V1Rotate
Well-known member
Wat betreft kosten, op korte termijn, is S&T een aantrekkelijke optie. Vooral ook omdat je bij S&T niet het volledige bedrag in één keer betaalt, maar stukje bij beetje de opleiding betaalt. Dit betekent géén grote lening in één keer. Ook hoef je niet te lenen voor levensonderhoud en rente, omdat je kunt werken naast de opleiding.
In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kijken ze niet zo naar Modulair of Integrated. Neem een Lufthansa die kijkt alleen naar of jij die F Atpl heb met uiteraard dat MCC.
Ikzelf heb uiteraard dit onderzocht alvorens met deze opmerking te komen.
Daarnaast kun je natuurlijk kijken naar een Ryan Air met je modulaire opleiding.
TR plus opleidingskosten met misschien beetje levensonderhoud kom je op een kleine 120 K.
Opgebouwd:
30K TR bij RYR. Als ik zo heb gelezen hier op het forum, Kun je aardig verdienen bij RYR. Veel ervaring opdoen in relatief korte tijd, zodat je daarna rustig bij een andere grote club kan aankloppen, want ze kijken dan zoals ik het begrijp naar je ervaring. Niet waar jij je Opleiding heb gevolgd.
68k incl. MCC
20K voor rente en levensonderhoud, want je kan leuk werken naast je opleiding, maar je kunt niet zoveel verdienen, want met een voltijdbaan wordt het vrij lastig om daarnaast je opleiding te doen.