Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

@foohke, blijkbaar lees jij alleen maar wat je wil lezen. Als iemand 600 euro voor een ticket betaald verwacht die daar heel veel voor!



De laatste dagen kon je zelfs via Facebook je tickets omboeken vanwege de vulkaan.


Wow dat is echt geweldig Larspl, echter één probleem.

Het is heel leuk dat dit kan, maar dan alleen als je normale customer service 100% functioneert, als extra service.
Dus heel hip supercool strak tiptop dope gaaf, maar niet de hele wereld is aan het twitteren, kwetteren, hyven en facebooken.
Veel passagiers weten net hoe ze op internet kunnen boeken, die hebben aan twitter en facebook geen boodschap. Die willen gewoon bellen of bij een ticketdesk of reisbureau om kunnen boeken. Van KLM verwacht je die service.

Trouwens er moet een heel team achter de twitter en facebook van klm zitten, die hadden ook telefoontjes aan kunnen nemen.
 
KLM verkoopt een groot gedeelte van haar tickets over internet, een nog groter gedeelte van haar passagiers checkt in via internet.
Dus ook herboeken kan prima via internet. KLM biedt die service via een button op haar website, via twitter en via facebook.
Daar is verder niets hip/supercool/subcool/strak/tiptop/dope/gaaf of whatever voor moois aan.

Bij dit soort natuurrampen zijn er altijd mensen te vinden die op de radio willen melden dat zij extra benadeeld zijn ten opzichte van hun medepassagiers. Die vinden dat ze op meer service recht hebben dan anderen. En die vooral geen begrip er voor kunnen hebben dat niet 1 maatschappij op het herboeken en telefoontjes aannemen van 5 dagen aan passagiers is ingesteld.

normale customer service 100% laten functioneren is een mooie kreet. Echter wel loos in het perpectief van een vulkaan uitbarsting; aan een vulkaan uitbarsting is niet 1 procent 'normaal' te vinden. Er is geen maatschappij die z'n service daar op heeft ingesteld.
Ik vind het een goed initiatief dat klm via meerdere media heeft geprobeerd de druk op haar telefoon lijnen te verlichten. Voordeel aan via internet is dat je je verzoek indient en de klm daar mee aan de slag kan als het verzoek aan de beurt is zonder wachtrij.
Had klm die 40.000 facebook volgers (toegegeven niet allen moesten herboeken) in de telefoonwachtrij laten staan dan was met die 6 mensen die facebook en twitter beheren de wachtrij echt niet minder geworden. Die mensen die echter de klm niet hoeven te bellen hoeven niet zolang aan de telefoon te wachten.

In mijn ogen heeft mijn werkgever een hoop energie gestoken in alle benadeelden op de hoogte te houden, te herboeken en extra capaciteit in te zetten.
En ik denk niet dat dat reëel gezien meer had kunnen zijn.
Maar daar zijn anderen het niet mee eens.
 
@foohke, blijkbaar lees jij alleen maar wat je wil lezen. Als iemand 600 euro voor een ticket betaald verwacht die daar heel veel voor!

Natuurlijk verwacht je wat wanneer je net €600 voor een ticket hebt betaald, ik ben de laatste dat te ontkennen.
Echter, we spreken hier niet over normale omstandigheden. Naar mijn mening heeft de KLM juist door gebruik te maken van het internet, haar best gedaan zoveel mogelijk passagiers zo snel mogelijk te helpen.
Bovendien denk ik dat het wel meevalt met het aantal passagiers dat weet hoe het via internet moet (om)boeken. ;)
 
Bovendien denk ik dat het wel meevalt met het aantal passagiers dat weet hoe het via internet moet (om)boeken. ;)

tja lezen blijft toch echt moeilijk, ik had het dus over twitter/facebook (ook internet, maar wel iets anders als boeken/omboeken) ;-)
 
Nou heb ik nooit een klacht gehad over de KLM, en aangezien deze omstandigheden 'uniek' zijn heb ik begrip voor de situatie. Ik bash de KLM niet, grote kans dat ik volgende keer weer met de KLM vlieg.
Het (om)boeken via internet is makkelijk, doe ik ook vaker. Jammer dat je wel de optie 'verander plaats van vetrek' hebt, maar eenmaal geboekt je die niet kan veranderen via de site. Zal wel een reden hebben. Maar dat de ticketbalie op schiphol gesloten was viel wel tegen. Zo druk was het nou ook weer niet toen ik daar was. Was eigenlijk gewoon rustig, uurtje of 1500. Zoals ik al zei, zelfs de telefoniste die ik eergisteren sprak kon mij niet geloven dat ze dicht waren.
Ik had laat gehoord dat je via twitter/facebook je ticket kon omboeken. Ieder zijn ding, maar is niet mijn ding. Mocht zoiets weer gebeuren weet ik in ieder geval nu dat dat ook een optie is.

Al met al ben ik blij dat er weer gevlogen wordt :biertje:
 
Ryanair beboet wegens nalaten zorg voor passagiers
15-05-2010

DRIEBERGEN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft van de Italiaanse luchtvaartautoriteit Enac een boete van 3 miljoen euro gekregen vanwege het verzuim van de luchtvaartmaatschappij om passagiers bij te staan nadat hun vluchten werden geannuleerd als gevolg van vulkanische aswolk in april.


Volgens de civiele luchtvaartautoriteit van Italië, ENAC, werden ministens 178 passagiers onvoldoende geholpen met accommodatie en voedsel toen ze op Rome Ciampino Airport vast kwamen te zitten.

Tussen 17 en 22 april kwamen wereldwijd honderdduizenden mensen vast te zitten op vlieghavens door de uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajökull. Volgens de Enac was Ryanair een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die haar passagiers tekort deed.

Bron: Luchtvaartnieuws
 
Back
Top