Stella Aviation Academy

Duidelijk!, Hiervoor dank !
Ik vind het ook gek dat er geen enkele ex-Stella leerling hier op het pbb het van de daken schreeuwt hoe geweldig het allemaal is bij jullie. Er zijn er hier wel wat geweest maar die hadden meer kritiek op Stella dan dat ze er lovend over waren!
Ik vind het trouwens ook vreemd dat Martijn737 hier opeens geen berichten meer post! Is er misschien een kleine overeenkomst met hem gesloten? ;-)

Groetjes uit verweggistan

Toevallig stonden er in het opleidingscontract van Stella :biertje: dat je niets negatiefs mocht posten hier op het forum. Dit stond er dan waarschijnlijk in heeeeeellee kleine lettertjes. En daar wordt Martijn737 nu aangehouden. Ook PH-ETS is ineens heel stil. Helaas. Maar volgens mij waren er nog een paar gasten hier die normalitair kritisch waren over hun ex school.
Ook die zijn ineens heel stil. Jammer. Hun mond is gesnoerd.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.

Welkom dictatuur Hilgeman.

Als ze nou gewoon eerlijk zouden zijn, dan zouden er ook niet zoveel kritische noten zijn. Dan heb je niets te vrezen van je (ex)leerlingen.

Ik geloof ook wel dat de opleiding zelf qua kwaliteit prima is, maar management technisch is het één grote dictatuur. Jammer.

Het ergste nog is die enorme opleidingsduur over het algemeen. Met een beetje pech wordt je opleiding na 3 jaar omgezet naar modulair. Van die prijs die je bij hun kwijt ben kun je minimaal 3 keer modulair doen.

Opleidingstijd doet de gemiddelde school met beetje uitloop 12 maanden korter dan Stella. Om te :traantjes .

Aangezien het volgens hun niet aan het aantal kisten kan liggen die zij hebben, waar ligt het dan aan? Volgens hun de vliegbare dagen. BS. Ze gaan toch tegenwoordig steeds vaker naar de States?

Maar goed.
 
Toevallig stonden er in het opleidingscontract van Stella :biertje: dat je niets negatiefs mocht posten hier op het forum. Dit stond er dan waarschijnlijk in heeeeeellee kleine lettertjes. En daar wordt Martijn737 nu aangehouden. Ook PH-ETS is ineens heel stil. Helaas. Maar volgens mij waren er nog een paar gasten hier die normalitair kritisch waren over hun ex school.
Ook die zijn ineens heel stil. Jammer. Hun mond is gesnoerd.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.

Welkom dictatuur Hilgeman.

Als ze nou gewoon eerlijk zouden zijn, dan zouden er ook niet zoveel kritische noten zijn. Dan heb je niets te vrezen van je (ex)leerlingen.

Ik geloof ook wel dat de opleiding zelf qua kwaliteit prima is, maar management technisch is het één grote dictatuur. Jammer.

Het ergste nog is die enorme opleidingsduur over het algemeen. Met een beetje pech wordt je opleiding na 3 jaar omgezet naar modulair. Van die prijs die je bij hun kwijt ben kun je minimaal 3 keer modulair doen.

Opleidingstijd doet de gemiddelde school met beetje uitloop 12 maanden korter dan Stella. Om te :traantjes .

Aangezien het volgens hun niet aan het aantal kisten kan liggen die zij hebben, waar ligt het dan aan? Volgens hun de vliegbare dagen. BS. Ze gaan toch tegenwoordig steeds vaker naar de States?

Maar goed.

Ik weet niet wat er allemaal in jou hoofdje omgaat maar mijn mond is niet gesnoerd verre van dat, ik heb alleen de feiten genoemd. Verder heb ik ook geen zin om knapen zoals jou hier van advies te voorzien want er wordt toch niet naar geluisterd.

Verder snap ik jou irritante gedrag in deze post niet helemaal, volgens mij heb jij niks met Stella te maken en ken je de feiten al helemaal niet. Probeer eerst maar eens te komen waar ik nu ben dan praten we wel weer verder.
 
Ik weet niet wat er allemaal in jou hoofdje omgaat maar mijn mond is niet gesnoerd verre van dat, ik heb alleen de feiten genoemd. Verder heb ik ook geen zin om knapen zoals jou hier van advies te voorzien want er wordt toch niet naar geluisterd.

Verder snap ik jou irritante gedrag in deze post niet helemaal, volgens mij heb jij niks met Stella te maken en ken je de feiten al helemaal niet. Probeer eerst maar eens te komen waar ik nu ben dan praten we wel weer verder.

Ik wilde jou juist complimenteren met het feit dat jij zo open was.
Zeer nuttige bijdrage.

Dat miste ik hier in dit topic, aangezien jij dichtbij het vuur heb gezeten.

Dus ik snap jouw hatelijkheid niet.
Ik vind die minachting naar mij toe ook zeer zeker niet gepast. Knapen en hoofdje zie ik als zeer denigrerend.
Ik ben welliswaar nog maar in opleiding, maar dat wil niet zeggen dat jij mij als te min hoef te zien.

Ik heb respect voor wat jij nu ben. Ik heb ook geen zin in ruzie. Nergens voor nodig.
 
Ik wilde jou juist complimenteren met het feit dat jij zo open was.
Zeer nuttige bijdrage.

Dat miste ik hier in dit topic, aangezien jij dichtbij het vuur heb gezeten.

Dus ik snap jouw hatelijkheid niet.
Ik vind die minachting naar mij toe ook zeer zeker niet gepast. Knapen en hoofdje zie ik als zeer denigrerend.
Ik ben welliswaar nog maar in opleiding, maar dat wil niet zeggen dat jij mij als te min hoef te zien.

Ik heb respect voor wat jij nu ben. Ik heb ook geen zin in ruzie. Nergens voor nodig.

Denk dan eerst na voordat je hier gaat zitten vertellen dat mijn mond gesnoerd is. Dit komt denigrerend op mij over. Ik laat mijn mond niet snoeren dus trek die conclusie dan ook niet. Zelf vraag je om feiten, terwijl jezelf met dit soort uit de lucht gegrepen opmerkingen komt.
 
Toch maar eens reageren.
Dit topic lijkt me verplichte kost voor elke wannabee die zich aanmeldt voor een airwork-account.
Couldn't agree more.

Ikzelf, wannabe zijnde, ben druk bezig mijzelf te oriënteren op vliegopleidingen en ik hecht uiteraard veel waarde aan de meningen van de ervaringsdeskundigen op dit gebied.
Zodoende kwam ik op Airwork terecht en ik volg deze discussie nu ook enige tijd.
Opmerkelijk dat de meest kritische vragen van forumleden door Stella Online angstvallig gemeden of uiteindelijk, duidelijk met tegenzin beantwoordt worden.
Persoonlijk vind ik het niet zo'n sterke actie om zelf aan te kloppen op dit forum om vragen te beantwoorden en vooroordelen weg te nemen en om dan vervolgens alleen de 'makkelijke' vragen te beantwoorden waar een positieve draai aan te geven is.

Stella Online, jullie hebben je, zoals Busair eerder al aangaf, in het hol van de leeuw begeven door hier te komen, maar tenzij jullie ook de kritische vragen gaan beantwoorden, zou ik niet op een wonder rekenen waardoor jullie er zonder kleer(imago)scheuren vanaf komen.
Ik zal mij verder onthouden van kritiek, ik ken mijn plaats op de Airworkpiramide... :grijns:

Zoals ik al zei ben ik nog in de oriëntatiefase, dus kunt u met overtuigende argumenten komen waarom ik bij Stella moet wezen? Wat biedt Stella aan dat op andere vliegscholen ontbreekt? Op open dagen ben ik al geweest, maar kreten als ''De meest Nederlandse opleider'' zijn wat mij betreft totaal irrelevant, sterker nog: het zou als antireclame kunnen dienen aangezien Nederlanders over het algemeen als gierig en egoïstisch worden bestempeld.
De 10.000 heeft NIETS met voordragen te maken.
[...]
Het is een extra garantie dat als je geen baan hebt je je opleidingskosten terugkrijgt.
Vanwaar ''extra''?
Zoals Hector al zegt: Dit lijkt meer op een Garantiefonds waar extra voor betaald moet worden.
Door het woord ''extra'' te gebruiken, impliceert u dat een dergelijke garantie al bestaat.

Wat is nu het wezenlijke verschil tussen wat jullie voor die 10.000E aanbieden en het Garantiefonds dat bij andere vliegscholen gebruikt wordt?


Groet,

OTL
 
Even om alles een beetje te nuanceren wat betreft de reacties van ex-leerlingen. Voorzover ik heb ervaren, en waarschijnlijk velen met mij, zijn internetfora ideaal voor mensen om te klagen over van alles en nog wat. Dit is op airwork niet anders.

Mensen die benadeelt zijn door een firma zullen hiermee veel sneller naar voren komen, het kan werken als een manier om stoom af te blazen door je verhaal eruit te gooien, ook geeft het je het gevoel dat je 'wraak' hebt genomen al dan niet deels. Daarentegen komt het slechts heel sporadisch voor dat mensen die 'gewoon tevreden' waren over iets hiermee naar dit soort plekken komen en dan ook actief meedoen in de discussie. Dus opmerkingen als 'positieve berichten van ex-studenten zie je bijna niet hier' kan ik gewoonweg niet zo veel.

Dit even als voetnoot voor bij het lezen van dit topic.
 
Prima nuancering Aussie. Mag ik daar nog iets aan toevoegen?
Om een beetje overzicht te krijgen kunnen we inmiddels wel e.e.a. wegstrepen toch qua vragen?

De 10.000,- eurovraag is inmiddels wel duidelijk. Het is geen verzekering (dus weinig kans op no-claim), het heeft geen voordeel mbt de voordracht (mark this words), maar een extra garantie dat je de opleidingskosten krijgt terug betaald indien je binnen 3 jaar nog geen betaalde baan in de cockpit hebt gevonden (wat hieronder wordt verstaan hebben ze uitgelegd in eerdere post).

Ze hebben beloofd aan Busair om het contract met de baangarantie te publiceren.

Getallen en namen noemen ondermijnt de concurrentiekracht, dus dat zullen we nooit weten. Mag je ze overigens niet kwalijk nemen, doen andere opleiders ook niet.

Ik probeer me zo goed mogelijk op de achtergrond te houden, maar moet het toch even kwijt; waar irriteren jullie je nu eigenlijk het meest aan? Een vliegschoolhouder die de hele wereld in de maling neemt (volgens jullie in ieder geval, heb zelf geen ervaring, wel een mening maar die probeer ik voor me te houden) of aan de wannabe's die per 500 elk jaar zich netjes bij hen komen melden?
Laat ze toch. Er staat inmiddels genoeg data over Stella op dit forum voor de komende 25 jaar. Diana betaalt zich blauw aan al die Mb's aan tekst (ja Mb's inmiddels). Als je nu nog niet weet dat je op z'n minst een keer de contracten moet inlezen voor je je handtekening zet.

Ze hebben overigens wel een punt. je hoeft toch geen 10.000,- euro te betalen?
Weet je, krijg ineens een idee. Ik ga eens informeren. Volgens mij had Imo Apita iets in de aanbieding. Jaaa en Faaa + 275 uur TT voor 70K. Als ik nu eens een maatschappijtje opzoek die nog FO's zoekt en met hen afspreek om de afgestudeerden daar stage te laten lopen tegen een kleine vergoeding tot ze 1.000 uur hebben. Maatschappij blij (weinig kosten), student blij (gaat de wereld in met een starkapitaal van 1.000 uur) en ik blij (koop in bij Imo voor zeg 60K en reken 40K voor de stage, geef ik 10K aan de maatschappij) x 100 studenten per jaar en alleen een postbus (ze gaan toch naar Imo, dus geen kantoor nodig). Zeau, da's lekker verdienen. Krijg een hoop stront over me heen op AW, maar dat maakt niet uit. Als ze maar over mij l*llen. Heb alleen nog een partner nodig, want ik heb nog een baan. Wie doet er mee? Misschien 1 van de piloten die nog een alternatief zochten naast hun vliegcarrière?
 
Helaas heb ik ook nog steeds geen antwoord gekregen op de volgende vraag:

"Ik ben me een beetje aan het orientieren voor een vliegopleiding maar ik vroeg me af hoe het garantiefonds precies werkt bij Stella. Wanneer kom je daarvoor in aanmerking? Of stel ik nu een domme vraag? "
 
Ach, Boss Du Manche. Als ik jou was zou ik er geen moeite meer voor doen. Heeft de user/aspirant zelf klaarblijkelijk ook niet gedaan.
 
De belangrijkste vragen blijven nog steeds onbeantwoord hier of willen ze uit concurrentie oogpunt niet melden. Tsja daar schieten we veel met op.
geloof me, die E10.000 wordt door de getrokken rente een grote melkkoe van stella als veel wannabe's er gebruik van gaan maken

En nog belangrijker, met weinig resultaat. Zoals StellaOnline zegt, een baan is een baan, dus hup in April naar een een of andere zomercharter, in oktober weer op straat. Dag baan. Dag 10K euro. Want je had toch een baan? Wassen neus
 
Last edited:
Dat het een grote melkkoe wordt van Stella maakt me eigenlijk helemaal niets uit. Geld verdienen hoort er nou eenmaal bij.

Enige waar Stella voor moet zorgen is dat ze ook daadwerkelijk aanbieden wat ze beweren, aan de student de keuze om deze 10.000 extra neer te leggen of niet.
Can't blame them for wanting to make money.
 
Dat het een grote melkkoe wordt van Stella maakt me eigenlijk helemaal niets uit. Geld verdienen hoort er nou eenmaal bij.

Goh, als iedereen tegenwoordig zo een mentaliteit heeft, verbaast het me niets dat de markt zo gigantisch kapot is gemaakt. Men vindt het "normaal" dat iedereen bij een investering van meer dan een ton wordt voorgelogen, zonder dat de opleider zich hiervoor hoeft te verantwoorden! Let op! Hierdoor wordt er ook aan de stoelpoten van jou T&C gezaagd! Maar aan je profiel te zien zal het jou jeuken he aussie?
 
Goh, als iedereen tegenwoordig zo een mentaliteit heeft, verbaast het me niets dat de markt zo gigantisch kapot is gemaakt. Men vindt het "normaal" dat iedereen bij een investering van meer dan een ton wordt voorgelogen, zonder dat de opleider zich hiervoor hoeft te verantwoorden! Let op! Hierdoor wordt er ook aan de stoelpoten van jou T&C gezaagd! Maar aan je profiel te zien zal het jou jeuken he aussie?

Uit het verband gerukt. Ik heb het niet over die ton. ik heb het over die 10.000 extra. Zolang daar alles in het contract staat wat er volgens de aspirant in moet staan is het geen probleem wat mij betreft. Dat iemand een andere mening heeft betekent nog niet dat die persoon het bij het verkeerde eind heeft.

En het zijn ook mijn T&C beste hector, nog niet, maar snel wel.
 
Toevallig stonden er in het opleidingscontract van Stella :biertje: dat je niets negatiefs mocht posten hier op het forum. Dit stond er dan waarschijnlijk in heeeeeellee kleine lettertjes. En daar wordt Martijn737 nu aangehouden. Ook PH-ETS is ineens heel stil. Helaas. Maar volgens mij waren er nog een paar gasten hier die normalitair kritisch waren over hun ex school.
Ook die zijn ineens heel stil. Jammer. Hun mond is gesnoerd.
Lang leven de vrijheid van meningsuiting.
Maar goed.

Zonder even verder te lezen, excuses hiervoor, dit is niet het geval.
Niet je conclusies trekken uit halve waarheden die je zelf verzint.

JM
 
Okay, nog maar een poging: Ik herhaal:

By the way, u vermeld in een reaktie dat er van stella meer leerlingen naar sunexpress zijn gegaan als andere scholen! Kunt u me dan uitleggen waarom er van alle andere scholen ook mensen naar sunexpress zijn gegaan? Overigens zonder het te hoeven betalen van kosten die bij stella wel worden berekend? Het begint bij jullie erg op het oude IFTC concept te lijken! Leerlingen laten betalen voor iets waar de maatschappij helemaal niets van af weet. Luchtvaartmaatschappij die daar toen achter kwamen hebben daarna meteen de samenwerking met IFTC opgezegd en IFTC was daarna erg snel failliet, waardoor er bij een hoop leerlingen financiele problemen zijn ontstaan.

Werken er bij jullie niet ex-iftc mensen?

@Stella Online:
Na veel uitvluchten komen jullie dan eindelijk met een antwoord op vraag #86 (zie #192) maar het meest gevoelige stuk slaan jullie (uiteraard) over.

Wellicht in de herkansing?
 
Nou, ik heb een vraagje voor Stella-Online.

De studenten die zijn aangenomen door Freebird en SunExpress hè.. Waarom hebben jullie hun de kosten van de TR laten betalen? Die van Freebird is te begrijpen, als F/O voor Freebird heb je een TR nodig, right??
Maar voor SunExpress geldt dit gewoon NIET NANA NO! SunExpress betaalt de TR voor een bond van 3-4 jaar, staat overal, zelfs op PPJN. Maar wat is dan de reden dat zij WEL voor de TR moesten betalen? Wel genaaid, neemt eindelijk een maatschappij je aan waarvan je denkt waar je geen TR voor hoeft te betalen, moet je het juist wel doen door de SCHOOL waarvan je komt.. Als ik het zo lees, geeft het mij ook een naai gevoel... Geen goede zet vind ik zelf.
 
Hector said:
Hoho, wacht!!!Dus het is helemaal geen baangarantie maar een verkapt garantiefonds waar 10.000 extra voor betaald moet worden!!!!! Garantiefonds hebben meerdere vliegscholen! Waarom ondersteund de ABN Amro jullie oude garantiefondsregeling eigenlijk niet meer?

Hector, de meeste garantie fondsen (alle die ik ken) hebben helemaal geen garantie op geld terug bij geen baan. Je kan ze beter waarborg fonds noemen, omdat het enkel contructies zijn met stichtingen die "garant" staan voor de schuld als het einde van de opleiding niet gehaald wordt zodat ouders dat niet hoeven te doen met hun huis oid. Tot circa een jaar na de opleiding (uit hoofd, kan het mis hebben, scheelt per school) kan dat fonds eventueel meehelpen met rente voorschieten (of betalen in geval kls) als er geen baan is als verkeersvlieger met redelijk salaris (al staat dat niet altijd zwart op wit). Dat garant / borg staan voor de aflossing kost meestal ook geld, zo'n 2000 euro. Al je opleidingskosten terug krijgen is van een andere orde, al staat daar ook logischerwijs een hogere prijs voor. Maar zoals al meerdere keren gezegd, alles staat of valt met de exacte voorwaarden. En zonder kennis daarvan is het moeilijk oordelen.
 
Back
Top