Stand van Zaken Deel 30

Status
Not open for further replies.
Ja stefan is de naam :)
Ging zeker goed :biertje:

Best wel slecht dat er zo veel mensen nog op de PVS wachten. Maar 12 plekken op de KMa, augustus was toch de hoofdlichting?
 
Ik heb vernomen dat het in Sheppard ook helemaal vast loopt,
Voor zover ik begrepen heb worden er daar mensen van de opleiding gehaald
en andere personen op non-actief gesteld, lijkt me zeer balen als je al zover bent gekomen.

Rl

p.s. Bind me dr niet op vast.. Ik heb het vernomen van een betrouwbare bron maar 100% zeker weet ik het niet...
 
Ik heb vernomen dat het in Sheppard ook helemaal vast loopt,
Voor zover ik begrepen heb worden er daar mensen van de opleiding gehaald
en andere personen op non-actief gesteld, lijkt me zeer balen als je al zover bent gekomen.

Rl

p.s. Bind me dr niet op vast.. Ik heb het vernomen van een betrouwbare bron maar 100% zeker weet ik het niet...

Dit heb ik ook gehoord.. Mensen die van Sheppard naar Springfield moeten zijn op non actief gezet (dus een jaartje wachten). Er zijn gewoon teveel F-16 vliegers nu omdat niemand door kan stromen naar de burgerluchtvaart.
 
Ik heb vernomen dat het in Sheppard ook helemaal vast loopt,
Voor zover ik begrepen heb worden er daar mensen van de opleiding gehaald
en andere personen op non-actief gesteld, lijkt me zeer balen als je al zover bent gekomen.

Rl

p.s. Bind me dr niet op vast.. Ik heb het vernomen van een betrouwbare bron maar 100% zeker weet ik het niet...

Dan ben ik benieuwd wie die bron dan wel mag zijn; waarom zou de luchtmacht in godsnaam mensen zo maar uit de opleiding halen? Juist ja: doen ze niet!
De enige reden zou zijn dat ze de opleiding niet halen (en ja, komt helaas voor). Verder worden er mensen inderdaad gedelayed op springfield, dit is echter maar zes maanden dus ook niet het eind van de wereld.
 
Dan ben ik benieuwd wie die bron dan wel mag zijn; waarom zou de luchtmacht in godsnaam mensen zo maar uit de opleiding halen? Juist ja: doen ze niet!
De enige reden zou zijn dat ze de opleiding niet halen (en ja, komt helaas voor). Verder worden er mensen inderdaad gedelayed op springfield, dit is echter maar zes maanden dus ook niet het eind van de wereld.

Hoe vergaat het jou op het moment daar in the USA ?
Ben wel benieuwd!
 
Alles na de EMVO is helemaal niet relevant voor hier en zorgt alleen maar voor geruchten en idiote verwachtingen. Het is niet de eerste keer dat iemand tijdelijk gedetacheerd wordt of door externe omstandigheden hele fases opnieuw mag doen, dat is niks nieuws.

Mensen hier zouden zich alleen moeten richten op de Augustus en November klas (>= 2011 is ook reeel), en de hoeveelheid wachtenden voor de PVS terwijl de toestroom van nieuwe kandidaten blijft doorgaan.
 
Er zijn gewoon teveel F-16 vliegers nu omdat niemand door kan stromen naar de burgerluchtvaart.

Daar snap ik trouwens niks van. Je contract is gewoon klaar of niet en dan sta je op straat. Omdat je dan daarna geen baan kan vinden krijg je niet zomaar een nieuw contract.

En zo zit het dus ook niet in elkaar.
 
Daar snap ik trouwens niks van. Je contract is gewoon klaar of niet en dan sta je op straat. Omdat je dan daarna geen baan kan vinden krijg je niet zomaar een nieuw contract.

En zo zit het dus ook niet in elkaar.

Nee hoor, je initiële dienverplichting zit erop en dan ga je tegenwoordig door in fase 2 van het FPS, tenzij je al ouder bent dan 35 want dan heeft Defensie al een verwachting bepaald voor jouw carrieregang en zit je heel waarschijnlijk al in fase 3 en kun je (als je dat zelf wilt en je carrieregang dat toelaat) bij de baas blijven tot je pensioen.
Los daarvan heeft Defensie een bepaalde verplichting naar het personeel toe om te zorgen voor een goede doorgang binnen de civiele arbeidsmarkt en zullen ze mensen echt niet zomaar op straat zetten (dit levert veel negatieve publiciteit op en dat werkt averechts), als er op de civiele markt geen plaats is en mensen zonder werk komen te zitten moet Defensie wachtgeld betalen en dat is duurder dan mensen even in dienst te houden.
Het is dus niet zo zwart-wit als je stelt.
Ben het wel met je eens dat als je voor vlieger wilt gaan, dat je dat gewoon moet doen en niet teveel met de toekomst na de KMA/EMVO bezig moet zijn.
 
Ik heb vernomen dat het in Sheppard ook helemaal vast loopt,
Voor zover ik begrepen heb worden er daar mensen van de opleiding gehaald
en andere personen op non-actief gesteld, lijkt me zeer balen als je al zover bent gekomen.

Rl

p.s. Bind me dr niet op vast.. Ik heb het vernomen van een betrouwbare bron maar 100% zeker weet ik het niet...

Een paar maanden of een half jaar in the hold worden gezet gedurende je opleiding is vrij normaal. Gebeurd met zeer grote regelmaat.

Uiteraard word je dan gewoon ergens te werk gesteld en verdien je gewoon lekker door.
 
Gisteren PO-1 gehaald

Luistertest: 2 fout
Instrumenten test: 5 fout vd 57 gemaakt

Linkervoet: 8
Rechtervoet: 6
Rechterhand: 7

15 (en 16) februari heb k de GVSS
 
Vandaag weer contact gehad met de vriendelijke dames van het CML, aanstaande maandag (15 februari) heb ik VMO2.
 
Afgelopen donderdag VMO-1/FAM gehad. Alles is goed, behalve dat ik net niet aan de eisen voor het gezichtsvermogen voldoe. Krijg nu een extra oogonderzoek of een evt. laserbehandeling mogelijk is.
 
Vond het wel een beetje apart toen ik mn vmo1 deed dat de sportmadame me al na 9 minuten liet stoppen, was toen al wel op de 14km/u maar had nog best wel wat langer door kunnen gaan. Kreeg later te horen dat mn conditie goed was dus ze zullen dr wel een andere reden voor hebben gehad.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top