Vliegopleiding in Turkije

Dit zjn dus de aanname eisen van turkish airlins orgineel van hun site

THY için Kaptan Pilot ve 2.Pilot Alınacaktır (Ankara’da istihdam edilmek üzere)
Yazan admin on Ağustos 23rd, 2009 2 Yorum Printer Formatı
Kaptan Pilot Adaylarında Aranan Şartlar
Genel Özellikler

■T.C. Vatandaşı olmak.
■İlan tarihi itibariyle 30 yaşını doldurmuş 65 yaşından gün almamış olmak.
■Lisans eğitimini tamamlamış olmak.
■SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü)’den uçuş kusuru veya disiplinsizlik nedeniyle herhangi bir yazılı ceza almamış olmak.
■Adli sicil ve Arşiv kaydı bulunmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)
■Askerlik hizmetini tamamlamış olmak. (Erkek adaylar için)
■Ortaklığın göstereceği yeri base olarak kabul edip orada ikamet etmek.
Teknik Özellikler

■Halihazırda havayolu nakliye uçaklarından birinde Kaptan olarak geçerli lisansa sahip olmak.
■Toplam uçuş süresi 7.000 saat olmak.
■Airline uçuşları F/O ve Kaptan olarak minimum 3.000 saat olmak (bu süre azami kalkış ağırlığı 27.000 Kg.’ın üzerinde olan uçaklarda olmalıdır.)
■En az 3 yıl Airline’da uçmuş ve toplam 2.000 saat Kaptanlık tecrübesine sahip olmak.
Sağlık Şartları:

■Sağlık şartları Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL 3’deki Havayolu Nakliye Pilotu şartlarına uygun olmak. (Gözlük hariç) (Adaylar bu raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanları ile temin edeceklerdir.)
Yabancı Dil (İngilizce) Şartları:

■İyi derecede ingilizce bilmek ve gerek duyulduğunda THY A.O. tarafından belirlenecek kurumca yapılacak yabancı dil (İngilizce) sınav ve / veya mülakatında başarılı olmak.


II. Pilot (F/O) adaylarında aranan şartlar
Genel Özellikler

■T.C. Vatandaşı olmak.
■İlan tarihi itibariyle 21 yaşını doldurmuş 50 yaşından gün almamış olmak.
■Lisans eğitimini tamamlamış olmak.
■SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü)’den uçuş kusuru veya disiplinsizlik nedeniyle herhangi bir yazılı ceza almamış olmak.
■Adli sicil ve Arşiv kaydı bulunmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)
■Askerlik hizmetini tamamlamış olmak. (Erkek adaylar için)

Teknik Özellikler:

■Minimum Frozen ATPL sahibi olmak.
■Üniversite kaynaklı Pilotlar için Ortaklık filosundaki uçak tiplerinde veya diğer airline uçak tiplerinde Type Rating eğitimi alarak (Simulatör eğitimi hariç) 500 saat ve üzerinde uçmuş olmak.
■Silahlı Kuvvetler Kaynaklı Pilotlar için Uçuş Okulu hariç 5 yıl ve 750 saat uçuş tecrübesi olmak.
■Son 1 yıl içinde uçuşlarına 6 aydan fazla ara vermemiş olmak.
■Müracattan itibaren katılacağı her türlü sınav, simulatör ve mülakatta başarılı olmak.
Sağlık Şartları:

■Sağlık şartları Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL 3’deki Havayolu Nakliye Pilotu şartlarına uygun olmak. (Gözlük hariç) (Adaylar bu raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanları ile temin edeceklerdir.)
Yabancı Dil (İngilizce) Şartları:

■İyi derecede ingilizce bilmek ve gerek duyulduğunda THY A.O. tarafından belirlenecek kurumca yapılacak yabancı dil (İngilizce) sınav ve / veya mülakatında başarılı olmak.
Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol:

■Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
■Adaylara, başvurularını eksiksiz olarak tamamlayıp onayladıktan sonra sistem tarafından aday numarası verilecektir. Adayların, alım süreci boyunca katılacakları tüm aşamalara ait bilgi ve sonuçları bu aday numarası ile takip etmeleri gerekecektir. Bu nedenle söz konusu aday numarasının özenle korunması gerekmektedir.
Başvuru için tıklayınız.
 
Hallo ekrem,

Want dit is mijn laatste jaars Havo, dus als ik me havo hebt behaald? hoe kan ik daar een vliegopleiding gaan volgen? het is dus eigenlijk een kwestie van, diploma behalen en aanmelden voor een vliegopleiding or not :)
 
Hallo ekrem,

Want dit is mijn laatste jaars Havo, dus als ik me havo hebt behaald? hoe kan ik daar een vliegopleiding gaan volgen? het is dus eigenlijk een kwestie van, diploma behalen en aanmelden voor een vliegopleiding or not :)

Je kunt in Turkije je vliegopleiding volgen, maar aantal vliegscholen hebben hun voorwaarden. Turkish Flightacademy vraagt sowieso om een universitaire achtergrond. Verder gaan ze daar specifieker op in, ze nemen alleen mensen aan die een bepaalde universitaire achtergrond hebben, zo nemen ze bijv niet mensen aan die talen, psychologie of iets dergelijks op WO niveau hebben afgerond.

Als je in Turkije perse je vliegopleiding wilt doen, dan zou je Turkish Flightacademy zeker moeten proberen, anders Ayjet. Over de rest hoef ik het niet te hebben.
 
Hallo ekrem,

Want dit is mijn laatste jaars Havo, dus als ik me havo hebt behaald? hoe kan ik daar een vliegopleiding gaan volgen? het is dus eigenlijk een kwestie van, diploma behalen en aanmelden voor een vliegopleiding or not :)

selam 737
Havo is highschool, en dat komt naar mijn weten overeen met lise,en dat is voldoende om een vlieg opleiding te volgen.Alleen ik lees heel veel kritiek over de
kwaliteit van de vliegscholen in tr,dus laat je heel goed informeren
grtjs
ekrem
 
Selam Ekrem,

Oke en dus met HAVO kan ik niet bij de THY Flight Academy? Ik weet niet of ayjet wel een goede opleiding is. Maar goed bedankt voor je informatie..

Take off :)
 
Selam Ekrem,

Oke en dus met HAVO kan ik niet bij de THY Flight Academy? Ik weet niet of ayjet wel een goede opleiding is. Maar goed bedankt voor je informatie..

Take off :)

nee THY flight academy kan je wel uistluiten,en avjet daar weet ik niks van.
want ik heb de opleidng in nl gedaan.maar volgens mij krijg je dan een turkse nationale brevet, dan moet je het ook in JAA omzetten word dat niet heel veel ellende,want ik neem aan dat je ook in europa gaat solliciteren.
ik zou eerst ook contact opneme met KIWA en vragen hoe dat zit.
bol sanslar
ekrem
 
nee THY flight academy kan je wel uistluiten,en avjet daar weet ik niks van.
want ik heb de opleidng in nl gedaan.maar volgens mij krijg je dan een turkse nationale brevet, dan moet je het ook in JAA omzetten word dat niet heel veel ellende,want ik neem aan dat je ook in europa gaat solliciteren.
ik zou eerst ook contact opneme met KIWA en vragen hoe dat zit.
bol sanslar
ekrem

Nee, geen Turkse nationale brevet, is gewoon JAA. Je hoeft niks om te zetten, mits je naar VS of Midden-Oosten wilt, dan is het volgens mij ander kwestie. Corrigeer me als ik iets niet correct zeg.

Waar heb jij je opleiding in NL gedaan? Met opleiding vanuit Ayjet, kan je ook bij Turkish Airlines solliciteren. Veel van hen haalt de DLR niet, ook een persoonlijke component denk ik.
 
Selam Ekrem,

Oke en dus met HAVO kan ik niet bij de THY Flight Academy? Ik weet niet of ayjet wel een goede opleiding is. Maar goed bedankt voor je informatie..

Take off :)

Als ik jou was, zou ik na de HAVO minimaal HBO doen. Mocht enerzijds vliegwereld niks worden, dan heb je iets om op terug te vallen. Anderzijds moet je altijd concureren met anderen. Je zult je netwerk uitbreiden tijdens je opleiding, maar als het op neer komt ga je met anderen (collega's van vliegopleiding) concureren, dan wordt het net een "rivaal" cq "vijand".

Suc6
 
Nee, geen Turkse nationale brevet, is gewoon JAA. Je hoeft niks om te zetten, mits je naar VS of Midden-Oosten wilt, dan is het volgens mij ander kwestie. Corrigeer me als ik iets niet correct zeg.

Waar heb jij je opleiding in NL gedaan? Met opleiding vanuit Ayjet, kan je ook bij Turkish Airlines solliciteren. Veel van hen haalt de DLR niet, ook een persoonlijke component denk ik.

Ik heb mijn praktijk op lelystad gedaan bij Lelystad Flight Center,waar ik een hele goede instructeur had,die geeft nu instrutie bij KLS.mijn theorie heb ik bij OBS gedaan die inmiddels niet meer bestaat.mijn MEP heb ik op Rotterdam gedaan.type-rating 737 in Duitsland en de base check in Denemarken.DLR test dat is puur persoonlijke component net als jij het zegt.maar weet niet wat de pakket van AVYET inhoud is het een kale cpl/ir met total time 200 uren,dan is het niet genoeg denk ik om te solliciteren bij Turkish Airlines want je sollciteert als direct entry f/o volgens mij moet je dan wel een type-rating hebben,of op zijn minst MEP/IR maar asl jij dat heb uigezocht hoe die jongens daar terechtkomen met zo weinig ervaring en uren zou ik het ook graag willen weten.
selamlar saygilar ekrem
 
Selam Ekrem,

Oke en dus met HAVO kan ik niet bij de THY Flight Academy? Ik weet niet of ayjet wel een goede opleiding is. Maar goed bedankt voor je informatie..

Take off :)

Maar met HAVO exacte vakken kan je toch ook eerst CLH proberen?? dan weet je ook dat je niet aan de grond blijft na het afronden van je opleiding.
ik hoor hier verhalen van 50 a 60 duizend dollar opleidings kosteen in tr.
als ze hier tegenover ook kwaliteit leveren dan zou ik zeggen VLIEG NAAR TURKIJE.
 
Wat vinden jullie van EPST? dat ik hier me ATPL me T/Rating behaal met uren erbij? en dan pas gaan solliciteren in turkije. Ekrem op welke school heb jij flight opleiding afgerond? en laat het mij weten, als het was is geworden met THY.

Sevgiler,

Eray
 
Ik heb mijn praktijk op lelystad gedaan bij Lelystad Flight Center,waar ik een hele goede instructeur had,die geeft nu instrutie bij KLS.mijn theorie heb ik bij OBS gedaan die inmiddels niet meer bestaat.mijn MEP heb ik op Rotterdam gedaan.type-rating 737 in Duitsland en de base check in Denemarken.DLR test dat is puur persoonlijke component net als jij het zegt.maar weet niet wat de pakket van AVYET inhoud is het een kale cpl/ir met total time 200 uren,dan is het niet genoeg denk ik om te solliciteren bij Turkish Airlines want je sollciteert als direct entry f/o volgens mij moet je dan wel een type-rating hebben,of op zijn minst MEP/IR maar asl jij dat heb uigezocht hoe die jongens daar terechtkomen met zo weinig ervaring en uren zou ik het ook graag willen weten.
selamlar saygilar ekrem

Petje af voor jou jongen. De weg die jij hebt belopen en waar je nu uiteindelijk bent belandt, respect. Jij komt er wel! Ik ga jouw pad af min of meer, ik ga het modulair doen ipv integrated.

Ik heb aantal malen telefonisch contact gehad met personeelszaken van THY. Zij hebben dat aan mij meegedeeld, dus mondeling, niet schriftelijk. Na je opleiding bij Ayjet kan je solliciteren bij THY, maar of je wordt aangenomen, hangt ook van je eigen competenties natuurlijk
 
Wat vinden jullie van EPST? dat ik hier me ATPL me T/Rating behaal met uren erbij? en dan pas gaan solliciteren in turkije. Ekrem op welke school heb jij flight opleiding afgerond? en laat het mij weten, als het was is geworden met THY.

Sevgiler,

Eray

Je kunt bij EPST je opleiding volgen en daarna solliciteren bij THY. Maar wil je daar zoveel geld aan uitgeven terwijl het ook goedkoper kan?

in Turkije gaan ze uiteindelijk kijken naar je papiertje, uiterlijk is hetzelfde, dat verschilt niet per vliegschool, land of regio in Europa. Je kunt je opleiding ook modulair volgen en zelfde papiertje behalen in NL of elders in Europa, terwijl je veel minder betaald. Je moet een goede instructeur hebben en je persoonlijke kwaliteiten goed ontwikkelen. Met een papiertje vanuit een Europese vliegschool kom je er ook!!!
 
Wat vinden jullie van EPST? dat ik hier me ATPL me T/Rating behaal met uren erbij? en dan pas gaan solliciteren in turkije. Ekrem op welke school heb jij flight opleiding afgerond? en laat het mij weten, als het was is geworden met THY.

Sevgiler,

Eray
selam eray

Denk dat het een verstandige idee is om hier je opleding te doen en dan in tr solliciteren, en wat zeer belangrijk is je dienstplicht doen het is maar 21 dagen en je heb gelijk ook referentie uit het leger.Want als je bij turkish solliciterd dan moet je het hebben voldaan je weet onze leger is heilig, en dat turkish airlines voor grotendeels uit militaire familie bestaat zullen ze dat zeer op prijsstellen.Van epst weet ik niks want ik ben niet zo op de hoogte van de opleidingen.ik heb op lelystad flight center mijn cpl/ir gehaald na dat ik klaar was was er een andere eigenaar gekomen dus ik weet niet hoet het nu is daar.ik denk da je zowiezo in tr in problemen komt met de taal of je moet alles in het engels doen of in het turks, dus als ze tecniesche turks gaan praten denk dat je dan en woordenboek nodig heb.ik zal je wel op de hoogte houden hoe het met turkish afloopt,wacht nu op de toeic cetificaat heb het in brussel gedaan, dus stap een is genomen.
selamlar
ekrem
 
DV20 Katana TC-AYO van AVJET maakt een noodlanding in de buurt van Silivri.Las het vandaag in gokyuzuhaberci dat ze na een anvaring met vogels een noodlanding moesten maken, instructeur en de leerling hebben het overleefd.
 
Back
Top