Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

Eigenlijk, op het moment (eerste kwartaal) draait de passage als nooit tevoren, met volle toestellen en niet te vergeten een hoge yield. Zelfs de 320's hebben het gigadruk, met dank aan KLC.

De vracht draait juist wat minder. Lage opbrengsten en erg veel technische problemen.

M.a.w., je kraamt wederom onzin uit, sorry dat ik het zeg.

Voor wat betreft het hoofdonderwerp: De commissie van wijze mannen heeft zijn advies aan de directie uitgebracht en die gaan nu puzzelen. My (uneducated) guess: de 76-en krijgen een laatste grote update (net als die van Thomsonfly en Condor trouwens) en de beslissing over vervanging wordt een jaar of 5 vooruitgeschoven. Tegen die tijd valt er tenminste weer echt wat te kiezen.

Verwacht eigenlijk wel binnen een maand of twee een besluit.
Lachen om jou reactie en vooral die van Sjakie (van die chocolade fabriek denk ik want van MP heeft hij weinig meegekregen of komt weinig op kantoor).
Nogmaals, ben bij MP niet afgewezen (dit om de gemoederen te sussen), lijkt mij dat jullie slecht nieuws niet willen horen of negeren.
Vandaag van een collega 76'er van MP gehoord dat het zeer slecht gaat met de passage en dat er gesproken word om de passage te integreren bij KLM (was voor mij ook nieuw), het woord overname is niet gevallen want de EU zal daar wel moeilijk over doen.
However, aangezien jullie het allemaal onzin vinden (wederom) laat ik het hier maar weer bij, maar kijk over een maand of 3 a 4 deze thread nog eens terug en zeg dat nog eens dat ik onzin uitkraam, wijsneusjes!
 
., hij roept maar wat en is WEL AFGEWEZEN bij MP.

Ik weet het "Amsterdams"jochie, het is moeilijk voor je te verkroppen dat de "wijsneusjes" je niet in hun cockpit toelieten en je "boterhammetjes" tjes? niet daar lieten verdienen.
Over zomaar wat roepen gesproken, maar goed als jij die overtuiging nu eenmaal hebt mag je dat voor mij hoor, houd het liever rustig en leuk op dit forum .
Nog even een tip voor je, lees eens wat meer dan alleen de CAO en VNV mailings, word je een stuk wijzer van ;)
 
EHAM, veel geblaat en weinig wol. Wat zijn jouw credentials? Vlieg je ergens? Heb je ergens een managementpositie?

Ik vind dat Sjakie en 76-er zich nog aardig inhouden, ik zou het ook ergerlijk vinden als iemand die niet eens bij mijn bedrijf werkt, allerlei sterke beweringen gaat doen over dat bedrijf. Sjakie ken ik niet, maar van 76-er weet ik dat hij in zijn positie goed op de hoogte is van de status van hun bedrijf.

Je verhaal over het slecht draaien van de paxdivisie lijkt mij ook onwaarschijnlijk, zelfs als relatieve buitenstaander. De tarieven van ArkeFly liggen inmiddels weer op een hoger niveau, dus er kan weer meer geld verdiend worden op de long hauls dan de afgelopen jaren. Daarnaast staan ook hun A320's, net als de HV 737's, deze winter voor de verandering eens geen beton te vreten op Oost, maar vliegen ze lekker voor KLC. En reken maar dat ieder KLC vluchtje gegarandeerde winst is voor MP (en HV). In plaats van alleen maar leasekosten betalen en je vliegers en cabin crew zonder productie thuis te hebben zitten, betaalt nu een klant (KLC) al die kosten plus een winstmarge.

Je schrijft alsof wat jij zegt de waarheid is. Als je het anders verpakt ("ik heb het idee dat...") dan kan je gewoon met de discussie meedoen. Op deze manier schop je alleen mensen tegen het zere been en wat mij betreft kan je dan beter je mond houden.

P.S. "De wandelgangen" als bron voor je claims zijn al dubieus, want dat is per definitie een gerucht. Als die wandelgangen zich dan niet eens in het Martinair gebouw bevinden, dan wil ik ze helemaal niet horen. Iemand met een beetje luchtvaartervaring weet dat bij airlines de meest wilde verhalen over hun concurrenten in de wandelgangen plaatsvinden.
 
Passage naar TUI of Transavia.
Vracht naar KLM/AF.

Ik heb begrepen dat veel vliegers van MP de overstap nemen van passage naar de 747, met in het acherhoofd waarschijnlijk dat, als het zo mocht zijn dat KLM/AF de vracht overneemt, dat ze één op één over kunnen stappen naar KLM/AF.

Maar dan wel onderaan de lijst......

Zit er wellicht niet ver naast. Ben benieuwd wat "Brussel" ervan vindt.
 
Na al mijn, volgens jullie, "niet onderbouwde uitspraken" (Sjakie) en "veel geblaat en weinig wol" (Iz) zal ik nog een stukje van Leo van Wijk citeren. Let even op de vet gedrukte stukken en lees mijn stukjes dan nog eens terug ;)
76-er, je kan de datum in je agenda doorstrepen want het komt allemaal iets eerder naar buiten dan verwacht.

Van Wijk: Martinair Cargo in Air France-KLM integreren

PARIJS - Air France-KLM wil de vrachtactiviteiten van Martinair op termijn in haar eigen vrachtoperaties integreren. Daarbij zouden de passagiersvluchten van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij terzijde worden geschoven. Dat meldde KLM-topman Leo van Wijk in Parijs. Martinair zelf denkt niet dat het zover zal komen.

Volgens Van Wijk hangt Martinair er binnen de Air France-KLM Group een beetje bij, in tegenstelling tot transavia.com dat nu zelfs een Frans filiaal krijgt. Air France-KLM heeft momenteel de helft van de aandelen in Martinair in handen. De andere vijftig procent zijn eigendom van de Deense transportonderneming Maersk.

De positie van de passagemarkt van Martinair is volgens Van Wijk "moeilijk". De vrachtactiviteiten zijn wel succesvol en van Wijk ziet dan ook een toegevoegde waarde hiervan voor Air France-KLM. “Martinair moet aansluiting vinden bij KLM op vrachtgebied”, zo zei hij donderdag.


Laat dit schaapje maar blaten maar wellicht verstandig om toch eens wat meer waarde te hechten aan mijn "niet onderbouwde uitspraken". :)
@Sjakie, groeten van de commandant brand!
 
EHAM, je durft echter nog steeds niet te vertellen waar jij vliegt, en zo niet, wat je dan wel doet om deze info te vergaren.

Zonder een beetje geloofwaardigheid (die verder gaat dan een oud luchtvaartnieuws.nl artikel wat we allemaal hebben gelezen) blijft het voor mij "geblaat", ZELFS als wat je zegt een kern van waarheid heeft. Het blijft dan moeilijk om de feiten van de bullshit te onderscheiden. En geloven op je blauwe ogen kunnen we je ook al niet, omdat we niet eens weten of je die hebt.
 
EHAM, je durft echter nog steeds niet te vertellen waar jij vliegt, en zo niet, wat je dan wel doet om deze info te vergaren.

Zonder een beetje geloofwaardigheid (die verder gaat dan een oud luchtvaartnieuws.nl artikel wat we allemaal hebben gelezen) blijft het voor mij "geblaat", ZELFS als wat je zegt een kern van waarheid heeft. Het blijft dan moeilijk om de feiten van de bullshit te onderscheiden. En geloven op je blauwe ogen kunnen we je ook al niet, omdat we niet eens weten of je die hebt.
Iz, nee ik heb geen blauwe ogen dus daar moet je zeker niet op vertrouwen!
Gewoon lezen wat ik zo af en toe eens spui, wat jullie dan de grond weer inboren, en later de bevestiging in de media lezen zou voldoende moeten zijn om 'enig' vertrouwen op te bouwen.
Ik ga zeker niet loslaten hoe ik deze info 'vergaar', niet alles hoeft altijd maar bekend te wezen bij eenieder. Soms is het verstandiger om dingen voor jezelf te houden, dat doe ik dan ook zeker vwb mijn werkgever.
 
Wat gaat er met de passage gebeuren dan EHAM?
Als de EU accoord gaat worden routes geintegreerd bij AF/KL. Let op ik spreek over routes, niet over de 763 en A320!

hou dan ook die verhalen van je voor je, en dan lezen we ze later tóch wel in de media.
Prima, als je dan liever wacht op de media zal ik na deze reply zwijgen!

EHAM, ik heb gister Verberk nog in de ogen gekeken. En jij? Van Wijk?
Nee, gisteren Dhr. Schröder wel in de ogen gekeken. Degene die gisteren op het MP kantoor is geweest weet nu dat ik toch geloofwaardiger ben dan anderen op dit forum willen doen geloven!

Maar goed, op verzoek van Larspl zal ik nu van zilver naar goud overgaan...........
 
Back
Top