw maar vise versa is ook mogenlijk.

Als ik jouw was zou ik me er niet druk over maken, dat was een uitzondering, en om nou te zeggen dat hij echt een lat was, is ook overdreven. Het is allemaal afhankeleijk van je lichaamsvetten, conditie en rest van alle medische gegevens. dus het kan goed zijn dat jongens lichter en even groot als hij wel gewoon door zouden zijn.

Buiten dit, Maak je nog niet druk over medische keuringen zolang je aan de aanname-eisen voldoet, realiseer je dat je stapje voor stapje de keuring zal moeten doorlopen en ieder stapje op zich weer een uitdaging is waarin je jezelf zal moeten bewijzen. Dit is denk ik de beste manier om de keuring te doorlopen en loop je je niet alvast of te fokken voor keuringen die eventueel nog gaan komen (of niet....).

Maar doe één ding zeker niet; laat je de moed niet ontnemen dat je iedere keer afgewezen kan worden, want wat ze van je vragen (doelend op PO's gvss en PVS) is allemaal te doen, en er zijn je al velen voorgegaan.

Veel succes met je keuring over 2 weken.

Nitro
 
Thx iig allemaal:D
denken jullie dat je je nou echt, een soort van, kan trainen doormiddel van die luistertoets enzo, voor de PO1?
als ik nou zorg dat ik deze luistertest foutloos kan maken bijvoorbeeld.
ben wel benieuwd wat jullie daarvan zeggen. want ik ben nu echt veel aan het oefenen.
 
Echt voor trainen kun je er eigenlijk niet voor. Die selectieve luistertest via internet heb ik ook een paar keer geoefend, je weet dan in ieder geval wat je te wachten staat. Die op internet kon ik helemaal niet goed eigenlijk, had steeds wel 8 rijtjes fout ongeveer. Bij po-1 is het een stuk makkelijker, ik had daarbij maar 2 foutjes gemaakt. Ik heb aan de instrumenteninterpetatie oefening op internet ook wel veel gehad, maar een maatje van mij die vond het juist alleen maar irritant dat hij bij de po-1 iets anders is.
Je moet gewoon rustig blijven en je goed concentreren!

succes!
 
Heren en Dames,

Vandaag kreeg ik de medeling dat ik niet voldeed aan de eisen die de GVSS aan mij stelde. Ik vond het nog moeilijker dan ik al verwacht had.

Cross checken is erg handig maar in praktijk met bewegende indicators is het allemaal een tikkeltje lastiger. Ik zou als voorbereiding op je GVSS veel chairflyen, zeker de procedures moet je kunnen dromen. (dat gebeurde vanacht ook, komt je slaap niet echt ten goede)

Ik wil je jullie bedanken voor jullie tips en trics, alhoewel niet alles juist bleek :p

Greetz en succes!!

T-O
 
Bij de FAM zul je op de proef worden gesteld je moet kracht kunnen leveren.
Meestal is het zo hoe zwaarder hoe sterker. (netzoals in de boks klassen).
Er zal vast een of ander cijfer zijn waar je aan moet voldoen (gewicht lengte verhouding etc. etc.) m.a.w. ga flink aan sport doen en eten als een soldaat :D

TKs
 
@AWOL
Alcohol WithOut Liquid. Hij viel vandaag eindelijk na een stukje op GeenStijl te hebben gelezen :dozey:

Ik bel overigens a.s vrijdag om een afspraak te maken voor de FAM, om toch maar even on-topic te gaan.
 
als je de intake GVSS niet haald krijg je dan na een maand een herkansing?
dat werd mij verteld bij PO1 maar vraag me af of ik dat wel goed heb gehoord.

natuurlijk ga ik het in 1x halen maar ik vroeg het me gewoon af :D
 
Ice,

kan idd kloppen.. Ik had de intake in 1x gehaald met 4 fout (waar ik overigens nog even op werd gewezen tijdens po2 '4 fout is niet zo goed he') Dus het is beter als je gewoon geen fouten haalt dus laat staan de eerste keer niet halen!!

Maar als ik het niet had gehaald mocht ik pas na 6 maanden terug komen maar dat hebben ze veranderd naar kortere periode (blijkbaar 1 maand)

Groeten
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top