Singles & Twins / Modulaire Opleiding

Wat betreft kosten, op korte termijn, is S&T een aantrekkelijke optie. Vooral ook omdat je bij S&T niet het volledige bedrag in één keer betaalt, maar stukje bij beetje de opleiding betaalt. Dit betekent géén grote lening in één keer. Ook hoef je niet te lenen voor levensonderhoud en rente, omdat je kunt werken naast de opleiding.

In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kijken ze niet zo naar Modulair of Integrated. Neem een Lufthansa die kijkt alleen naar of jij die F Atpl heb met uiteraard dat MCC.

Ikzelf heb uiteraard dit onderzocht alvorens met deze opmerking te komen.

Daarnaast kun je natuurlijk kijken naar een Ryan Air met je modulaire opleiding.

TR plus opleidingskosten met misschien beetje levensonderhoud kom je op een kleine 120 K.

Opgebouwd:

30K TR bij RYR. Als ik zo heb gelezen hier op het forum, Kun je aardig verdienen bij RYR. Veel ervaring opdoen in relatief korte tijd, zodat je daarna rustig bij een andere grote club kan aankloppen, want ze kijken dan zoals ik het begrijp naar je ervaring. Niet waar jij je Opleiding heb gevolgd.

68k incl. MCC

20K voor rente en levensonderhoud, want je kan leuk werken naast je opleiding, maar je kunt niet zoveel verdienen, want met een voltijdbaan wordt het vrij lastig om daarnaast je opleiding te doen.
 
30K TR bij RYR. Als ik zo heb gelezen hier op het forum, Kun je aardig verdienen bij RYR. Veel ervaring opdoen in relatief korte tijd, zodat je daarna rustig bij een andere grote club kan aankloppen, want ze kijken dan zoals ik het begrijp naar je ervaring. Niet waar jij je Opleiding heb gevolgd.

Klopt maar zo leuk als je het nu zegt is het niet natuurlijk. Ik overdrijf iets, maar "even" naar RYR zit er niet bij, net als easy.
Ryr gaat via CAE en Scandinavia Aviation Academy, beide zijn redelijk stil met aannames van Nederlanders als ik het zo lees. Het is niet zo, ik stuur mijn cv op en ik start met de TR. Ook daar is het gekozen worden, selectie doen.
Easy gaat (vooral?) via CTC, en daar is een wachtlijst.

Dus, de optie modulair kan zeker voor sommige personen beter zijn maar ook dan moet je vechten voor je eerste baan, net als de rest van alle andere vliegscholen.
 
Klopt maar zo leuk als je het nu zegt is het niet natuurlijk. Ik overdrijf iets, maar "even" naar RYR zit er niet bij, net als easy.
Ryr gaat via CAE en Scandinavia Aviation Academy, beide zijn redelijk stil met aannames van Nederlanders als ik het zo lees. Het is niet zo, ik stuur mijn cv op en ik start met de TR. Ook daar is het gekozen worden, selectie doen.
Easy gaat (vooral?) via CTC, en daar is een wachtlijst.

Dus, de optie modulair kan zeker voor sommige personen beter zijn maar ook dan moet je vechten voor je eerste baan, net als de rest van alle andere vliegscholen.

Uiteraard ben ik het eens met jouw stelling. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik schets hier een situatie die wellicht kan ontstaan. RYR nam ik als voorbeeld.

Langzamerhand krabbelt de luchtvaart uit een dal. Maar niet te vroeg gejuicht natuurlijk. Ik moet wel zeggen, dat met deze schuld, je in ieder geval nog een beetje kan leven en de druk van de bank dus een stuk lager is. Je schuld is immers nog geen 100 K. nog steeds veel geld.

Maar laten we hopen dat men verstandig zal zijn en weloverwogen keuzes maakt.

S&T zie ik als mogelijke goede optie.
 
Hoe en met welke bank wou je je modulaire opleiding gaan financieren?

Er zijn voldoende kredietverstrekkers die je een persoonlijke lening of doorlopend krediet verstrekken van 50.000 euro, zolang je inkomen het toelaat. En juist de werkenden onder de wannabe's kiezen vaak voor modulair.
 
Ook voor jou? ;)

Voor mensen die minder risico willen nemen. Maar inderdaad. Ik begin mij steeds meer te realiseren dat Integrated niet heilig is. Ja in NL en wellicht bij BA nu nog, maar bij redelijk wat airlines is het niet heilig.

Ik zou het geen straf vinden om bij Lufthansa te zitten. ;) :biertje:
 
Er zijn voldoende kredietverstrekkers die je een persoonlijke lening of doorlopend krediet verstrekken van 50.000 euro, zolang je inkomen het toelaat. En juist de werkenden onder de wannabe's kiezen vaak voor modulair.

Als je dan toch die lening kan krijgen, dan zou ik zeker niet voor modulair kiezen. Ga dan eens in Australie ofzo rond kijken. Met bijna 70.000 AU-Dollars kom je een heel eind bij een aanbieder van integrated courses. Zo laat je werkelijk alle opties open(ook BA), en heb je een prachtige tijd.
 
Als je dan toch die lening kan krijgen, dan zou ik zeker niet voor modulair kiezen. Ga dan eens in Australie ofzo rond kijken. Met bijna 70.000 AU-Dollars kom je een heel eind bij een aanbieder van integrated courses. Zo laat je werkelijk alle opties open(ook BA), en heb je een prachtige tijd.

Als ik 'Border Security' kijk op de luchthaven van Sydney kom je volgens mij niet zomaar binnen in AU of heb ik dat mis?

Ook zou dit waarschijnlijk voor mij betekenen dat ik daar eerst heen zou moeten om de selectie te doen of niet? 70.000 AU Dollars is rond de €50.000 zie ik op google maar levensonderhoud daar is natuurlijk ook niet niks...

Als 'leren vliegen' nou een HBO opleiding was geweest was het allemaal een stuk makkelijker haha. ( Stufi, OV Kaart etc. )

Ik zit te twijfelen, een HBO diploma halen (Waarschijnlijk 4 jaar) of HAVO in 1 jaar.

Op het HBO kan ik mijn Natuur & Wis -kunde niet opkrikken maar op de HAVO wel... Ook ben ik tegen de tijd dat ik dan een HBO opleiding heb afgerond 23 ongeveer... 1 Jaar havo zou voor mij betekenen dat ik dan pas 20 ben. Ik weet niet wat gunstiger is, op je 23e starten met brevetten halen of vanaf je 20e... Moeilijk... :(

Modulair zou eventueel betekenen dat ik bijvoorbeeld nog 1 dag (of 2, misschien iets té optimistisch) dagen in de week zou kunnen werken om in ieder geval nog een beetje iets van inkomsten heb. Ti's dan niet veel, maar levensonderhoud zou er van kunnen worden betaald.
 
Op het HBO kan ik mijn Natuur & Wis -kunde niet opkrikken maar op de HAVO wel... Ook ben ik tegen de tijd dat ik dan een HBO opleiding heb afgerond 23 ongeveer... 1 Jaar havo zou voor mij betekenen dat ik dan pas 20 ben. Ik weet niet wat gunstiger is, op je 23e starten met brevetten halen of vanaf je 20e... Moeilijk... :(

Ik zou voor de HBO gaan, met alleen havo vallen toch al een paar maatschappijen af in bijvoorbeeld duitsland, bind me er niet op vast maar ik geloof dat een HBO propedeuse daar al voor volstaat maar dat moet je nazoeken.
 
Als je dan toch die lening kan krijgen, dan zou ik zeker niet voor modulair kiezen. Ga dan eens in Australie ofzo rond kijken. Met bijna 70.000 AU-Dollars kom je een heel eind bij een aanbieder van integrated courses. Zo laat je werkelijk alle opties open(ook BA), en heb je een prachtige tijd.
Dan valt het kostenvoordeel grotendeels weg. Je kunt niet werken naast de opleiding, moet kosten voor huisvesting maken etc. Terwijl modulair doorgaans wordt gekozen vanwege de lagere kosten.
 
Voor mensen die minder risico willen nemen. Maar inderdaad. Ik begin mij steeds meer te realiseren dat Integrated niet heilig is. Ja in NL en wellicht bij BA nu nog, maar bij redelijk wat airlines is het niet heilig.

Ik zou het geen straf vinden om bij Lufthansa te zitten. ;) :biertje:

Voltijdsopleidingen zijn denk ik ook niet heilig. Ik denk alleen dat modulaire opleidingen met een imagoprobleem te kampen hebben. Mocht je zelf een MCC doen en current blijven op een sim en kist, denk ik niet dat modulair wat betreft kwaliteit onder hoeft te doen voor voltijds.

Ik zou voor Lufthansa tekenen, en wel nu direct! :rt:
 
Aber mein Deutsch ist sehr schlecht...

Wat houd het in om alleen een propedeuse te halen?

Allen heel erg bedankt!

~Bas
 
Zoals Xander zegt is het inderdaad een imagoprobleem met de modulaire opleidingen.
De kwaliteit doet er niets voor onder, je vliegt zelfs een paar uurtjes meer. (nou is dat niet het grote verschil hoor)

Wat maatschappijen vaak als minpunt beschouwen is de tijd dat de opleiding kan duren. Omdat je elk uurtje apart aftikt en er ook nog eens bij kan werken, zijn er mensen welke 1 keer in de maand een uurtje maken. (niet iedereen gelukkig hoor)
Dit tegenover het strakke beleid in een integrated opleiding.

Hier in buitenland ken ik geen een maatschappij welke een onderscheid maakt, maar in NL is dat toch wel anders. Dat zou ik dan vervolgens weer niet meenemen in mijn overweging, aangezien ze in NL ook weer niemand aannemen.

Er is een topic op dit forum over een school welke de opleiding in 14 maanden doet, en dan ook nog eens voor weinig geld. (dacht iets van 70k euro). Dat is dus een leuke combinatie van beide voordelen.
Ik ga de naam niet noemen omdat ik niet betaald krijg om reclame te maken (en begreep dat dit forum het niet op prijs stelt), maar stuur me maar een PB als je de naam wilt weten.
(ik weet trouwens niet inhoudelijk hoe het precies in elkaar zit, wat ik weet staat op hun website en heb ik gehoord. Dus voor info moet je hun contacten.)
 
Tja, Modulair vs Integrated,

Ik heb alles Modulair gedaan, ben daar sterk voorstander van vanwege de betere financien al je het slim doet.

In mijn geval heb ik er bij gewerkt en een paar maanden onbetaald verlof genomen. Totaal echter een JAAR sneller klaar dan sommige collega's die de opleiding bij Stella gedaan hebben. Om maar eens een school te noemen.

Was al met al 14 maanden bezig voor het hele verhaal!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Hoe heb je de theorie aangepakt André? Distance learning via Orbit Groundschool? Hoe vond je het niveau van de theorie?
 
Bedankt voor de informatie allen, weer veel goede stukken die de kennis verrijken :)

De 'voorbeeld offerte' die hier: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?p=232971#post232971 word genoemd ziet er goed uit, stukje buitenland (Word ik zelfstandiger van, en een bult levenservaring er bij) voor ook een hele aantrekkelijke prijs.

Twijfelpuntje is nog steeds wel HBO of HAVO (in één jaar)... Zou graag mijn Natuur en Wiskunde bij willen schaven wat niet kan op het HBO. Daar word verwacht dat ik al genoeg Wiskunde kennis heb wat niet het geval is.

Ik heb zometeen een MBO Internationale Handel Niv. 4 Diploma, is het dan niet handiger om HAVO in één jaar te doen en dán te beginnen bij bijvoorbeeld S&T? Ik heb dan al een MBO 4 diploma om op terug te vallen in onzekere tijden. Zit er aan te denken om binnenkort een introductievlucht te doen van €110,- approx bij Singles & Twins. Lijkt me leuk & leerzaam, hoop alleen wel dat het weer het toelaat hier in ons kikkerlandje :)

Het is jammer dat Modulair met een imago probleem zit, maar ik sta natuurlijk open voor een baan in het buitenland. Het is niet de bedoeling er een hele tijd over te doen modulair. Misschien 1/2 dagen in de week werken en een hoop studeren en vliegen zodat het allemaal redelijk vlot gaat. Ik heb ook al even wat rond ge-googled en ben op een (Vlieg)medisch keuringsinstituut gestuit die voor approx €350,- een initiele klasse 1 keuringen doen. Ben aan het overwegen om ook deze stap te nemen, om er in ieder geval zeker van te zijn dat het medisch goed zit.

Bedankt, jullie willen niet weten hoe ver mij dit al geholpen heeft :respect:
 
BF ik meende hier ergens te lezen dat je tijdens een eventueel modulair traject 1 a 2 dagen erbij zou willen blijven werken. Houd er dan wel rekening mee, dat voor het modulaire traject er belasting technisch een maximale aftrekpost van 15000/jaar is. ervan uitgaand dat je in de 42% schaal verblijft zou je dus per jaar +- 6000 eu terug kunnen krijgen van de belastingdienst. Nu is de vraag natuurlijk, betaal je met 1 a 2 dagen werk uberhaupt zoveel inkomsten belasting. De gemaakte kosten kan je niet zoals bij een integrated opleiding doorschuiven naar een ander jaar, dan wel parkeren. Wellicht iets om in je overwegingen mee te nemen. Groeten C
 
Back
Top