Vlootvernieuwing AF-KLM

Nee, maar het levensduur van het casco wordt over het algemeen gerekend in vlieguren, niet in cycles!
Zo had een B767 100.000 uren max, en is dit later opgerekt tot 130.000 (bij MP)
Geloof dat er voor een B747 170.000 uur stond, maar kan me vergissen. Ben niet zo thuis in de 747.
 
Als de gemiddelde cycle nou 10 uur is wat me heel logisch lijkt klopt het allemaal precies.
 
ik meen ooit gelezen te hebben dat de levensduur afhangt van een X aantal uren en landingen.. Wanneer de gemiddelde sector 10 uur is dan heeft de BFA al 120.000 uur. Ik meen dat Lufthansa ooit de eerste 744 had die over de 100.000 uur is gegaan vorig jaar. Nogmaals kan het fout hebben..
 
Dhr. Hartman sprak afgelopen maandag in een speech alle lof uit over de 787.

"Dit is het echt" waren letterlijk zijn woorden....
 
De 10 stk. 787 waar PitchDisconnect het in #87 over heeft zijn, volgens mijn bron, bedoeld voor de afdeling "Parijs". KLM gaat voorlopig voluit voor de A-330.
 
Ik weet, vanuit het hoofdkantoor dat KLM wel serieus aan het kijken is om de 777 gecombineerd met de 787 te laten vliegen. Dit scheelt veel in personeelskosten o.a. opleidingen (en dan heb je nog de backoffice van elke unit die ook minder kan, training van techneuten, onderdelen, etc, etc)

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat KLM wel met 787 gaat komen
 
De 10 stk. 787 waar PitchDisconnect het in #87 over heeft zijn, volgens mijn bron, bedoeld voor de afdeling "Parijs". KLM gaat voorlopig voluit voor de A-330.
Ik hoop het. De 787 mag dan een mooi vliegtuig zijn, als je als bedrijf een serieuze toekomstplanning wilt maken kan je hem er niet bij hebben. Vertragingen lopen steeds verder op zonder enkele vorm van zekerheid. Een grote bestelling 787's betekend geen groei maar eerder schade aan groei. Kom maar door met die 330's.
 
Gerucht: Er is door AF-KLM een tiental 787`s gekocht...

Tien stuks, is dat niet gewoon die afgeketste RBS deal? In dat geval is het oud nieuws. Het aantal komt overigens niet overeen met de 'tientallen' die 'binnenkort' besteld zouden worden door de 'Groupe'.

Intussen zijn de 333's een publiek geheim, maar is er nog niets officiëel naar buiten gebracht. Zit daar al schot in? Misschien een gecombineerde 332/333/773 order voor de korte/middellange termijn? Laat de concurrentie zich lekker stukbijten op de 787 e/o 350.
 
in de groco van groepscommissie 32 (vliegers) hebben we het volgende kunnen lezen:

Het hoge woord is er uit. De
MD-11 zal op relatief korte
termijn vervangen worden!
Door wat? Vooralsnog door
de 290+ stoelen tellende
A330-300.
Wanneer? Op het moment dat
de oudste MD-11 weer toe is
aan de zgn. D-Check. Dat zal
volgens de huidige planning
omstreeks eind 2014 zijn. De
jongste telg en daarmee de
laatste zal dan in 2016 uitgefaseerd
worden.
Waarom? Ondanks het
prachtige tail-fuel-management
is het niet de zuinigste machine,
het aantal onderdelen
wordt steeds schaarser en de
ondersteuning van de fabrikant
is niet wat het geweest zou zijn
als McDonnell Douglas nog
had bestaan.
Of dit alles precies volgens
deze tijdslijn zal gaan verlopen
is nog niet duidelijk. Maar op
dit moment is dit zeker wel de
intentie en zijn de betrokken
afdelingen binnen de KLM al
heel druk met werkzaamheden
rondom de verwelkoming van
de A330-300.

ter info: De tekst mag misschien iets opgeleukt zijn om het voor ons, vliegers, begrijpend te maken. Aan deze teksten vallen dus ook geen rechten te ontlenen. Dit is door mij puur ter kennisgeving gepost om aan te geven dat er iets wordt gedaan aan het vervangen van de MD11 door de A330-300
 
Voor wat betreft de spares availability klinkt het aannemelijk. Met zoveel biljoenen ontwikkelingskosten is het niet in Boeings voordeel om support (onderdelen, engineering) te geven op een kist ontwikkeld en gebouwd door een ander. Helemaal als je 2 paradepaardjes steeds meer en meer vertraging oplopen.
 
Back
Top