Boeing747
New member
Beste Onassis
Dat je sommige bijdragen vervuilend vind, waaronder mijn opmerking richting 'Janneke' kan ik me iets bij voorstellen. Het betreft hier immers een ernstige zaak. Al in een eerder stadium, namelijk toen het aannamebeleid van de klem ter sprake kwam, moest ik een moment denken aan de manier waarop mensen met elkaar napraten na een begrafenis. Zoals dan allerlei dingen die in meerdere of in mindere mate betrekking hebben op de overledene de revue passeren, gebeurt dat hier nu in relatie met dit incident. Van alles wordt gememoreerd, waarbij de een kijkt met een milde blik, de ander met een scherpe. Waar sommige herinneringen uitgebreid zijn, zijn hier sommige beschouwingen onderbouwd. En terwijl de inhoud centraal staat, worden en passant allerlei betrekkingen duidelijk. En in beide gevallen worden er grappen gemaakt, waar de een wel voor in is en de ander niet, waar een vrouw zich klotuh bij kan voelen en een man Kut (zie # 176).
Er is voor heel veel plaats in een leven, zo ook in de discussies op dit forum.
Natuurlijk heb je een punt dat je niet wilt dat een ander je cockpit binnenrijdt. Alhoewel, ik herinner me een topic waarin vermeld werd dat een 747 zo over kleinere vliegtuigen heen zou rijden :kiss:
Ik wil je nog iets vertellen, Onassis. Mijn beide ouders zijn omgekomen bij een verkeersongeluk. Als gevolg van een fout die mijn vader oer en oer en OER stom zou hebben genoemd. Van mijn vader mocht je geen fouten maken. Begrijpelijk, want hij was wiskundige. Één rekenfout kan betekenen dat een brug in elkaar dondert. Mijn vader heeft nooit willen vliegen. Voor een vliegtuig gebruikte hij de naam 'vliegende doodskist'. Hij wilde zelf het stuur in handen hebben. Toch was hij het die met het stuur in zijn handen die ene fout maakte die een ramp in diverse levens betekende. Natuurlijk heeft hij dit allemaal nooit gewild. Maar het leven voegt zich niet alleen maar naar de menselijke wil.
Ook Jaap Veldhuyzen van Zanten maakte destijds de fout van zijn leven. In de film 'Crash of the century - Tenerife' werd hij, destijds het boegbeeld van de KLM, neergezet als een onmens. Zeker, hij had minder prettige trekjes - wie overigens niet? Naar aanleiding van 'Tenerife' zijn onder andere de verhoudingen in de cockpit drastisch veranderd. Het is een groot geluk dat er van het incident met de KLM 737 geleerd kan worden zonder dat er een ramp heeft plaatsgevonden, toch?
Dat je sommige bijdragen vervuilend vind, waaronder mijn opmerking richting 'Janneke' kan ik me iets bij voorstellen. Het betreft hier immers een ernstige zaak. Al in een eerder stadium, namelijk toen het aannamebeleid van de klem ter sprake kwam, moest ik een moment denken aan de manier waarop mensen met elkaar napraten na een begrafenis. Zoals dan allerlei dingen die in meerdere of in mindere mate betrekking hebben op de overledene de revue passeren, gebeurt dat hier nu in relatie met dit incident. Van alles wordt gememoreerd, waarbij de een kijkt met een milde blik, de ander met een scherpe. Waar sommige herinneringen uitgebreid zijn, zijn hier sommige beschouwingen onderbouwd. En terwijl de inhoud centraal staat, worden en passant allerlei betrekkingen duidelijk. En in beide gevallen worden er grappen gemaakt, waar de een wel voor in is en de ander niet, waar een vrouw zich klotuh bij kan voelen en een man Kut (zie # 176).
Er is voor heel veel plaats in een leven, zo ook in de discussies op dit forum.
Natuurlijk heb je een punt dat je niet wilt dat een ander je cockpit binnenrijdt. Alhoewel, ik herinner me een topic waarin vermeld werd dat een 747 zo over kleinere vliegtuigen heen zou rijden :kiss:
Ik wil je nog iets vertellen, Onassis. Mijn beide ouders zijn omgekomen bij een verkeersongeluk. Als gevolg van een fout die mijn vader oer en oer en OER stom zou hebben genoemd. Van mijn vader mocht je geen fouten maken. Begrijpelijk, want hij was wiskundige. Één rekenfout kan betekenen dat een brug in elkaar dondert. Mijn vader heeft nooit willen vliegen. Voor een vliegtuig gebruikte hij de naam 'vliegende doodskist'. Hij wilde zelf het stuur in handen hebben. Toch was hij het die met het stuur in zijn handen die ene fout maakte die een ramp in diverse levens betekende. Natuurlijk heeft hij dit allemaal nooit gewild. Maar het leven voegt zich niet alleen maar naar de menselijke wil.
Ook Jaap Veldhuyzen van Zanten maakte destijds de fout van zijn leven. In de film 'Crash of the century - Tenerife' werd hij, destijds het boegbeeld van de KLM, neergezet als een onmens. Zeker, hij had minder prettige trekjes - wie overigens niet? Naar aanleiding van 'Tenerife' zijn onder andere de verhoudingen in de cockpit drastisch veranderd. Het is een groot geluk dat er van het incident met de KLM 737 geleerd kan worden zonder dat er een ramp heeft plaatsgevonden, toch?