@E-A Daarom is de ICAO designator voor de Katana ook D
V20 en niet D
A20
Het exemplaar waar ik op gelest heb, had een useful load van 215kg. Klinkt ook krap, maar met een Rotax hoeft er ook minder brandstof mee. Hierdoor is 215kg useful load in die Katana ruimer dan 220kg in een Cessna, voor alle vluchten langer dan een uur.
De verhuurder van de C150 bleek erg optimistisch op z'n website met de geadverteerde "2 personen, 926km bereik, 100kts cruise"
Dat blijkt dus strikt of/of/of te zijn in deze variant...
Useful load is namelijk - wait for it - 180kg. 544kg leeg en 1600lbs MTOW. Zelfs voor een 150 is dat a-typisch weinig payload. En dan
ook niet ff waarschuwen aan de telefoon, als je duidelijk aangeeft die toestellen als tweezitter te zien...
Back to the drawingboard dus: wat anders zoeken
of solo gaan. Huren op MZ is ook een optie, maar prijzig, plus de checkvlucht die dan verder nergens goed voor is (ik zal daar niet snel nog een keer wat huren, zo ver van huis). Eerst maar even wat rondbellen om te kijken wat er nog aan opties zijn op een adres waar ik misschien vaker wil huren.