Aanschaf zonnebril

thanks :D

Dan gaan we binnekort maar eens kijken of we daadwerkelijk de bestelling daar doen :)

Up the irons! ;)
 
net een Serengeti Velocity besteld, bij optics planet verzendkosten 20 dollar, in totaal dus 120 dollar,

hopelijk gaat die net zo bevallen als de rest zegt ;)
 
net een Serengeti Velocity besteld, bij optics planet verzendkosten 20 dollar, in totaal dus 120 dollar,

hopelijk gaat die net zo bevallen als de rest zegt ;)

Welke precies? Espresso of gunmetal? Ben niet zo 'into' bruine glazen qua looks. (ook belangrijk...:haha:

Iemand met beide kleuren (bruin/silver) glazen gevlogen? Kom maar op met the jokes...
 
Gisteren viel bij ons een krantje in de bus dat er bij de opticien leuke kortingen waren. Ben even wezen kijken en heb een mooie Serengeti Vedi shiny black drivers gekocht. Van 238e voor 120. Geen slechte deal leek mij! Mijn eerste indruk is erg goed. Zit heerlijk en is heel rustgevend aan de ogen. Bovendien maakt het me nóg knapper :D
 
bedoel je die actie van pearle? 50% korting op monturen en zonnebrillen. ik zal denk ik ook eens gaan kijken. daar kun je tenminste even passen en is de garrantie ook iets beter geregeld. (vergeleken met online importen vanuit amerika)
 
Neen, was van een plaatselijke brillenboer hier. Maar het zou best kunnen dat de Pearle ook deze brillen in de uitverkoop heeft. In ieder geval de moeite waard om eens te kijken!
 
Aangezien mijn oude zonnebril redelijk krom begon te raken (en op het punt van breken staat) door al het platformwerk, heb ik besloten om vandaag ook eens langs de opticien te lopen voor een nieuwe bril.

Had al wat gelezen en wist ongeveer wat voor en model ik wilde hebben, uiteindelijk ben ik dan ook zonder het direct door te hebben met de bril naar buiten gelopen die ik op het internet ook al heel mooi vond! (toch wel uniek, hoe vaak zijn die internetmodellen niet moeilijk in de plaatselijke winkels te vinden ;))

Heb me goed laten informeren en laten helpen door de opticien, bij het uitzoeken van een goede bril toch wel zo belangrijk, en voor de 2,3 tientjes extra... daarvoor heb ik geen zin om het internet af te zoeken.

Uiteindelijk is het de Ray Ban RB3175 geworden:
rayban-rb3175.jpg


Hij omsluit goed je ogen, waardoor je ook geen last hebt van een hoogstaande zon of zonlicht via de ooghoeken, iets wat ik bij het autorijden al erg vervelend vind.
 
Last edited:
Absoluut Serengeti. Heb er een aantal en moet zeggen, ze zijn geweldig.
Tip, bestel ze via Ebay. Zoek gewoon naar een goede deal en naar verkoper die ze via een gift certificate wil versturen. Je betaalt dan geen invoerrechten. Met de huidige dollar koers betaal je dan ongeveer 70-80 euro voor bv een Vedi ( Black met drivers gradient )
 
Voor als je helemaal legaal een serengeti wilt importeren: www.sunglassescheaper.com

Heb er zelf pas een serengeti Carini gekocht voor $87 + $22 verzendkosten. Op mijn VISA afschrift was dat samen €80. Aan de postbode de BTW en inklaringskosten betaald à €24. Al met al dus legaal klaar voor €104. Bij de opticien om de hoek (die overigens alleen de gradient lens had, en ik de 'gewone' drivers lens wilde) kost hij €259.
 
Okay... ik had bij hen de Serengeti Velocity besteld, maar kreeg een mail dat de bestelling 'on hold' stond en ze allerlei extra info over m'n creditcard nodig hadden die ik dan moest opsturen. Dat duurde mij te lang dus ik heb m'n order zojuist maar gecancelled. Beetje jammer. Zet bij bestelling altijd wel de opmerking dat de order alleen geldig is al het artikel direct op voorraad is. Anders kun je soms wachten tot je een ons weegt. Eén keer meegemaakt, gebeurt me niet meer.

Nu even een alternatieve site zoeken waar je niet dat creditcard ge-emmer hebt en ik wel probleemloos kan bestellen zoals ik al zovaak heb gedaan.

GreetZ!
 
Okay... ik had bij hen de Serengeti Velocity besteld, maar kreeg een mail dat de bestelling 'on hold' stond en ze allerlei extra info over m'n creditcard nodig hadden die ik dan moest opsturen. Dat duurde mij te lang dus ik heb m'n order zojuist maar gecancelled. Beetje jammer. Zet bij bestelling altijd wel de opmerking dat de order alleen geldig is al het artikel direct op voorraad is. Anders kun je soms wachten tot je een ons weegt. Eén keer meegemaakt, gebeurt me niet meer.

Nu even een alternatieve site zoeken waar je niet dat creditcard ge-emmer hebt en ik wel probleemloos kan bestellen zoals ik al zovaak heb gedaan.

GreetZ!

Het is alleen maar extra veiligheid tegen creditcardmisbruik. Heb zelf ook die info moet verstrekken en kreeg zelfde dag nog mail terug dat alles was geregeld en de order verwerkt was...
 
Gister mijn Serengeti Salto (en Oakley Gascan) binnengekregen! Echt superglazen in de Serengeti.......alles is scherper! (En nee, ik heb geen bril nodig;) ) Besteld bij Framesdirect.com, supernetjes geregeld.......heel erg goed ingepakt, en op de doos een mindere waarde vermeld zodat de invoerkosten ook meevielen!:D En in totaal voor een Serengeti en een Oakley samen minder kwijt dan een Serengeti hier zou kosten!:airforce:
 
Pas Serengeti Velocity besteld by OpticsPlanet ($122 incl. verzendkosten). Eerst geprobeerd om met mijn PayPal te betalen, maar dat werd rejected omdat ze alleen paypal binnen de US accepteren. Dan met credit card, maar die willen ze ook eerst verifyen (buiten USA). Eerst door een random amount <$5 er van af te halen. Dat bedrag moet je dan doorgeven aan hun, en pas daarna word je order geprocessed. Dat duurde in mijn geval meer als 3 dagen en nog had ik niks op mijn credit card, dus uiteindelijk al de papieren ingevuld en copy van mijn credit card opgestuurd (optie 3).

Een week later nog steeds geen bevestiging ontvangen dat de zonnebril was verstuurd. Optics planet gebeld, blijkt dat er een order backlog is en ze weten niet wanneer de zonnebrillen ontvangen worden, en dus zeker niet wanneer hij naar NL zou worden verstuurd. Op dit punt heb ik mijn order gecancelled.

Opnieuw verder gezocht voor een online retailer. Uitgekomen bij Sunglasses Giant. Ze versturen standaard naar USA, Canada en UK, voor maar $5. Dus besteld en naar mijn huurkamer laten sturen in de UK. Kosten bril en verzendkosten, $104.

Resultaat: kies Sunglasses World, goedkoper en sneller (als je ze naar de UK laat sturen iig)
 
Pas Serengeti Velocity besteld by OpticsPlanet ($122 incl. verzendkosten). Eerst geprobeerd om met mijn PayPal te betalen, maar dat werd rejected omdat ze alleen paypal binnen de US accepteren. Dan met credit card, maar die willen ze ook eerst verifyen (buiten USA). Eerst door een random amount <$5 er van af te halen. Dat bedrag moet je dan doorgeven aan hun, en pas daarna word je order geprocessed. Dat duurde in mijn geval meer als 3 dagen en nog had ik niks op mijn credit card, dus uiteindelijk al de papieren ingevuld en copy van mijn credit card opgestuurd (optie 3).

Een week later nog steeds geen bevestiging ontvangen dat de zonnebril was verstuurd. Optics planet gebeld, blijkt dat er een order backlog is en ze weten niet wanneer de zonnebrillen ontvangen worden, en dus zeker niet wanneer hij naar NL zou worden verstuurd. Op dit punt heb ik mijn order gecancelled.

Opnieuw verder gezocht voor een online retailer. Uitgekomen bij Sunglasses Giant. Ze versturen standaard naar USA, Canada en UK, voor maar $5. Dus besteld en naar mijn huurkamer laten sturen in de UK. Kosten bril en verzendkosten, $104.

Resultaat: kies Sunglasses World, goedkoper en sneller (als je ze naar de UK laat sturen iig)

Thanks voor de tip! Welke heb je precies? De 6691/6692 of 6635?

Denk dat ik hem ook bij deze toko bestel namelijk. Scheelt behoorlijk veel geld met sommige 'cheap' UK sites.
 
Ik heb de 6692 besteld. Nog niet ontvangen, maar volgens het site kan het 10 dagen duren dus ik wacht nog tot volgende week voor ik ze bel Ik hou je op de hoogte als ze aankomen.
 
Back
Top