Aanname Transavia

Nu is de Zomerkoning stil E., misschien ineens toch nog in zijn winterslaap ;-) .

Ik heb uitgelegd wat ik bedoelde na het verwijt neerbuigend te zijn, Iz heeft geen sex gehad en een deel van ons is militant. Nu mag jij uitleggen Zomerkoning wat er "militant" aan is. Misschien dat je het van plan was/bent en druk bent met sex maar ik en anderen zijn gewoon nieuwsgierig, sorry.

Met een knipoog dus niet neerbuigend bedoeld euh....................knul.
 
Yesss inderdaad zomerkoning's post niet goed geïnterpreteerd, waarvoor excuus (zie je PM). Overigens vind ik ook het labelen van MP'ers als militant ook niet OK.

Met dat het van KLM moest, het aannemen, bedoel ik ook dat KLM Trans heeft opgedragen die 8 vrije markters niet aan te nemen (in vaste dienst) maar daarvoor MP-vliegers moet detacheren.

Het voordeel van het in detacheren van MP-vliegers bij KLM is juist nog groter dan bij HV. Worst case scenario: Er willen tientallen vliegers van MP naar KLM. Ze mogen inderdaad nog net aansluiten boven de KLS'ers op senioriteitsdatum (dat zet zoden aan de dijk!). KLM vult echter alle vacatures op met KLS'ers dit jaar. MP-vlieger heeft wel recht, maar ze gaan aangenomen KLS'ers niet ontslaan. Foutje! Hoe voorkom je dit? Nu ook per direct detacheren bij KLM. Een MP'er vult alvast een vacature bij KLM, draait productie en als hij wil blijven, is alles al geregeld. Perfect toch?

Wil je de echte (en ook officiëel genotuleerde) reden weten die de VNV geeft waarom men niet voor detachering bij KLM is gegaan?

"KLM heeft dat niet gevraagd."

En tja, de vakbond wil natuurlijk niet op de stoel van de directeur zitten he..
 
Iz, Sjakie a.k.a. opa (niet neerbuigend bedoeld ;),

Niet zozeer in winterslaap als in uit je bed worden gebeld om 0500 voor een dubbele dagdienst van 11 uur FD met 11 uur ertussen :) Heb al niet zo heel veel vrij, dus slaap en thuis zijn is toch soms wat belangrijker dan deze discussie... Daarnaast sex, getting it when I can... Voordeel van een vriendin bij HV, weinig nachtstops, dus ze is vaak thuis als ik thuiskom :)

IZ, je hebt helemaal gelijk over waarom de heren van MAC niet bij KLM worden gedetacheerd, het management had het niet gevraagd... Er is bij onze Ledenraad ook geen discussie over geweest, aangezien het voor ons geen probleem is... Zit nog te wachten op de officiële notulen om te lezen welke argumentatie de HV en MAC Ledenraden hadden tegen het voorstel, ben geïnteresseerd...

De opmerking over dat de VNV niet op de managementstoel wilt gaan zitten kan ik eigenlijk best begrijpen... Je kan best proberen een andere oplossing te forceren, maar dit gaat wel ten koste van je onderhandelingspositie voor je einddeal (onderhandelen is geven en nemen)... Dus wil je dat doen voor een tijdelijke oplossing en de kans creëren dat je eindoplossing slechter erdoor wordt? Soms benijd ik de positie van het bestuurd echt niet.. Iedereen proberen tevreden te houden en toch de beste deal proberen te krijgen... moeilijk...

Dan terugkomend bij mijn uitspraak over militant... Ik wil dit wel even nuanceren voordat mijn woorden echt buiten context worden geplaatst, wat nogal snel kan gebeuren op een forum.. Ten eerste zeg ik dat er een deel van de MAC ledenraad militant is, niet allemaal... Ik heb nu een paar keer bij de Ledenraad van MAC gezeten en kon duidelijk zien dat er binnen die groep ook wat tegenover elkaar staande meningen waren (maar dat is ook goed, dat heet democratie)..

Vanuit mijn perceptie als KLM Ledenraads lid (en ook een aantal met mij, wederom kan niet voor iedereen spreken) zijn een aantal MAC Ledenraads leden militant bezig, waarom?

De oprichting van het AVB, om te beginnen met de naam, algemeen vlieger belang?? Niks algemeens aan, het gaat puur om de heren van MAC, heb helemaal geen zin in een club die pretendeert mijn belangen te behartigen, die heb ik namelijk al, dat is de VNV, draag ik ook netjes mijn contributie aan af... Ik heb wel met een aantel heren van MAC gesproken over het AVB en ik snap deels de frustratie, met name over hoe zij geïnformeerd worden... Maar de manier waarop dit gebeurd, daar hou ik een heel naar gevoel bij over, alsof deze groep via een omweg hun eigen agenda willen doordrukken..

Een ander voorbeeld van militant gedrag zijn met name de manier van het wegzetten van de KLM vlieger door een aantal mensen van MAC (absoluut niet allemaal LR leden). Binnen het KLM vliegercorps begint steeds meer het gevoel te knagen dat wij de hele tijd worden weggezet als de badguy... Het probleem van de MAC vlieger MOET ons probleem worden en wij moeten ons in alle bochten wringen van de MAC vliegers om het voor hun beter te maken... Het is de schuld van de KLM dat MAC kapot is gemaakt (en dus ook de vliegers) en dus moeten zij het maar oplossen...

Daarbij leeft ook het gevoel dat de KLM ledenraad tot nu toe elke keer netjes (ookal was het soms met kanttekeningen) met alles wat het bestuur m.b.t. het MAC dossier aan ons heeft gevraagd heeft ingestemd.. En aan de andere kant een MAC ledenraad die de boel aan alle kanten stagneert.. (TOELICHTING: dit is een gevoel wat leeft bij veel mensen, wil dit niet als een feit neerzetten!!)

Nu zeg ik niet dat dit zo is, dit is een perceptie, maar wel een die leeft en ook wordt gevoed door acties zoals de oprichting van het AVB. Komen we weer terug bij het puntje emotie waar Skjakie en ik het al eerder over hadden, eigenlijk totaal niet constructief aan de discussie, maar zo zie je het sluipt er toch elke keer weer in...

Ik vind het wel grappig dat een post van mij die meer als een hart onder de riem steken van bepaalde vrienden die zouden beginnen bij HV ontaard is in een discussie die een totaal andere kant op is gegaan dan ik had voorzien. Wellicht het voordeel van een forum zoals deze waarop meningen aan elkaar verkondigd kunnen worden. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar als je elkaars mening respecteert komen we al een heel eind en hopelijk ook een keer uit dit hele probleem dossier...

Zo ik ga weer even verder slapen... nog 5 uur reserve te gaan vandaag...
 
Last edited:
Tja, de ironie van mijn opmerking dat ze niet in de bestuurdersstoel willen zitten is natuurlijk groot: Dat is wanneer het hun uitkomt. Voor de rest vinden ze het prima om de bedrijven te zeggen hoe ze moeten opereren, tot en met bindende afspraken over welke routes wel en niet aangevlogen mogen worden.
 
Daarnaast sex, getting it when I can... Voordeel van een vriendin bij HV, weinig nachtstops, dus ze is vaak thuis als ik thuiskom :)

Ik hoop het voor je, anders maak je wel erg veel van je salaris direct weer over aan de albert heijn voor Kleenex, WC rollen, weet ik het.
 
@ Zomerkoning, als ik het goed begrijp versta je onder de 'militante minderheid' binnen de MP-groepering de mensen die de stichting AVB ondersteunen. Klopt dat? Dus als driekwart van de Martinair vliegers donateur is, is dat een minderheid? Het bestaansrecht van het AVB werd overigens meteen al overduidelijk aangetoond bij de eerste 'hutje-op-de-hei-sessie'. De VNV delegatie stond in no time tijd weer buiten, kennelijk omdat ze niet waren voorbereid op de voorstellen van de verschillende directies. Het is de obessie van Het Bestuur om enkel de uitruilvariant in overweging te willen nemen zonder naar andere opties te willen kijken (CRM, anyone?) die direct tot de oprichting van de gewraakte stichting heeft geleid.

[met excuses voor het kapen van deze thread]
 
De oprichting van het AVB, om te beginnen met de naam, algemeen vlieger belang?? Niks algemeens aan, het gaat puur om de heren van MAC, heb helemaal geen zin in een club die pretendeert mijn belangen te behartigen, die heb ik namelijk al, dat is de VNV, draag ik ook netjes mijn contributie aan af... Ik heb wel met een aantel heren van MAC gesproken over het AVB en ik snap deels de frustratie, met name over hoe zij geïnformeerd worden... Maar de manier waarop dit gebeurd, daar hou ik een heel naar gevoel bij over, alsof deze groep via een omweg hun eigen agenda willen doordrukken..


Winterkoning, ik vond jou mening over het AVB erg herkenbaar.
Dan bedoel ik dat het naadloos aansluit op mijn indruk, maar dan van het VNV.
Dan begin ik met de naam; VNV algemeen belang nederlanse verkeersvliegers??? Niks Nederlandse verkeersvliegers, gewoon VKV!
Dus je hebt inderdaad gelijk dat er voor jou al een club is die jou belangen behartigt. En ook de manier waarop dit gebeurt, daar hou ik een heel naar gevoel bij over, doordat deze groep gewoon rechtstreeks haar eigen agenda door drukt...

Ik denk dan ook niet dat het grootste gedeelte van de MAC vliegers hun frustratie bestaat uit gebrekkige informatie, maar uit hoe ze een ongelofelijk oor aan genaaid wordt!
 
Last edited:
Wright, je hebt je duidelijk niet verdiept in de activiteiten en het werkterrein van de AVB aangezien je volstrekte onwaarheden verkondigd.

Lees je even in en dan kunnen we met de feiten op tafel komen tot een fundamentele discussie.

Edit: ik zie dat het niet goed gequote is en gaat om een post van Winterkoning.
 
Discus, misschien door de iets onduidelijke quote, maar waar verkondig ik onwaarheden over AVB?
Misschien moet je toch nog eens goed mijn bericht doorlezen. Ik heb mij idd nog niet verdiept in de AVB maar ik juich een beroepsvereniging voor vliegers die echt het algemeen belang behartigd van harte toe!

Het VNV (VKV) heeft mijns inziens het afgelopen decennia maar een belang behartigd en dat was het blauwe belang. Dan bedoel ik niet de ijverige eigen ledenraden, het is vechten tegen de bierkaai.

grtz
 
Ik ben erg blij dat een niet MP 'er zijnde Wright dit hier post. Als dit een MP vlieger was geweest dan waren er wederom voldoende, blauwe, negatieve reacties gekomen.
Ik ben het geheel met Wright eens. De HV en MP vlieger hebben gewoon niets, aantallen, te vertellen binnen de VK(N)V, idd niets algemeens aan. Hoofdzakelijk worden de belangen van de KL vlieger gewaarborgd de rest ................Kijk maar in de historie van MP/HV zaken wat de KLM aangaat.

Niet alleen gebrekkige informatie Wright maar simpelweg het niet toekennen van fondsen om bepaalde juridische kwesties te laten toetsen/uitzoeken. Moet de MP vlieger dan maar gewoon afwachten wat het de KL vlieger/bestuur het beste vindt? Dan heet het democratisch besloten. De wet van de grote getallen.

Als makke schapen naar de slachtbank laten lei(ij)den? Natuurlijk zou die juniore ...... ook laten doen!
 
Sjakie

Wright is niet de enige niet-MP-er die dit aan de kaak heeft proberen te stellen.
Ook ik heb dat een aantal malen geprobeerd, als buitenstaander in het geheel, met alle shit-load van dien... (of zoals jij dat noemt negatieve blauwe reacties)...

Ik heb het bijltje er maar bij neergegooid, maar me vingers jeuken als ik dit soort teksten lees....

Voor iedereen die het nog niet weet of niet wil weten: Het MP AVB is niet opgericht om de KLM of het VNV te dwarsbomen of een bom onder alle onderhandelingen te gooien, maar is enkel opgericht door de MP Vliegers puur en alleen omdat het VNV enkelt wou kijken naar de uitruilvariant en de (eventuele) andere mogelijkheden niet wou onderzoeken cq geen geld voor beschikbaar te stellen om dit te laten onderzoeken. MP vliegers waren het daar niet mee eens, zodoende heeft de MP vlieger zelf geld ingezameld om onderzoek te laten verrichten. Middels de stichting AVB.

En ja, het VNV is merendeel blauwe gericht, dat moet me dan wel weer van het hart/ Voor de rest verwijs ik naar mijn uitgebreide post in het beruchte MP topic, waarbij ook ik, als Niet MP/KL/HV-er een hele shitload over me heen heb gehad. Als buitenstaander, wel te verstaan.
 
Heb begrepen dat bij HV ik geloof 12 KLS-ers op selectie mogen komen voor een zomercontract. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
 
Nou bij HV nog niets van vernomen.
We nemen alleen 4 MP mannen aan, die zijn inmiddels begonnen.
 
Die 4 Mp mannen kunnen elk moment weer weg zijn als er witte rook verschijnt boven Badhoevedorp.
Alles kan in de luchtvaart, mb zitten de wachtlijsters in de zomer al in hun TQ.
Hoop doet leven.
 
Als onze MP vrienden ons weer verlaten, staan er heel wat mensen te trappelen om hun plaats in te nemen. Die mensen zijn al geselecteerd en alles, dus lijkt me sterk dat dit KLS wachtlijsters zijn.
 
Back
Top