Stella Selectie

Kleine update van mij:

De kans bestaat, binnenkort, de regels gaan veranderen wat betreft ogen, en soepeler worden

Het schijnt (gehoord van een keurend oogarts) dat omdat de 'JAA' 'EASA' word, en de regels gelijk worden getrokken met met Amerika, dus in sommige gevallen minder strikt worden. (dit is ook in mijn voordeel :p)

meer info over de overgang: http://www.jaa.nl/introduction/introduction.html

Daarom ga ik in september beginnen bij de HvA met Aviation, en hoop daarop aansluitend alsnog voor piloot te gaan (als de regels dan al soepeler zijn, of als ik dan al gelaserd ben).
En als het dan alsnog niet zou lukken heb ik wel mijn HBO, en heb toch wat gedaan met iets waar ook mijn interesse liggen, en heb ik een technische opleiding genoten (waar veel vraag naar is)... So the future is still bright :)

Yours DM
 
okey, zwaar klote, voor je!
Ik moet nog aan alle fases beginnen.
Ik heb wel een vraag over het in PAK komen.
over wat voor kleding hebben we het dan.
een T-shit of blouse moet dat dan per se wit zijn
welke broek, moet dat dan zwart zijn?
over ide oogafwijking, waar kan ik mijn ogen testen achter de computer?
ik draag geen bril gelukkig, dus ik heb denk ik geen oogafwijking?
een rechthoek zie ik niet als een ovaal, (sterk uitgedrukt)
maarjah, wie heeft er een goeie site.
 
Een pak, is gewoon een pak :)

pantalon + blouse + colbert & de finishing touch: een mooie stropdas !
Kleuren etc, ik zou voor neutraal gaan !

Wanneer ga je aan de selectie beginnen ?
 
Een pak, is gewoon een pak :)

pantalon + blouse + colbert & de finishing touch: een mooie stropdas !
Kleuren etc, ik zou voor neutraal gaan !

Wanneer ga je aan de selectie beginnen ?

AAN de selectie beginnen?!?!?!?
goeie vraag :haha: :haha:
ik ga na de vakantie naar 4HAVO.
kom net van de brugklas.
Mijn vader heeft een hekel aan stropdassen. Hij zal me vast uitlachen:haha:
en het is voorschut om zo te lopen, pas als ik piloot ben vindt ik het waard, want dan beteken je iets met zon pakje.
maarjah, gelukkig als ik niet wist dat het verstandig is om in pak te gaan, had ik een probleempje. En schoenen dan. Moeten dat van die lederen zijn?
 
Last edited:
AAN de selectie beginnen?!?!?!?
goeie vraag :haha: :haha:
ik ga na de vakantie naar 4HAVO.
kom net van de brugklas.
Mijn vader heeft een hekel aan stropdassen. Hij zal me vast uitlachen:haha:
en het is voorschut om zo te lopen, pas als ik piloot ben vindt ik het waard, want dan beteken je iets met zon pakje.
maarjah, gelukkig als ik niet wist dat het verstandig is om in pak te gaan, had ik een probleempje. En schoenen dan. Moeten dat van die lederen zijn?

Komt net uit de brugklas en gaat nu al naar 4 Havo, dat vind ik knap :p:

verder als je vader er een hekel aan heeft betekend toch niet dat jij het ook meteen niks vind?

En waarom zou je voor schut lopen met een pak aan? Je komt gewoon veel serieuzer over.
Je zou natuurlijk gewoon in je spijkerbroekje met tshirt kunnen komen en als je echt geschikt bent kom je waarschijnlijk ook wel door de selectie, maar je hebt wel een min muntje al meteen voordat de selectie begint: want dan neem je 'het' niet serieus genoeg om een beetje moeite ervoor te doen (pak aandoen terwijl je het eigenlijk niet wil)... (stukje motivatie)

en schoenen moeten gewoon 'net' zijn, en het ligt helemaal aan jouw hoeveel je er aan wil uitgeven (je kan al voor paar tientjes nette schoenen halen)
 
Komt net uit de brugklas en gaat nu al naar 4 Havo, dat vind ik knap :p:

verder als je vader er een hekel aan heeft betekend toch niet dat jij het ook meteen niks vind?

En waarom zou je voor schut lopen met een pak aan? Je komt gewoon veel serieuzer over.
Je zou natuurlijk gewoon in je spijkerbroekje met tshirt kunnen komen en als je echt geschikt bent kom je waarschijnlijk ook wel door de selectie, maar je hebt wel een min muntje al meteen voordat de selectie begint: want dan neem je 'het' niet serieus genoeg om een beetje moeite ervoor te doen (pak aandoen terwijl je het eigenlijk niet wil)... (stukje motivatie)

en schoenen moeten gewoon 'net' zijn, en het ligt helemaal aan jouw hoeveel je er aan wil uitgeven (je kan al voor paar tientjes nette schoenen halen)

okey,
Ik denk dat je denkt dat ik het fout denk.
ik zit op een school met 3 brugjaren. deze school heet het theresialyceum
--> www.theresialyceum.nl

Deze school heeft in de 1ste 2de en 3de nog geen havo/vwo. de stof is wel Vwo.
maar pas als je naar de 4de gaat, moet je een richting kiezen.
 
AAN de selectie beginnen?!?!?!?
goeie vraag :haha: :haha:
ik ga na de vakantie naar 4HAVO.
kom net van de brugklas.
Mijn vader heeft een hekel aan stropdassen. Hij zal me vast uitlachen:haha:
en het is voorschut om zo te lopen, pas als ik piloot ben vindt ik het waard, want dan beteken je iets met zon pakje.
maarjah, gelukkig als ik niet wist dat het verstandig is om in pak te gaan, had ik een probleempje. En schoenen dan. Moeten dat van die lederen zijn?

:bwah:
 
ook aangemeld!

ook aangemeld!

hallo,

ik heb me net ook aangemeld voor de selectie bij stella. zit nu in examenjaar van havo, maar doe hem nu al zodat ik weet waar ik aan toe ben.

op de informatiemiddag zeiden ze alleen dat ik een nadeel had met de selectie, ben namelijk nog maar net 16 (23 aug.). zijn jullie of weten jullie misschien iemand van ongeveer mijn leeftijd die ook selectie doet??

maar ik ga het sowieso gewoon proberen en dan kijk ik gewoon wat eruit komt:dozey:

Groeten,

Gerben
 
Hoi Gerben,
16 is inderdaad wel wat jong, maar dat wil niet zeggen dat ze je niet aan kunnen nemen. Als ze je geschikt vinden, dan wordt je gewoon aangenomen. Je mag volgens mij echter pas beginnen als je 17 bent.
Mag ik vragen waarom je je bij Stella als eerste hebt aangemeld en niet bij een andere vliegschool?
Succes bij de selectie!
 
AAN de selectie beginnen?!?!?!?
goeie vraag :haha: :haha:
ik ga na de vakantie naar 4HAVO.
kom net van de brugklas.
Mijn vader heeft een hekel aan stropdassen. Hij zal me vast uitlachen:haha:
en het is voorschut om zo te lopen, pas als ik piloot ben vindt ik het waard, want dan beteken je iets met zon pakje.
maarjah, gelukkig als ik niet wist dat het verstandig is om in pak te gaan, had ik een probleempje. En schoenen dan. Moeten dat van die lederen zijn?


Pffff......frustratie omdat je met je eerste date in 3 delig kostuum bent gekomen en gedumpt? :grijns:

FSXpiloot, doe eens een keer wat aan je schrijfstijl man! Je zit in 4HAVO, neem aan dat je 16 wordt? Alle respect, maar zorg eerst maar dat je wat bereikt!

En over dat pak. Ik ben nu 18, zit in examenjaar VWO en als ik belangrijk gesprek heb, begrafenis, bruiloft, kerst, dan ga ik ook in pak. Loop ik dan voor lul, uhmm nee, zoiets heet gewoon uitstraling.

Jij zal echt zo´n ventje zijn die op pilotenuniformen geilt en achter de pc in een uniform the flightsimmen. How real do you want to go?

Doe ons een lol en bespaar ons je bizarre uitspraken. Je doet er niet je voordeel mee.


Owjah, je moet geen lederen schoenen nemen hoor. Een paar boerenklompen zeggen al genoeg dat je een echte Nederlander bent :grijns:
 
ik heb bij de luchtmacht eerst de testen gedaan, afgewezen bij de laatste vlucht van de gvss. naar stella gegaan en kon daar gelijk de laatste test doen (de sim) en met gemak aangenomen (allen mn omgang met het materiaal was te ruw:p)
 
Waarom stella en waarom niet kls?
Met die gvss-resultaten kon je namelijk dat gedeelte van de selectie al overslaan. Ik zeg niet dat kls beter is dan stella, maar vraag het me gewoon af. Aangezien je daar schijnbaar de de vliegaanleg nog wel moest doen (stella), maar de psycho (voor zover die er daar is) niet. Psycho voor de Klu is volgens mij niet te vergelijken met die voor de burgerluchtvaart.
 
heb op dit forum ook wat informatie kunnen opdoen, voor de selectie van stella. Het is handig om te weten te komen wat je te wachten staat. De selectie zelf kan niemand je mee helpen, dit is gewoon je eigen ding wat je moet doen. Gewoon onstpannen daar zitten, goed uitgerust zijn, concentreren en netjes gekleed zijn. Ik heb fase 1 en fase 2 goed afgerond, nu op naar fase 3...
 
heeey heey mensen,

ik vind het echt leuk om te lezen wie er nou de selecties gaan doen bij stella. zelf ben ik afgelopen mei aangenomen daar maar helaas gezakt voor mijn havo. dus kan komend jaar pas beginnen. ik raad iedereeen aan om zowiezo in pak te komen. zeker bij de grading. dit ivm je aanname gesprek daarna. ik heb zelf eerst selectie bij de luchtmacht gedaan, maar werd afgewezen op de grading bij vlucht D (zelfde als KLS) alleen strengere normen dan kls. mensen die weten wanneer ze gaan beginnen bij stella laat het me ff weten. ik begin in augustus klas. lijkt me leuk om btje in de gaten te houden wie mijn mogelijke klasgenoten worden. BTW iedereen weet dat ze sinds augustus 2007 ook op vliegveld aachen maastricht zitten he!! dus daar kan je ook terecht komen.

Veel succes iedereen die de selecties gaat doen
 
aan fukko:

ik vond de kls geen prettige school, voelde me er niet op mn gemak. ik had idd vanaf de d-vlucht verder kunnen gaan. bij stella wilden ze exact het zelfde zien. ik voelde me bij stella een stuk prettiger en op mijn gemak. bij de KLS had ik echt het gevoel een nummer te zijn. en buiten dat. het is iedereen zijn eigen keuze naar welke school hij/zij gaat
 
aan fukko:

ik vond de kls geen prettige school, voelde me er niet op mn gemak. ik had idd vanaf de d-vlucht verder kunnen gaan. bij stella wilden ze exact het zelfde zien. ik voelde me bij stella een stuk prettiger en op mijn gemak. bij de KLS had ik echt het gevoel een nummer te zijn. en buiten dat. het is iedereen zijn eigen keuze naar welke school hij/zij gaat

bij KLS een nummer en bij Stella niet?
das opzich best wel raar aangezien stella veel meer studenten heeft dan KLS.
maarja ieder zijn eigen keuze.
 
Back
Top